Minkä ikäiset teillä syö/juo itse tai autettuna? Entä pottailu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tirriäisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tirriäisen äiti

Vieras
1. Minkä ikäisenä annoit lapsellesi oman lusikan käteen sitä ajatellen että oppisi syömään autettuna?

2. Minkä ikäisenä oppi syömään itsekin?

3. Minkä ikäisenä aloitit nokkamukiharjoittelut?

4. Minkä ikäisenä oppi juomaan itse?

5. Minkä ikäisenä potalle, milloin tuotti tulosta ja näkyi vaippojen vähäisempänä kulutuksena?

Meidän vuoden ikäinen poika osaa juoda nokkamukista, mutta aina menee paita vaihtoon sen jälkeen.. lusikan olen antanut omaan käteen, mutta huitoo sillä tai syö tyhjää lusikkaa muttei lapa siihen ruokaa saati sitten vie sitä suuhunsa jos siinä on ruokaa.. =/

Potalla poika onneksi osaa käydä ja tekee kaikki tarpeensa sinne, toki vaippakin on kokoajan, mutta aamusta iltaan menee sama vaippa minne tulee pieniä liruja välillä.. illalla vaihdetaan pesujen jälkeen puhdas joka on aamulla losko märkä..

Esikoinen nyt 4v:
1. Vuoden ikäisenä
2. Reilun vuoden iässä
3. Ei käytetä nokkamukia, tavallisesta lasista/mukista oppi juomaan kun oli 8kk, aloitettiin 7kk:n ikäisenä.
4. oisko ollu n.10kk
5. Vuoden ikäisenä.

Kuopus 7kk:
1. Ei olla annettu vielä
2.
3. Ei nokkamukia, mutta tavallisesta mukista aloitettiin 5kk:n iässä
4. Ei vielä osaa
5.Ei vielä, vuoden iässä.

1. n. 1v tienoilla
2. Syö osan ruuasta itse, mut milenkiinto ei riitä koko lautaselliseen. Avitan vielä.
3. 6kk
4. Ai nokkamukistako? Heti osasi, lasista ei juo itse.
5. Pissan tekee pottaan, kakkaa ei.

Ikää pojalla 1v8kk.
5.

1. Heti kun halusi, varmaan 9kk...?

2. 1v3kk meni lusikka ruokineen hienosti suuhun. Pahimman nälän jälkeen loppui itse syömminen ja vanhempi syötti loput. Nyt 1v4kk syö oikeastaan täysin itse.

3. Varmaankin 6kk. Heti ku aloitettiin kiinteät.

4. 9-10kk

5. Ei olla vielä aloitettu. Poika 1v4kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Tirriäisen äiti:
1. Minkä ikäisenä annoit lapsellesi oman lusikan käteen sitä ajatellen että oppisi syömään autettuna? Heti kun on alkanu syöttötuolissa istua on ollu oma lusikka kädessä tai jotain sormisuokaa edessä kun muutkin ovat syöneet, alle ½-vuotta. Ei sillä lusikalla toki alkuun mitään syödä, mutta saa tutustua lusikkaan.

2. Minkä ikäisenä oppi syömään itsekin?Noin vuoden voi sanoa että oikeasti söi itsekkin, nyt 2vuotiaana ei enää auteta lainkaan

3. Minkä ikäisenä aloitit nokkamukiharjoittelut? Ei ole ollu käytössä, normaali lasista on hörpitty mitä rintamaidon lisäksi on tarvinnu noin 4-kuisesta

4. Minkä ikäisenä oppi juomaan itse? Alle vuoden (joku kyllä oli tärppänä vahtimassa mihin muki kädestä laskettiin)

5. Minkä ikäisenä potalle, milloin tuotti tulosta ja näkyi vaippojen vähäisempänä kulutuksena? Ekat pottakokeilut oli kyllä jo alle vuoden, mutta lähempänä kahta vuotta sinne jotain tuli ja nyt 2vja 1kk vanhana käy potalla aika hyvinkin, jos on alasti, mutta jos vaippa on harvemmin muistaa pyytää potalle. Nyt on kuitenkin selvää kiinnostusta asiaan ja voi jo sanoa, että jos itse on aktiivinen, harjoitukset näkyy vaippojen määrässä

1,3v söi itse
1,7kk aloitti pottailun
Nyt 2v2kk käy potalla omatoimisesti ja vie pissat itse pyttyy ja pesee potan :D

Lusikkaa on saanu pitää siitä asti, kun on tavara pysyny käsissä. Potta ollu esillä varmaan syntymästä saakka. Ei olla istutettu potalla tulosten toivossa, potta alkoi kiinnostamaan itse.
Nokkamukista ei ole oikeastaan juonu koskaan. Siirtyi pullosta suoraan kuppiin. Nokkaa kokeiltu mut ei ollu tarpeen.
Oppi juomaan kupista kun kuppi pysyi käsissä. En muista ikää, aika pienenä.

Yhteistyössä