Minkä ikäisenä lapsenne on oppinut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pylly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pylly

Vieras
...pyyhkimään oman takapuolensa? Poika on pian 6.v, jolla tekee erityisen pahaa nähdä kakkaa paperissa, eikä täten saata pyyhkiä itse takapuoltaan. Miten opettaa? Panttaa aina kotiin, mutta eskarin alettua ei olekaan enää niin sanottua, että voisi näin tehdä. Antakaas vinkkejä!

...pyyhkimään oman takapuolensa? Poika on pian 6.v, jolla tekee erityisen pahaa nähdä kakkaa paperissa, eikä täten saata pyyhkiä itse takapuoltaan. Miten opettaa? Panttaa aina kotiin, mutta eskarin alettua ei olekaan enää niin sanottua, että voisi näin tehdä. Antakaas vinkkejä!
Vaikuttaa tekosyyltä. Meillä tyttö vetosi samaan ja me vieläkin "tarkistetaan" onko pyyhkinyt hyvin. Lapset osaavat kikkailla, kun ovat niin mukavuudenhaluisia.

Anna vaikka aluksi ottaa 3-4 kerrosta paperia päällekkäin (etteivät sormet varmasti tahriinnu) ja sano, ettei ollenkaan katso paperia pyyhkimisen jälkeen. Sitten itse tarkista lopuksi, jäikö pyllyyn kakkaa. Kai se pyyhkimisen opettelu voisi siitä lähteä?

Meillä tuo 3v 4kk tahtois itse jo pyyhkiä, mutta ei olla vielä annettu. Ollaan jotenkin aateltu, että tuleepi vaan enempi sotkua, ettei näin pienet vielä itse...

Meillä esikoinen aloitti 3v ite pyyhkimään ja nuorempi sisko nyt 3v ja ei osaa vielä itse,mutta seurakunnan kerhossa ei hoitajat suostu pyyhkimään 3v:n pyllyä ja kerran tuli kotiin niin et kakkaa oli selässä asti kun oli ite yrittänyt,olin niin vihainen että vaihdoin kerhoa!

Ei mitään mielikuvaa koska vanhin lapsi alko ite pyyhkimään.

11 ja 5 vuotiaitten puat pyyhin vielä, tosin molemmat haluaa ehdottomasti pesunki kakkaamisen jälkeen. Toi 5v. pitää täs ny vuoden sisällä opettaa selviytymään ite, ku sit alkaa eskari.

Vajaa 3v. kakkaa vielä vaippaan.