Minkä ikäisenä yksin uimaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun moni tuttu päästää jo 9-10v ikäisen. Mä en uskalla tota 10v vielä päästää, nyt vielä noita hukkumis-uutisia saanu lukea niin paljon että hirvittää.

omalla kohdalla ei vielä pitkään aikaan ajankohtasta mut voisin aatella et sit vasta kun osaa kunnolla uida ja siis tosi hyvin eli varmaan joskus yläasteikäsenä. ite oon kyllä käyny ala-asteikäsenä kaverin kanssa uimassa et vaikee sanoo nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja sarppus:
en oikein uskalla päästää meidän 13-vuotiastakaan, tosin me uiskentelemme meressä, niin on kylmempi ja hiukan arvaamattomampi. Ehkä pitäis jo alkaa päästää yksinkin.....

se onkin varmaa iloinen äidistään ku muut menee uimaa!! relaa vähän....

11v uimme kavereiden kanssa yhden kaverin luona, joessa jonka varrella auivat. Kaverin äiti kävi tarkistelemassa aika usein, eli ihan ilman valvontaa emme olleet. 12-13v saimme mennä ilman aikuisia. Varmaan omien lasten kohdalla menee myös näin. Tosin meillä täällä ei ole rantaa edes niin lähellä ettei ilman autoa pääse, joten senkin puoleen se aikuinen lähtee mukaan.

En mäkään päästä tyttöä yksin uimaan ilman aikuista merelle enkä mökillä jokeen, koska on ihan erilailla virtauksia yms. Mutta siis tuohon järvenrantaan saa mennä kaverin kanssa, mutta ei kokonaan yksinään.

meidän 8v kaksoset ovat käyneet yksin järvellä, oppivat uimaan 5v ja nyt osaavat tosi hyvin. 5metrin tornistakin ovat hyppineet iskän kanssa uimahallissa jo 5v lähtien..

Luonnonvesiin en päästä 10-vuotiastakaan. Tuttuun ja vieressä olevaan uimahalliin päästän 7-vuotiaan. Meillä kaikki lapset ui uimaseurassa ja ovat todella taitavia uimareita.

Riippuu meillä siitäkin ketä on ne kaverit jotka lähdössä mukaan. Riippuu myös rannasta, onko lapselle tuttu - äkkisyvä - paljon ihmisiä jne.

Meidän 9v ei saa muuta kuin mökillä uida ilman valvontaa. Tämä tarkoittaa sitä että touhuilen niitä näitä joko mökissä tai pihalla, näköyhteys on, mutta en vahdi silmä tarkkana rannan suuntaan - vilkuillen tarkistelen tilannetta.

Kotona lähin rantamme on todella suosittu ja paljon ihmisiä, en päästä tyttöä sinne vielä pariin vuoteen.

Sitten taas mummolan lähellä ranta joka ei yole yleinen, matala ja turvallinen ranta. Siihen voisin päästä jo ensi kesänä.

Mun siskon 15v kanssa mun kaikki muksut saa lähteä uimaan. Nuorin 3v. Osaa kyllä vahtia.

Yhteistyössä