Minkä kokoiset imetysliivit kannattaa ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Imetysliivithän ne tietysti pitäisi ostaa, mutta kuinka paljon omaa varsinaista kokoa isommat niiden tulisi olla? Rinnat kun kuitenkin turpoavat maidon alkaessa kerääntyä, että ei nyt sitten ole kiva, jos tuleekin ostettua liian pienet liivit. Tietysti jokainen ihminen rintoineen on yksilö, mutta siis kun oma kuppikokoni on "tavallisesti" 85B, minkä kokoiset imetysliivien tulisi olla?

Joo, osta vasta kun maito on noussut ja sitä odotellessasi jotkin harjoitusliivit tai vastaavat jotka venyvät eikä koon kanssa ole niin justiinsa. Minä ostin muka asiantuntevan myyjän kanssa imetysliivit vähän ennen synnytystä ja meni kyllä ihan pieleen. Ympärys oli väärä, kuppikoko väärä ja malli niin väärä kuin vain voi olla. Kaverille oli onneksi toinen myyjä sanonutkin, että eihän edes myy sinulle imtysliivejä ennen synnytystä ja myynyt juurikin harjoitusliivit.

Osta yhdet ennen synnytystä, vaikkapa yhtä kokoa isommat. Itse ainakin tykkäsin jo synnärillä käyttää niitä, koska eihän se imetys ala kotona ja kun maito nousi rintoihin, oli hyvä että ne pitivät liivisuojat paikoillaan.

Itse olen osanut imetysliivit siin vaihees ku maidontulo tasaantui.

Raskauden alussa kuppikoko kun oli C/D,maidon noustua pari ekaa viikkoa G,tasannuttua F.
Toisella kertaa sainkin ostaa I kupin liivit,vaik ennen raskautta kuppikoko oli (tyhjä:D ) E.

kannattaa tosiaan ostaa vasta kun maito nousee.oma lähtötilanteeni esikoisen aikana oli 70a ja ostin sitten valmiiks 80b imetysrintsikoita,no niitä sain sitten rueta jo odotus aikana käyttämään ja synnytyksen jälkeen ne oli pienet ja mies sai käydä ostamassa 80c rintsikoita mulle.tällä kertaa lähtötilanne oli 70b ja nyt saan käyttää noita 80c rintsikoita ja luultavasti synnytyksen jälkeen mies saa käydä taas hakemassa isommat imetysrintsikat :)

Ei kannata ostaa etukäteen :) Itse ostin ehkä kuukautta ennen ja voin kertoa että täysin päin mäntyä meni. Vatsa haittasi ja tuli liian iso ympärysmitta ja kuppi oli aivan liian pieni. vaikka yritin ostaa varalla. Mulla kasvoi lopulta 4 kuppia eikä entiseen ole koskaan palattu. Kun imetin harvemmin, jouduin vaihtamaan kuppia pienempiin.

Yhteistyössä