Minkä ikäisenä olette siirtäneet lapsen nukkumaan pinnasängystä tavalliseen sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Meille on tulossa loppuvuodesta toinen lapsi ja esikoinen on silloin vasta 1,5v. olen miettinyt että pitäisikö minun alkaa jo pikkuhiljaa siirtämään häntä tavalliseen sänkyyn vai pitääkö meidän hommata toinen pinnasänky.

Minkä ikäisenä teidän muiden lapset ovat siirtyneet ja miten siirtyminen on onnistunut?

Esikoinen siirtyi 1v4kk iässä. Juurikin seuraavan tulokkaan tieltä :)

Kaksoset ovat nyt 1½v ja heidät kyllä pidetään pinnasängyssä niin kauan kuin mahtuvat :D

Esikoisen kanssa sujui ihan hyvin isojen sänkyyn siirto. Sängyssä oli kunnon laidat, joten ei pelkoa putamisesta. Vaati ekoina kahtena viikkona sen että palautin sänkyyn n. 30-90 kertaa nukkumaan laiton jälkeen. Sen jälkeen onkin ihan hyvin jäänyt sänkyynsä nukkumaan.

Mä just mietin et lasta joka ei kävele tms. ei varmaan voi siirtää..Koska eihän se osaa tulla telomatta itteensä pois sieltä sängystä..

Millasia sänkyjä teil on ollut?

Nyt on alkanut isojen lasten sänky kiinnostamaan vähän yli 2vuotiasta. Nukkuu osan öistä ja päikkäreistä siinä, silloin kun hän itse siinä haluaa nukkua. Ei ole ollut mitään ongelmia että pitäisi illalla palautella sänkyyn, se on pää tyynyyn ja hyvää yötä. On myös nukkunut hyvin yöt ettei ole lähtenyt vaeltelemaan.

Mä just mietin et lasta joka ei kävele tms. ei varmaan voi siirtää..Koska eihän se osaa tulla telomatta itteensä pois sieltä sängystä..

Millasia sänkyjä teil on ollut?

Meidän lapsi oppi tulemaan sohvalta peruuttaen alas useamman kuukauden ennen kävelyn aloitusta. Eli siinä vaiheessa oppii kyllä tulemaan alas, kun osaa seisoa tukea vasten.

Meillä aiotaan siirtää noin 1v 6kk iässä, kun pikkukakkonen syntyy. Varmaan siirretään viikko-pari ennen laskettua aikaa tai sitten kakkonen aloittakoon nukkumisuransa vaunujen kovassa kopassa.

Meidän lapsi oppi tulemaan sohvalta peruuttaen alas useamman kuukauden ennen kävelyn aloitusta. Eli siinä vaiheessa oppii kyllä tulemaan alas, kun osaa seisoa tukea vasten.

Meillä aiotaan siirtää noin 1v 6kk iässä, kun pikkukakkonen syntyy. Varmaan siirretään viikko-pari ennen laskettua aikaa tai sitten kakkonen aloittakoon nukkumisuransa vaunujen kovassa kopassa.

No ei välttämättä kyllä opi, meillä on seisty tukea vasten jo 4kk ja kävelty tukea vasten toista kuukautta, mut ei tuo silti osaa peruuttaa alas vaan aina meinaa tulla pää edellä vaikka on kuinka yritetty opettaa.. :rolleyes:

No ei välttämättä kyllä opi, meillä on seisty tukea vasten jo 4kk ja kävelty tukea vasten toista kuukautta, mut ei tuo silti osaa peruuttaa alas vaan aina meinaa tulla pää edellä vaikka on kuinka yritetty opettaa.. :rolleyes:

Meillä on kävelty kohta kolme kuukautta ja silti pitää olla vieressä vahtimassa miten tulee sohvalta alas, koska yleensä tulee juuri pää edellä.:D

[QUOTE="aloittaja";23929199]Meillä on vaa ainut ongelma se että lapsi ei vielä osaa tulla alas tuosta sängystä.[/QUOTE]

ei meilläkään esikoinen osannut, mutta nopeasti oppi. :)

Meillä vauva 10kk kävelee muttei kyllä peruuttaen tule alas. Hänen olisi tarkoitus siirtyä ns.tavalliseen sänkyyn joulukuussa kun toinen lapsi syntyy. Pitää varmaan hommata se sänky aiemmin ja harjoitella.

Kaikki muksut on siirtyneet aika lailla tasan yksivuotiaana perhepedistä lastensänkyyn. Lastensänky on ollu seinän ja parisängyn välissä, joten ei putoamisvaaraa eikä mitään juoksurallejakaan ole koskaan tullu, kun lasten luona ollaan, kunnes nukahtaneet.

Yhteistyössä