Minkä jutun vauvasi/lapsesi oppi todella myöhään kuin keskivertolapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskeliä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskeliä

Vieras
Meidän poika oppi nousemaan istumis asentoon kun oli 1v1kk ikäinen. Istui kyllä ihan sujuvasti kun asetti mutta ei osannut mennä istuma-asentoon itse. Satunnaisesti jos nousi pöytää vasten seisomaan ja pyllähti istualleen vahingossa.
En ollut huolissani neuvolassa siitä kohkasivat mutta en ottanut stressiä.
Ihan normisti aloittaa syksylä koulun ja kaikki menee hyvin vaikka myöhään oppi istumaan asettautumisen. =)

Kaikenlainen liikkuminen keskimmäisellä. Kääntyi 8kk iässä selältä vatsalleen, alkoi ryömiä muistaakseni 10kk ikäisenä, vuoden ikäisenä istui tuetta muttei hänkään itse noussut istumaan. Kävelemään oppi 1v8kk ikäisenä.

Nyt ikää 4,5v ja on edelleen hiukan kömpelömpi kuin ikätoverinsa, mutta on koko ajan ottanut muita kiinni.

Esikoinen oppi vasta 5-vuotiaana ajamaan ilman apupyöriä pyörällä. Ei kiinnostanut ennen sitä ollenkaan pyörällä ajaminen.

Kuopuksen kanssa ei vielä olekaan sellaista minkä olisi myöhään oppinut (2,5v).

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Esikoinen oppi vasta 5-vuotiaana ajamaan ilman apupyöriä pyörällä. Ei kiinnostanut ennen sitä ollenkaan pyörällä ajaminen.

Ei kai tuo mitenkään myöhään ole. Minä toivoin esikoiseni oppivan ensi kesänä polkemaan ilman appareita, hän menee syksyllä kouluun. Keskimmäinen oppi ylipäänsä polkemaan 4-vuotiaana.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Ei kai tuo mitenkään myöhään ole. Minä toivoin esikoiseni oppivan ensi kesänä polkemaan ilman appareita, hän menee syksyllä kouluun. Keskimmäinen oppi ylipäänsä polkemaan 4-vuotiaana.

Jaa, kyllä mun kaikki tuttujen lapset on viimeistään 4-vuotiaana oppinut ajamaan ilman appareita. Sain kuulla siitä aika usein kun esikoinen ei ollut kiinnostunut koko pyöristä, että olis vaan pitänyt kuulemma opettamalla opettaa ns. pakottaa. Mutta kun toinen ei yksinkertaisesti halunnut..

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Kaikenlainen liikkuminen keskimmäisellä. Kääntyi 8kk iässä selältä vatsalleen, alkoi ryömiä muistaakseni 10kk ikäisenä, vuoden ikäisenä istui tuetta muttei hänkään itse noussut istumaan. Kävelemään oppi 1v8kk ikäisenä.

Nyt ikää 4,5v ja on edelleen hiukan kömpelömpi kuin ikätoverinsa, mutta on koko ajan ottanut muita kiinni.

Meidän vauva oppi myös 8-kuisena kääntymään ja nyt 10-kuisena on juuri oppinut ryömimään ja istumaan ilman tukea - vahtia kyllä saa sillä saattaa muksahtaa taaksepäin. Katsotaan miten tästä eteenpäin, konttausasentoon tai pystyyn ei ole ainakaan vielä noussut. :)

Taapero lähti kävelemään 1 v 5 kk iässä.
16-vuotias ei erota vieläkään niitä asiota, jotka voi sanoa ääneen ja niitä muita. Tourette vai muutenko lie ymmärtämätön?
14 v jutteli lintujen kanssa ekaluokalla, eli sadun ja toden erottaminen oli jollain tapaa myöhäinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
16-vuotias ei erota vieläkään niitä asiota, jotka voi sanoa ääneen ja niitä muita. Tourette vai muutenko lie ymmärtämätön?
14 v jutteli lintujen kanssa ekaluokalla, eli sadun ja toden erottaminen oli jollain tapaa myöhäinen.

ai jaa, ja mie juttelen lintujen kanssa vieläkin...

Alkuperäinen kirjoittaja myö:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:

ai jaa, ja mie juttelen lintujen kanssa vieläkin...

Jep, noita sanoja terkkari käytt lausunnossaani kun kirjoitti jonkun kouluuntulo- jutun.

Asiaa ei ihmetelty perheen piirissä. Outoja hiippareita koko suku muutenkin, että tuo on jokseenkin vähäistä ja normaalia sadun ja toden rajoilla eloa meistä.

Yhteistyössä