Minkä ikäisenä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En muistaakseni minkää ikäisenä. Jonkin neuvolakäynnin yhteydessä todettiin että lapsen sivuheijasteet (?) ovat kunnossa eli voi aloittaa syttötuolin käytön. Sen jälkeen lapsi istui TrippTrappin syöttötulissa, jossa oli tuolin oma pehmuste käytössä.

Meidän tyttö on nyt päälle 4kk, sylissä pönkää itsensä aina ylös istuma-asentoon ja muutenkin makuu asennossa hermostuu, istua vaan pitäis. Lääkäri sanoi 4kk neuvolassa, että saa istua kunhan on hyvin tuettu. Mietin vaan tuota tyynyjen kanssa istumista, että lasketaanko se huonosti tuettuun istumiseen eli koska sitä sais kokeilla :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun istuu selkä suorana eikä kaarella, niin silloin voi alkaa pikku hiljaa istuttaa. 4 kk mun mielestä vähän liian pieni vielä.

Tää oli ihan hyvä ja konkreettinen neuvo, tuon perusteella on tosiaan sitten liian pieni, koska selkä menee vielä kaarelle. Mutta mihinkäs tässä maailmassa kiire olisi =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun istuu selkä suorana eikä kaarella, niin silloin voi alkaa pikku hiljaa istuttaa. 4 kk mun mielestä vähän liian pieni vielä.

Ton selän terkka neuvolassa katto kun poika alko pungertaa sylissä istumaan. Sai sitten luvan kun pysyi suorana. Mut tyynyjä tms en koskaan käyttäny, itse lapsi oppi.

Yhteistyössä