Minkä kokoinen toppahaalari 2-vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sammuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sammuli

Vieras
Auttakaa! Minkä kokoisen haalarin ostan ensi talveksi silloin 2-vuotiaalle pojalle? Nyt käytetään kokoa 80 ja se alkaa jäämään pieneksi pikku hiljaa. Kuinka nopeesti lapset tässä vaiheessa kasvaa? Olisko 92 ehkä sopiva?

Mulla ei ole käynyt mielessäkään tulla täältä kysymään että minkä kokoisia vaatteita ostan OMALLE lapselleni! Ostakaa helvata vieköön ens sysksynä ne ens talven haalarit jos ootte niin epävarmoja koosta!

No niin kai sitten. Tää on mun eka lapsi, enkä tiedä mitä vauhtia noi lapset kasvaa... vaikka olis omakin. Aattelin jos olis jotain vinkkejä saanut, muutamalta sainkin, kiitos niistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ei ole käynyt mielessäkään tulla täältä kysymään että minkä kokoisia vaatteita ostan OMALLE lapselleni! Ostakaa helvata vieköön ens sysksynä ne ens talven haalarit jos ootte niin epävarmoja koosta!

Niin. Näin alennusmyyntien aikana sitä miettii, että mistä saisi halvalla ensi talveksi haalarit. Harva ensikertalainen äiti osaa arvata ilman viisaampien neuvoja, minkä kokoisia (edes suurin piirtein) vaatteiden pitäisi olla vuoden kuluttua... Rikkaat ostakoot ensi syksynä muotihaalareita.

Mä sitten päätin jättää toppahaalarit ostamatta ensi talveksi (silloin 2.5v). Harmittaisi jos 98cm ei olisikaan passeli. Meillä ainakin kasvukäyrä seilaa kovasti eli siitä ole mitään takeita, miten pitkä poika meillä on vajaan vuoden kuluttua. Harmittaa, kun nyt olisi -40%:lla haalareita myynnissä. No täytyy bongata pienet tarjoukset syksyllä...

Haalarien mitoituskin heittelee eli jos ostat kokoa 92 ja se on "reilua" kokoa ja mallia niin se haalari on melkein jonkun toisen valmistajan 98.
Ei oo helppoo ja pitää pitää myös mielessä että taaperolla on aika vaikeeta liikkua muutenkin talvella saati sit jos on liian iso haalari jossa kainalot kyynärpäissä ja haarat polvissa ja lahkeet mytylle käärittynä. Näitäkin näkee on pikkasen kasvunvaraa.....

Meillä poika nyt jotain 83cm ja käytössä 80 cm haalari ja pikkuhiljaa otetaan tuon 86 cm käyttöön. Ensi talveksi ajattelin 92cm haalaria ja jos ei koko talvea mene, niin ostan sitten tän vuoden joulualesta isomman.

Meillä poika täyttää 2v jo heinäkuussa ja on keskikokoinen tai hieman sen keskikäyrän alapuolella. Nyt ollut Remun 86 toppapuku ja lahkeet jäämässä lyhyeksi. Pituutta oli marraskuussa 83 senttiä pojalla.. Ostin 98 senttisen puvun, pojalla ens talvena ikää siis 2,5 vuotta. Toivottavasti ei hukuta pukuun..Tosin ei mahdottoman isolle näytä päällä, kun on sovitettu kenkien kanssa.. :whistle:

Meillä kans kuopus 2,5v ens talvena.Ostin tytölle 98 senttisen Remun kaksi osaisen puvun ensi talveksi.Nyt käytössä 86 senttinen Reiman puku, joka taitaa juuri tämän talven mennä.Pituutta tytöllä oli 85 senttiä 1,5v neuvolassa.

Yhteistyössä