Minkä ikäistä käytätte vielä lastenhoitohuoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viivi..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos lapsi tarvitsee vaippaa, niin lastenhoitohuoneeseen, jos käy pöntöllä niin vessaan. Musta ne on pitkälti tarkoitettu vauvoja varten ja ehkä jos on monta pientä lasta mukana. Mutta nelivuotias varmaan ei käy enää potalla...

Riippuu tilanteesta. Jos sillä 4vuotiaalla on kamala hätä ja kaikki tavalliset vessat varattuina ja lastenhoitoh. vapaana, niin sinne sitten ettei housuun tule.

Mutta kyllä mä esikoista vein tavalliseen vessaan kun oppi pytyllä käymään (n2,5v). Kuopus kohta 2v ja asioi potalla, käymme siis lastenhoitohuoneessa.

Jos lapsi tarvitsee vaippaa, niin lastenhoitohuoneeseen, jos käy pöntöllä niin vessaan. Musta ne on pitkälti tarkoitettu vauvoja varten ja ehkä jos on monta pientä lasta mukana. Mutta nelivuotias varmaan ei käy enää potalla...

Ei kai nyt noin iso enää pottaile saati et miten niihin pikkupottiin edes mahtuisi.

Aloin käymään pojan 3v kanssa ihan normi vesassa.

4,5v ja 2v kanssa käyn yleensä lastenhoitohuoneessa koska sinne saa rattaatkin joita ei täällä voi jättää vartioimatta. Jos olen esikoisen kanssa kahdestaan liikkeellä käydään normaalivessassa.

Jos lastenhoitohuoneesta löytyy pönttö, käytän tuon vajaa 4-vuotiaan siellä. Tai vaikka invavessassa. Kun apua vielä tarvii, ja tavalliset vessat ruukaa olla ahtaita.

[QUOTE="orion";30672694]Jos lastenhoitohuoneesta löytyy pönttö, käytän tuon vajaa 4-vuotiaan siellä. Tai vaikka invavessassa. Kun apua vielä tarvii, ja tavalliset vessat ruukaa olla ahtaita.[/QUOTE]
Miksi et istuta potalle?

Ei kai niihin ole mitään ikärajaa. Poikkeuksia voi olla miksi itsekkin käyn hoitohuoneessa vessassa, esim. rattaat mukana jolloin tavalliseen vessaan ei mahdu. Tai jos isommalla (4 v.) lapsella kova hätä ja tavalliset vessat käytössä. Käymme myös hoitohuoneessa vessassa isomman lapsen kanssa jos tiedossa, että tavallisessa vessassa puhaltavat käsienkuivaajat.

Ei kai niihin ole mitään ikärajaa. Poikkeuksia voi olla miksi itsekkin käyn hoitohuoneessa vessassa, esim. rattaat mukana jolloin tavalliseen vessaan ei mahdu. Tai jos isommalla (4 v.) lapsella kova hätä ja tavalliset vessat käytössä. Käymme myös hoitohuoneessa vessassa isomman lapsen kanssa jos tiedossa, että tavallisessa vessassa puhaltavat käsienkuivaajat.

Tarviiko pottaa vielä?

Mun 7-vuotias on vielä lapsi ja jos hänelle tulee pissahätä kesken ostosreissun niin menemme lastenhoitohuoneeseen pissalle. Ja käynpä itsekin siellä pissalla, iso pönttöhän siellä on.

Mä käyn 5 veen kanssa lastenhoitohuoneessa/invavessassa koska en yksinkertaisesti mahdu kaksin lapsen kanssa mihinkään pieneen vessakopperoon! Ja lapsi tarvitsee apua asioidessaan vessassa.

Mulla on kaks lasta, 3v ja 5v ja tavallinen vessa on tosi ahdas tällä combolla, joten lastenhoitohuoneessa käyn jos vain mahdollisuus on. On kivempi käydä itse pissalla jos ei oo ovi auki, perusvessassa se ei lasten kanssa onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja just tänään sellossa käytiin;30672792:
Mun 7-vuotias on vielä lapsi ja jos hänelle tulee pissahätä kesken ostosreissun niin menemme lastenhoitohuoneeseen pissalle. Ja käynpä itsekin siellä pissalla, iso pönttöhän siellä on.

