Minkä ikäisenä lapsi alkoi itsenäisesti juoda lasista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisiko ollut 1v3kk tai sitten vähän aiemmin. Aina on annettu lasista tmv. Nokkamukista ei ole tykännyt juoda. Tietenkin aina silloin tällöin kaatuu maidot pyödälle tai syliin, mutta se ei haittaa. :)

1v3kk.
Siperia opettaa tyylillä. Oli mummilassa ja olin unohtanut laittaa nokkamukin mukaan. Oli pakko oppia jos meinasi jotain juoda.

Toki, teki paljon sitä aluksi että kun juomaa oli lasinpohjalla vähän kaatoi sen tahalteen pöydälle tai lautaselle.

Vähän päälle vuoden ikäisinä. Samoin olen hoitolapsiltani ottanut nokkamukin tai pullon pois n. vuoden iässä ja on alettu harjoitella mukista juomista. Mun nuorin hoitolapsi on nyt 1v 4kk, ja hän alkoi ennen joulua juoda tavallisesta mukista omatoimisesti.

Jaa, meillä kohta 2 ja en vieläkään uskalla kaataa mukia yli puolilleen... Ravintolassa käytettään vielä toisinaan nokkapulloa... Onneks on niin pienikokoinen lapsi, ettei kukaan katso ihmetellen.

Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Jaa, meillä kohta 2 ja en vieläkään uskalla kaataa mukia yli puolilleen... Ravintolassa käytettään vielä toisinaan nokkapulloa... Onneks on niin pienikokoinen lapsi, ettei kukaan katso ihmetellen.

no en mäkään meen kaksvuotiaalle lasia täytä kun puolilleen, ei kai kenellekään 1-3 vuotiaalle mukia täyteen kaadeta tai sii mä en ainakaan täytä. Ja on osannut juoda 1,5 vuotiaasta ilman suurempia kaatamisia, mut muki tosissaan aina korkeintaan puolillaan ja kyllä meilläkin välillä on nokkamuki vielä käytössä, et ei kai se nyt mikään ihme ole. varsinkin ravintolassa kätevä ni ei tartte murehtia jos se muki kuitenkin kaatuu, kun ei tän ikäset nyt niin näppäriä ole etteikö se muki ikinä kaatuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
alkoi n.1v2kk osata hienosti juomaan lasista ihan itse,mutta ongelmana just tuo kun se maito jostain syystä pitää kaataa pöydälle,argh.

Käykö teilläkin se sekunninmurto-osassa ettei itse kerkeä siihen mitenkään reagoimaan vaikka osaa sitä odottaa :D

Yhteistyössä