S
shopshop
Vieras
Nyt se sitten alkoi, nimittäin kolmevuotiaan ehdotukset kaupassa siitä, mitä ostettaisiin... Jännä homma, ettei lapsi edes kokeillut mä haluun -taktiikkaa, vaan heti alusta alkaen keino oli ovelampi. Tänäänkin kuultiin seuraavat perustelut: Olen ollut niin reipas tänään, että saisinko lakun? Voisin saada tämän traktorin, koska tämä olisi hyvä isätraktori mun pikkutraktorilleni.
Sielua raastaa kun näkee, että lapsella on kamala halu saada jotain vain saamisen ilosta, ei oikeasta tarpeesta. Siksi raastaa kun tietää, että saman halun kanssa sitä joutuu kamppailemaan koko elämänsä enemmän tai vähemmän! Onneksi kyseessä on selvästi uusi vaihe ja testaaminen, mitä voi saada ja koska, mutta tosi tarkkana joutuu olemaan siitä mitä ostetaan ja ennenkaikkea miksi.
Sielua raastaa kun näkee, että lapsella on kamala halu saada jotain vain saamisen ilosta, ei oikeasta tarpeesta. Siksi raastaa kun tietää, että saman halun kanssa sitä joutuu kamppailemaan koko elämänsä enemmän tai vähemmän! Onneksi kyseessä on selvästi uusi vaihe ja testaaminen, mitä voi saada ja koska, mutta tosi tarkkana joutuu olemaan siitä mitä ostetaan ja ennenkaikkea miksi.