Minkä kokoinen vaate lahjaksi 10 kkk ikäselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suosittelen 80cm kokoa, jos vanhemmat ovat vaikka itse varastoon jo hankkineet paljonkin seuraavaa kokoa.
Ja mukavampi niin, että sitten ainakin sopii päälle, ettei käy niin että onkin jo valmiiksi pieni... lapsia kun on eri mallisia ja vaateiden koossa saattaa olla isojakin heittoja.

Riippuu lapsen koosta. Meillä kaikki ollut melko pieniä ja 1v on käytetty 74-80cm. Jos tyttö on nyt 70 cm pitkä niin ottaisin kyllä 80cm. voi olla vähän kasvunvaraa, mut mieluummin iso kuin pieni. Ja vaatemerkeissä on myös välillä isoja kokoeroja.

Okei, kiitos vastauksistanne. Mä itseasiassa ostin jo vaatteen (74cm) mutta taidanpa kuitenkin mennä vaihtamaan kokoa isompaan. 86 taitaa olla kyllä vähän turhan suuri, aika pieni tyttö kuitenkin kyseessä. Se menis päälle aikasintaan puolen vuoden päästä.

Mutta tosiaan kiitos teille. Eihän se oo kiva antaa lahjaa, joka on jo valmiiksi liian pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mun lapsi on nyt 72 cm pitkä (mitattu pari viikkoa sitten) ja käyttää 80 cm vaatteita, joista osa jo pieniä. Osa on toki 74, mut esim. bodeista 80 on jo pieniä...

Okei, kiitos tästäkin tiedosta. Kyllä mä tosiaan käyn vaihtamassa sen asun.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Okei, kiitos vastauksistanne. Mä itseasiassa ostin jo vaatteen (74cm) mutta taidanpa kuitenkin mennä vaihtamaan kokoa isompaan. 86 taitaa olla kyllä vähän turhan suuri, aika pieni tyttö kuitenkin kyseessä. Se menis päälle aikasintaan puolen vuoden päästä.

Mutta tosiaan kiitos teille. Eihän se oo kiva antaa lahjaa, joka on jo valmiiksi liian pieni.

Mut just tosta syystä mäkin sanoin, et jos joku ostaa joululahjaksi jotain vaatetta, 86 on oikea koko. 80 koko alkaa olla osittain pientä ja sitä on jo valmiiksi niin paljon, että lisää ei tarvita...

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
omalle tuon ikäselle olisin varmaan ostanut 80cm mutta esim. kaverin 11kk ikänen painaa jo 16 kiloa melkein, että...

Hui, onko pitkä vauva? Tuntuu jotenkin kauhian isolta tuo 16kg, kun itse on painanut ekaluokalla 18kg... Eikä siis mitenkään pahalla, tylsäähän se olis jos kaikki meistä samasta muotista valettaisiin. :)

Jos nyt on 70cm,niin älä nyt ihmeessä osta 80cm suurempaa jos on esim.talvivaatetta! Mitä niillä sit juhannuksena tekee kun sopivia. Riippuu tietty vaatteen valmistajastakin,mutta esim. nuo tutathan on niin valtavan kokoisia että huh... Meillä 1veelle on 80cm vaatteet sopivia,osa vielä liian isojakin enkä tykkää kävelemään opettelevalle panna liian isoja vaatteita päälle - hankaloittavat liikkumista ja ovat sitten jo kuluneen näköisiä kun ovat ihan sopivia.

Meidän neiti on 8kk ja 71cm pitkä ja mä käytän sillä 74 cm vaatteita, 80 cm aivan liian isoja, mutta neiti on kyllä tosi hoikka. Meidän melki 4v painaa vaan 12kg, aika hurjan kuuloista tuo 11kk ja 16kg.

Alkuperäinen kirjoittaja hoikan äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Mun poika ei ole vielä edes 70cm pitkä, mutta turha haaveilla ylle mitään alle 80cm bodya.
Aika pullukka sit varmaan niin menee tohon leveyteen! :)

Itse asiassa meillä oli sama eikä ole pullukka. Ollaan käytetty 80 cm bodeja suosiolla jo pitkään (siitä lähtien kun pituutta oli 68) ja siitä syystä, että vauvalla on pitkä selkä. Eli joo, alkuun noi 80 jäi löysiksi leveyssuunnassa, mutta ne oli ainoat, joista sai selkäosan pituuden riittämään. :) Nyt osa noista 80 cm on jo pieniä, kuten sanoin, vaikka pituutta on 72, mut jälleen johtuu tuosta pituudesta. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo, jos meidän tytölle olis tuotu 10kk ikäisenä lahjaksi 86cm vaate, hän olisi päässyt käyttämään sitä vasta nyt 1v 9kk ikäisenä...Melkein vuoden myöhemmin. Meillä ollaan juuri siirrytty 86 kokoon.

Yhteistyössä