minkä kokoinen vaatepaketti kannattaa ostaa pojalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hankala vastata mut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hankala vastata mut

Vieras
Poika on 1v ja 4kk ja nyt käytössä 80-86 vaatetta. jotkut 80 ovat pieniä ja jotku 86 just sopivia, riippuu niin vaatteesta ja merkistä. vaatteet jotka kokoa 86/92 niin paita ok, vähä reilu mutta housut tooosi isot. onko siis tyhmää ostaa paketti jossa koko 86 - 92? pitäskö isompaa? Kuinka kauan nuo vaatteet sitte menee?

Ei ole tyhmä ostaa. Meillä tyttö tasan 1v ja juuri eilen ratsasin hänen vaatekaapistaan koon 80 cm vaatteet pois ja laitoin tilalle koon 86 vaatteita. Osa koosta 80 olisi vielä mennyt, mutta on selkeämpää kun on vain yksi koko kerrallaan esillä (meillä tulossa toinen käyttäjä vaatteille ja kaikki säästetään kokojärjestyksessä ).

Mä olen jo jonkin aikaa ostanut varatsoon myös koon 92 vaatteita joiden arvelen tulevan käyttöön noin puolen vuoden kuluttua ja muutaman koon 98 ihanuudenkin olen hankkinut.

ainiin ja meillä nt 2v.poika käyttää 92 vaatteita. jotku 86 menee viel jotka oli jo vuos sitte käytös ja jotku tulevat 98 menee myös mutta just housut voi olla vielä aika reiluja...
ja kyseessä on pituuden"yläkäyrillä"kasvava poitsu.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
ilman muuta se 86/92

mutta meillä siis käytössä nyt 86vaatteita, niin kannattaako sitä kokoa hommata lisää vai vaan pelkästään 90--->

mä kyllä ostaisin isompia vaatteita. vaikka nyt jotkut housut vielä oisivat vähän isot niin jos niissä on esim. resorit niin kyllä niitä voi käyttää. Enemmän ottais päähän jos menis nopsaan pieneksi. paitsi tietty jos on toinen samaa sukupuolta jo olemassa/tulossa niin silloin vois jopa ostaakin.

ap, jos sulla on jo tarpeeksi niitä 86-vaatteita, niin tietysti ostat sitä isompaa kokoa. Ja onhan siellä jos jonkinliaisia pakettaja tarjolla, moni eri kokoyhdistelmiä :-)

Ja kannattaa ottaa se huomioon että koska vaatteet käytettyjä ja moneen kertaan pestyjä niin kutistumista varmasti tapahtunut. Esim. Kappahlin vaatteet kutistuu aika lailla pesussa.

Aika lailla kyllä saman koon vaatteiden todelliset koot vaihtelee ja pesussa osa tuppaa kutistumaan. Onko jollain kokemusta, että tyrkkääkö ihmiset vaatepaketteihin vain kokolapun mukaan vaatteet vai katsooko oikeasti myös todellista kokoa?

Jos lapsella olisi jo riittävästi niitä 86cm vaatteita, niin en ite enää ostaisi lisää samaa kokoa.

Yhteistyössä