Minkä ikäiset vauvat voi viedä isoon tapahtumaan? Messut Helsingin messukeskuksessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Huhtikuussa olisi nuo lapsimessut ja mietin minkähän ikäiset vauvat sinne voi ottaa mukaan. Kaksoset syntynee maaliskuussa ja mietin onko hyvä ottaa niitä mukaan vai jäänkö pois messuilta. Sieltä vaan olisin saanut paljon tietoa kaksosuudesta ja ostoksia jne., joten harmittaisi jäädä pois. Kuinka pieni vauva on liian pieni isoon tapahtumaan? Messuilla menee aikaa varmaan jotain 4-5tuntia.

Itse en niin pienen kanssa olisi jaksanut minnekään lähteä. Mutta jos itse jaksat, niin mikäs siinä, kunhan menet vauvojen tahdissa. Kantoreppu/liina on varmaan must, jotta vauva voi pistää päänsä piiloon jos kokee ihmisvilinän liian stressaavana. Eli pitäisi olla kaksi vauvalle tuttua aikuista, ja reppuja on hyvä välillä vaihtaa niin että voit imettää lapsia vuorotellen. Jos maitoa riittää, tottakai.

Kyllä mä ajattelin kävästä siellä.
Menen heti aamusta, jos se vaan onnistuu ja varmaan suunnilleen samanikäinen tulee meidän vauva olemaan ku sun pienet.
Näkeehän kauppakeskuksissakin ihan pieniä vauvoja.

En tosin aijo kauheasti tapahtumissa pienen kanssa käydä.

Kyllä mä menisin, jos ei satu oleen ihan hirveesti kaikkia tauteja liikkeellä (sillon karttelen massatapahtumia ihan isompienkin lasten kanssa). Mut kyllä meillä on normaalisti menty eri paikoissa ihan pienenkin vauvan kanssa, tosta 2 vkon iästä eteenpäin. Mikäs niiden vauvojen on siä kärryissään köllötellessään tai kantoliinassa nukkuessaan. Pääasia kun ruuan saa.

[QUOTE="mä vaan";23011301]Kyllä mä menisin, jos ei satu oleen ihan hirveesti kaikkia tauteja liikkeellä (sillon karttelen massatapahtumia ihan isompienkin lasten kanssa). Mut kyllä meillä on normaalisti menty eri paikoissa ihan pienenkin vauvan kanssa, tosta 2 vkon iästä eteenpäin. Mikäs niiden vauvojen on siä kärryissään köllötellessään tai kantoliinassa nukkuessaan. Pääasia kun ruuan saa.[/QUOTE]

Noita tautejakin mietin. Vaikka ei olisi liikkeellä mitään isoa niin silti miettii. Ei me viime vuonnakaan kartettu sikainfluenssa-aikaan mitään tapahtumia, mutta vauvoja ei ollut silloin vaan ainoastaan tuo esikoinen. Hyvä hygienihan estää tauteja.

no ei tuo nyt eroa vaikka ison kauppakeskuksen ihmisvilinästä. vaikka ihmisä kokonaisuudessaan ehkä enempi. siellä tosiaan kantoliinojen kanssa helpompi liikkua kun hissejä vähän ja paljon ihmisiä ja muillakin vaunut mukana.. mutta lapsimessuilla minusta käytävät jätetty leveämmiksi että mahtuukin paremmin kulkemaan eli jos ei oo mihinkään kiire niin rattaat silti paremmat mielestäni kun sitten saa ostoksia (yms roinaa mitä niille vauoille pitää olla mukana)paremmin kannettua. käsidesiä mukaan ja vauvat harsojen suojaan rattaisiin. tuon ikäiset kuitenkin nukkuu pitkätikin pätkät rattaissa

Tuplarattailla eteneminen siellä voi olla haastavaa. Saisitko järkättyä niin että lapset olisi kotona jonkun muun hoitajan kanssa ja menisit yksin messuille? Saisit itsekin kokemuksesta enemmän irti.

[QUOTE="heh";23011530]Tuplarattailla eteneminen siellä voi olla haastavaa. Saisitko järkättyä niin että lapset olisi kotona jonkun muun hoitajan kanssa ja menisit yksin messuille? Saisit itsekin kokemuksesta enemmän irti.[/QUOTE]

Ajattelin itse samaa, tulplarattailla on vaikea mennä ihmisvilinässä. Ja tauteja mietin myös. Lapsimessuilla on varmasti aika paljon lapsia ja jos porukka vie sairaita lapsia päivähoitoon, varmasti myös messuille. En heti vertaisi messuja kauppakeskuksessa käyntiin, koska erityisesti lapsimessuilla lapsivieraiden määrä on huomattava ja toisekseen kauppakeskuksessa harvemmin on niin suurta tungosta kuin suosituilla messuilla.

Mutta jos pienet ovat hyvin suojassa muiden yskän- ja aivastuksenpärskeiltä ja itse käytätte käsidesiä, niin mikä jottei. Messuille vain! :)

Meillä itsellämme on infektioherkät kaksoset (keskoset) ja en heidän kanssaan ko. messuille lähde vieläkään, vaikka pahin herkkyysaika onkin takana. Siksi ehkä olen niin varovaisella mielellä ylipäätään massatapahtumiin lähtemisestä pienen vauvan/vauvojen kanssa.

Niin, ja onneksi olkoon tulevien kaksosten johdosta!

Yhteistyössä