Samoin, paitsi lapset 6 ja 8v, jos muut vessat varattuja, niin meen ihan hyvällä omatunnolla lastenhoitovessaan. Tai jos on kärry täynnä ostoksia, otan sen lastenhojtohuoneeseen mukaan ja käydään kaikki siellä.
Normaaleja ollaan, eikä kukaankäy potalla :)

Pottaikäistä käyttäisin. Sitten kun pytyllä käyminen onnistuu, luonnistuu myös tavallinen naistenvessa. Meillä 4-vuotias kävi vielä potallla, kun pelkäsi pyttyä.

ps. itse menen inva vessaan tarpeileni, jos se on vapaana ja naisten vessa ei.

Viel 7-vuotiaan kanssa käyn, jos lastenhoitohuone tai invavessa on vapaana. Ei viivytä kuin korkeintaan 2 minuuttia, joten ei tartte kenenkään vauvan kakkavaipoissa kauan ulkona odotella. Ja siis pytyllä käydään ei potalla ????. Helpompaa kun mahtuu auttamaan lasta paksuista talvivaatteista, niin ettei ne vaatteet pyöri pitkin vessanlattioita, miten vois käydä jos kävis yksin vessassa.

Ei kai sinne mitään ikärajaa ole. Minusta siellä voi käydä kuka tahansa jos kerran on vapaana eikä ole menossa vauvoja sinne. Ei kai kukaan sinne asumaan. Toki vauvoille etusija eli jos yhtä aikaa ovella olisi äiti vauvansa kanssa niin hänen antaisin ensin mennä. Samoin invavessojen kanssa miksei siellä voisi käydä jos ne on vapaana.

Ei kai sinne mitään ikärajaa ole. Minusta siellä voi käydä kuka tahansa jos kerran on vapaana eikä ole menossa vauvoja sinne. Ei kai kukaan sinne asumaan. Toki vauvoille etusija eli jos yhtä aikaa ovella olisi äiti vauvansa kanssa niin hänen antaisin ensin mennä. Samoin invavessojen kanssa miksei siellä voisi käydä jos ne on vapaana.

Ehkä se on se ajatus että varmasti sillä samalla sekunnilla joku vauva tai invalidi tarvitsee sellasta kun sielä kipasee 2min pissireissulla. ne täytyy olla vapaana kaikenvaralta. Itseasiassa harvoin sielä oven takana ketään on ollu kun ollaan pistäydytty semmosissa vessoissa. Tai se odotteleva vauva ei millään voi odottaa 5min kun se isompi lapsi on vessassa äidin auttamana. Tai aikunen jolla hirveä hätä eikä ehdi odottaa normivessaan.

Menen aina lastenhoitohuoneeseen, koska muualle en pesueineni mahdu, isommat käyvät "pikku"pöntöllä, jos sellaista on, minäkin teen tarpeeni samalla reissulla. Vauvan vaipan vaihdan, jos on sen aika tai tarvis.
Aikaa menee kuitenkin AINA ainakin 20 minsaa tai voi olla että kauemminkin, en ole mitannut. Yleensä vessakäyntiä on joku isommista ehdottanut ja esikoinen 6 vee onkin melko ripeä, mutta kakkonen ja kolmonen ovat huomattavasti hitaampia.

Tuleeko se pissa? Joko se tuli? Oletko varma, että on kakkahätä?

Kakkaa en jää loputtomiin odottelemaan, vaan sanon, että säästävät kotiin sitten. Mutta pissan haluaisin aina tulevan, ettei sitten käy kohta köpelösti.. Sitä siis vaadin ainakin yrittämään ja en muista kertaa, etteikö pikku liraus olisi aina vähintään tullut.

Vähän se meidän käyttöaika mua stressaa, mutta toistaiseksi kukaan ei ole valittanut.

Mutta katsotaanko tuo kohtuullinen vessa-aika nyt sitten osallistujien määrän mukaan? Meitä siis 6 hlöä. Ei riitä 2 min/per hlö meille millään.

Yhteistyössä