Minkä kokoiset kengät ostaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos toisen jalan koko on 16cm ja toisen melkein 22,5cm. Kevääksi kenkiä hankkimassa, kannattaisko ostaa kokoa 26 pienemmälle ja 36 isommalle. Jos tällähetkellä jalan koko toisella 25 ja toisella 35, ehtii varmaan kevääseen mennessä sen verran kasvamaan että tarvii jo isompaa kokoa.

Odottaisin kevääseen ja kävisin sovittamassa että tulee varmasti sen hetkiseen tarpeeseen oikean kokoiset kengät. Mutta mä itse jalkavaivaisena olenkin kenkien suhteen vähän neuroottinen ;)

Mun pojalla jalka kasvaa sitä tahtia vielä että ostan just tarpeentullen vasta. Nyt on taas jalka venynyt talvikengissäkin ja mitä lie sitte keväällä kun pitää hankkia uudet talvikenkien sijaan. Nyt on 27 ja sovitan sitten ostaessa seuraavan koon. Viimeksi oli jalka kasvanu yli koosta eli 25 vaihtu 27.

Piti hetken miettiä, että onpa erikoista kun lapsella on niin erikokoiset jalat :D

Mä odottaisin vielä kevääseen ja sitten kävisin lasten kanssa yhdessä ostamassa eli sovittamalla oikeat koot :)

En koskaan osta kenkiä sovittamatta. Eri valmistajien kengissä on eroja vaikka kokonumero olisi sama ja muutoinkin kengän pitää olla jalkaan hyvä muunkin kuin koon perusteella.

Yhteistyössä