Minkä ikäisenä yökylään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräsvaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräsvaan

Vieras
Minkä ikäisenä olette "antaneet" lapsen yökylään. Meillä on lapsi 8kk ja ei ole vielä ollut missään yökylässä (ilman äitiä). Nyt tuntuisi, että tarvitsisi nukkua yhden yön kunnolla ja pitkään! Lapsemme nukkuu huonosti yöt, koska hampaita tulee kovaa kyytiä.
En vaan raaskisi lasta vielä kuitenkaan mummolaan antaa, kun on niin kaukanakin. =/ Mies ei jaksa öisin valvoa, koska käy työssä ja muutenkin hän ei edes herää itkuun.

Yhden yön oli vauva joskus pakon edestä yökylässä. Nyt tuntuu, että 3-4v. olisi hyvä ikä, lapsikin nauttisi ja odottaisi yökyläilyä. Ei ole siihen mahdolisuutta, mutta noin teoriassa.

Meillä lapsi oli ensimmäistä kertaa mummin ja ukin luona yökylässä 6kk ikäisenä. Sen jälkeen ollut kerran 9 kk ikäisenä ja seuraavalla kerralla meneekin kahdeksi yöksi 14kk ikäisenä.
Mikset lähtisi yhdessä lapsen kanssa muutamaksi yöksi mummolaan ja nuku itse eri huoneessa lapsen kanssa? Siis sillä tätä ehdotan jos mummola on niin kaukana ettei sinne viitsi vauvaa yhdeksi pelkäksi yöksi viedä.

Meillä lapsi oli ekan kerran 3viikkoisena minun äidilläni yökylässä...En imettänyt, kun poika ei huolinut yrityksistäni huolimatta rintaa... Kyllä illalla pääsi kotona itku, kun tuli nii kova ikävä... Mut ei oo kärsinyt yhtään asiasta, on kuulemma mummin rakas, nyt poika 2v 4kk... Täekee ihminen meidän elämässä. Meillä asutaan samalla paikkakunnalla ja lähellä toisiaan.. En varmaan itsekkää veisi lasta yökylään, jos matka olis kovin pitkä..

Alkuperäinen kirjoittaja Jayden:
5 veenä, ei aikaisemmin. Ainakaan ite en raaskis viedä muksua hoitoon tai antaa yökylään.

Riippuvuus kenties?

En muista minkä ikäsenä mun muksu on ollu yökylässä, mutta tais olla 2-3v. Tosikon kohdalla voisinkin harkita yökyläilyä mummulaan vaikka ens yöksi. Ikää nelisen viikkoa. Mummula on tuossa kiven heiton päässä.

Yhteistyössä