Minkä kanssa tarjota kikherneitä ja mustia papuja? (pojan toive ruokapöytään)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Poika on tosiaan jo muutamaan otteeseen toivonut saavansa mustia papuja kotonakin, kun koulussas niitä on tarjolla salaatin kanssa ja tykkää kovin. Minkälaista salaattia sitä sitten osaisi tehdä pavuista ja ? Minulle kovin vieras yhdistelmä, auttakaa jos teillä on ideoita.

Entä nuo kikherneet, lastataanko niitä vaan purkista suoraan tarjolle ilman mitään mausteita ja ladotaan sitten lautaselle? Vai miten niitä voisi laittaa tarjolle? Hummusta olen kuullut että siitä voisi tehdä, mutta ymmärsin että poika tahtoisi syödä kikherneet aivan niinä palleroina :).

Kiitos paljon vinkeistä jo etukäteen!

Kikherneistä olen tehnyt kastiketta/ muhennosta. En tiedä, miksi sitä nimittäisi..
Sellaisista kuivista, joita olen ensin liotellut vedessä. Tomaattipohjaista kastiketta, jossa kikherneen lisäksi sipulia, joskus naudanlihaa, joskus ei ja tomaattipuretta liemeen ja mausteita. Tätä sitten tarjoillut riisin kera.

Kikherneistä ja vuohenjuustosta ja porkkanoista joskus tein itse jonkun lisukkeen. Taisi tulla mustapippuriakin sekaan. Eli keitettyä porkkanaa, sit sekaan kuumennettu vuohenjuusto ja kikherneet, ja maustetta.. Mutta resepti on tosiaan hukassa. Mutta kikherneet sopii hyvin salaatteihinkin. Googleta "kikhernesalaatti" tai "kikherne resepti", samoin niiden mustien papujen kanssa, löytyy tosi paljon kaikkea.

Uusimmassa Olivia-lehdessä oli just resepti "Paahdettuja kikherneitä ja juuressalaattia" ja "Kikherne-seesaminsiemenpihvit". Mutta tokihan nettikin on reseptejä täynnä. :)

Esim. http://www.ruokala.net/reseptit/haku/ruokala?words=kikherne

Mustia papuja en ole käyttänyt.

Yhteistyössä