Minkä ikäsen jätätte yksin nukahtamaan illalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niin...ne on valintakysymyksiä, jos totuttaa lapsen nukahtamaan niin että itse on vieressä, niin varmasti saa melko pitkään toimia noin. omani oon laittanu ihan vastasyntyneestä asti sänkyyn nukahtamaan, ja toki käynyt silittämässä tms jos ovat itkeneet...mutta paljon helpommin ne on aina nukahtanu yksinään

Meillä on noin 1v opetettu nukahtamaan omaan sänkyyn,siinä vaiheessa kun on lopetettu iltapullo/tissi,koska siihen asti kun ovat sen saaneet niin ovat tupanneet nukahtamaan sille.Molemmat on oppineet aika helposti sen,suurin kiukku on ollut siinä että ei ole saanut sitä iltamaitoa enää,ovat myös molemmat lopettaneet heräilyn yöllä kun oppivat nukahtamaan itsekseen.

Meillä tyttö on aina nukahtanut yksin, siis ihan vauvasta lähtien, vaikka nukkuikin 1v asti meidän makkarissa. Ja kyllä mä olen jo alle 1v:lle toivottanut hyvää yötä, kertonut että rakastan ja lisännyt vielä että "äiti on ihan lähellä ja kuulee sinut kyllä". Ei ole tullut mieleenkään, ettei 1v ymmärtäisi...(Mut toisaalta meillä on ihan pienestä pitäen kerrottu lapselle kaiken maailman asiat :) Sit yleensä menen tekeen keittiöhommia; tyhjennän ja täytän tiskarin, kerään iltapalatarpeet pois pöydästä, tiskaan käsitiskin jne. Tyttö kuulee mun puuhailun äänet ja nukahtaa sitten itsekseen. Joskus (varsinkin jos on ollut levoton päivä) saattaa huudella sängystä, mutta minä vaan huutelen takaisin että "nukus nyt, äiti kuulee sut kyllä". Olennaiseksi olen kokenut se, että tyttö kuulee mun puuhailut, koska jos olen ihan hiljaa, niin nukahtamisessa kestää paljon pidempään...Eikä ole koskaan huudatettu lasta! Jos joskus on jostakin syystä itkenyt, niin toki lapsi on käyty rauhoittelemassa (yleensä sylissä) ja sitten laitettu takaisin sänkyyn ja toivotettu hyvät yöt.

Yhteistyössä