Minkä ikäisen voisi laittaa nukkumaan tällaiseen sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pojankoltiaiselle sänkyä etsimässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pojankoltiaiselle sänkyä etsimässä

Vieras
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=480022&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10008&compartmentId=10070&categoryId=10491#

Elikkä tuommoinen puoliparvisänky olis kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Itse en meidän 2,5 vuotiasta tuonne laittaisi, olis kyllä päälleen alhaalla jossain vaiheessa, eikä osasi tulla alas ilma että tipahtais, ainakaan yöllä jos joku hätä tulis.
Mä mietin, missä iässä omat lapset "osasivat" nukkua tavallisissa sängyissä, ja vastasin sen perusteella :)

Esikoinen oli 4 v ja kuopus 2 v kun saivat kerrossängyn, eikä kumpikaan sieltä oo vielä koskaan alas rytissen tullut. Mutta eivät heräile öisin, tai vaeltele/unissaankävele.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos jollain olis kokemuksia. Meidän poika täyttää pian 3v.

Meillä täyttää neiti myös loppukeväästä 3, enkä kyllä häntä päästäisi tuollaiseen sänkyyn nukkumaan. Tietty se on niin lapsestakin kiinni, meidän tuo pian 3v sattuu vain olemaan luonteeltaan, kuin elohopea :)

No meillä on poika nukkunut tuon tyylisessä sängyssä nyt n. reilun vuoden ja hyvin on mennyt. Ikää hänellä pian 6v.
Siskoonsa(3v) sitten en taas uskaltaisi tuollaiseen vielä laittaa. Liian suuri putoamisvaara!

Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:

Meillä täyttää neiti myös loppukeväästä 3, enkä kyllä häntä päästäisi tuollaiseen sänkyyn nukkumaan. Tietty se on niin lapsestakin kiinni, meidän tuo pian 3v sattuu vain olemaan luonteeltaan, kuin elohopea :)

Lähinnä tilanpuutteen takia mietin vaan tuota parvisänkyä. Ehkä pakko odotella pari vuotta ja ostais sitten kerrossängyn ja tuo nuorempi nukkuis sitten alasängyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:

Lähinnä tilanpuutteen takia mietin vaan tuota parvisänkyä. Ehkä pakko odotella pari vuotta ja ostais sitten kerrossängyn ja tuo nuorempi nukkuis sitten alasängyssä.

korkeammalla se kerrossängyn yläpeti on kuin tuon.

Tai ylipäänsä minkä ikäinen lapsi vois nukkua kerrossängyn ylemmässä sängyssä, et osaisi kavuta portaat ylös ja alas?

Tää riippuu ihan lapsesta. Toiset on rauhallisia tapauksia, osaavat kiivetä turvallisesti ja ovat hyviä nukkujia, jolloin 3v:n voisi ihan hyvin laittaa tuollaiseen. Jotkut taas eivät 5-6-vuotiaanakaan pysty vielä turvallisesti samaan. Sun pitää itse arvioia lapsesi kyvyt.

meillä poika nukkui tuollaisessa sängyssä 2.5 vuotiaasta, ikinä ei pudonnut. suosittelen. mielestäni sänky sopii hyvin n.2.5-3v alkaen, joka osaa itse kiivetä jo rappuset.

Tai ylipäänsä minkä ikäinen lapsi vois nukkua kerrossängyn ylemmässä sängyssä, et osaisi kavuta portaat ylös ja alas?

Meillä on kerrossängyssä sellaiset viistot portaat, helppo kiivetä. Alasänky on siis yläsänkyä leveämpi.

Hienosti se kiipeäminen onnistui molemmilta, kun olivat 4 ja 2 kun kerrossänky meille tuli (tai itse asiassa vissiin 4½ & 2½ ).

Alkuperäinen kirjoittaja x:

Tää riippuu ihan lapsesta. Toiset on rauhallisia tapauksia, osaavat kiivetä turvallisesti ja ovat hyviä nukkujia, jolloin 3v:n voisi ihan hyvin laittaa tuollaiseen. Jotkut taas eivät 5-6-vuotiaanakaan pysty vielä turvallisesti samaan. Sun pitää itse arvioia lapsesi kyvyt.

kerrossänky tuli meille myöhemmin käyttöön eli nyt kun poika on liki 5v. paljoakaan aikaisemmin en olisi kerrossänkyä hommannyt, koska se on kuitenkin pajon korkeampi

meillä kerrossänky,
jossa saa sängyt erikseen normaaleiksi yksittäisiksi sängyiksi,
tai 1sänky normaali sängyks ja toinen "puoliparvisängyks"
4v on nukkunu kerros sängyn ylä sängyllä ja siinä "puoliparvisängyllä"
sit on 2v jota en laittais kumpaankaan..saa olla 3 vuotta

Yhteistyössä