Minkä ikäisen päästettä naapuriin leikkimään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten on

Vieras
Naapurin tyttö tuli tänään meidän lapsien kanssa leikkimään. Ei siinä mitään, on käynyt ennenkin. Mutta tänään hänellä oli mukana 2-v pikkusiskonsa. Jouduin tällä kertaa käännyttämään lapset kotiin, koska meille ei valitettavasti leikit juuri silloin sopineet. Mutta jäätiin miehen kanssa miettimään, et minkä ikäisen lapsen voi päästää naapurin pihalle, jonne ei ole näköyhteyttä? Varsinkin, kun ei olla etukäteen sovittu asiasta vanhempien kesken. Olenko minä sitten vastuussa, jos meidän pihalla jotain tapahtuu?

Alkuperäinen kirjoittaja riippuu:
Minkäikäinen se isompi on? Toki mun 2v voi mennä mun 14v:n kanssa vaikka naapuriin, mutta esim. 5v:n kanssa ei :/

toinenkin on alle kouluikäinen. Hänen osaltaan homma on ok ja siitä on aikanaan sovittu. Fiksu ja kiltti lapsi. Mutta pienemmän osalta jäi hiukan mietityttämään, kun itse en päästäisi edes 4-vuotiasta vielä yksin.

Kysymättä en laittaisi ketään tytöistäni naapuriin, siis jos vaikka olisi sovittu, että 6v pääsee, en sitä 8v tai 4v. lähettäisi siinä siivellä leikkimään.
Kaikki tytöt ovat tainneet olla tuossa naapurissa kyllä sekä yhdessä että erikseen leikkimässä.
Mutta siis ennalta sovittuna asiana.

Me ollaan naapurin kanssa sovittu, ettei etukäteen tarvii sopia. Jos ei sovi niin sitten käännytetään takas kotiin :) Mutta lähes joka päivä naapurin tyttö on meillä, tai sitten meidän tytöt heillä (2v ja 3v). Leikit sujuu nätisti, ruokahuolto pelaa ja kaikki on tyytyväisiä :D

Yhteistyössä