Minkä kokoiset kurikset mä ostan tolle tytölle talveksi hoitoon? :D

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Tuli eilen "tenkkapoo" kurishyllyllä, kun niiden koot menee jotenkin hullusti. :xmas:

Eli tyttö oli viime neuvolassa 86 cm pitkä ja tämänhetkiset kurikset on 86-kokoiset. Just aamulla viimeks kattelin, et aika naftia on noita kyllä haalarin päälle vetää (joka on myös 86, mut saattaa olla, et joudun joululta ostaa sen 92 - 98 kokoisen).

Mutta kun. Kävin eilen kurkkimassa isompia tarkoituksena ostaa tietenkin 92-kokoiset, mut eipä sellasia ollu. :O Noiden koot meni jotenkin ihan hullusti. On tarjolla joko 90 cm tai sit 100 cm. Jotenkin tuntuis, et 90 cm vois olla liian pieni? Mut uskoisitteko, et 100 cm on ihan liian iso talvihaalarinkin päällä? :cool:

Rukalla on koot 92, 98, jne. Didriksonilla taas tasakymmenin 90, 100, jne Reilut ne pitää olla, että päälle menee. Sun täytyy vähän kokeilla, kuinka mitoitus menee. Ton kokoisella ei oikein voi olla tosi reilut, kun taas isommalla helpommin.

Rukalla on koot 92, 98, jne. Didriksonilla taas tasakymmenin 90, 100, jne Reilut ne pitää olla, että päälle menee. Sun täytyy vähän kokeilla, kuinka mitoitus menee. Ton kokoisella ei oikein voi olla tosi reilut, kun taas isommalla helpommin.

Rukalla on niin tylsän värisiä ja näköisiä, et meinasin ostaa jotkut muut... :snotty:

Tuo sovittaminen ei meidän neidin mielestä oo kovin hauskaa :saint: mut pakko kai se on niin tehdä. Hitto.

Reimalla on kivan värisiä ja voi olla reilu kokokin koska ne pysyy jalassa vaikka isot olisivatkin.
Mä ostaisin joko 92 tai 98 cm.
Sillä jos talvesta tulee vähääkään samanlainen kuin viime talvesta, niin ei kurahousuja ees tarvita.
Kevät on aika taas kun niitä tarvitaan ja voi olla että tulee kasvupyrähdys.
Meillä tuli 2-3 veenä pituutta 10 cm lapselle tuona aikana.
Kurjaa jos jää käyttämättä vallan.

Miten kurahousuja edes voi sovittaa jos on tarkoitus että niitä käytetään toppapuvun päällä talvella?

Ainakin Rukan kuriksista ottaisin ihan reilusti isomman. Kuminauhat ovat niin tiukat lahkeensuissa ja henkseleissa runsaasti säätövaraa, että voi helposti käyttää liian isoinakin ja muutenkin kurahousut ovat todella inhottavat jos ne ovat yhtään naftit.

Reimalla on kivan värisiä ja voi olla reilu kokokin koska ne pysyy jalassa vaikka isot olisivatkin.
Mä ostaisin joko 92 tai 98 cm.
Sillä jos talvesta tulee vähääkään samanlainen kuin viime talvesta, niin ei kurahousuja ees tarvita.
Kevät on aika taas kun niitä tarvitaan ja voi olla että tulee kasvupyrähdys.
Meillä tuli 2-3 veenä pituutta 10 cm lapselle tuona aikana.
Kurjaa jos jää käyttämättä vallan.

Niin no tuokin on, et paljonko niille tulee ees käyttöä.. Kun haalarissakin on vettäpitävä alaosa.

Mutta mutta. Ehkä noiden hankinnan vois lykätä talvelle. :D

Miten kurahousuja edes voi sovittaa jos on tarkoitus että niitä käytetään toppapuvun päällä talvella?

Ainakin Rukan kuriksista ottaisin ihan reilusti isomman. Kuminauhat ovat niin tiukat lahkeensuissa ja henkseleissa runsaasti säätövaraa, että voi helposti käyttää liian isoinakin ja muutenkin kurahousut ovat todella inhottavat jos ne ovat yhtään naftit.

Hmm.. totta.

Tuota tuota. Mä taidan ostaa ne 100 cm pökät ja tesmaan ne kotona tuon (todennäköisesti ilosta kiljuvan) lapsen päälle. Saan sit sen haalarinkin tungettua sinne alle. Ja jos ne on isot, niin menevät sit keväällä tai ens syksynä... pitää ostaa pienemmät sit jos siltä näyttää.

Teen niin. =) Tattista avusta.

Didriksonit olivat yllättävän lyhyttä kokoa kun mä ostin omalle pojalle keväällä. Oli pakko ottaa 120cm, kun 110cm oli just sopiva (eli ei kasvuvaraa). Poika oli 104cm. Olisi saanut olla 116cm housut, mutta kun ei ollut niin ei ollut. Käyttö meillä on niin vähäistä ja kyllä noilla selvisi...

Mä oon vaan kokeillut joko lapselle päälle tai verrannut jalkoihin. Toppavaatteet on vaan pulleemmat eli vähemmän varaa jää kuin testatessa.

Viimeksi muokattu:
Didriksonit olivat yllättävän lyhyttä kokoa kun mä ostin omalle pojalle keväällä. Oli pakko ottaa 120cm, kun 110cm oli just sopiva (eli ei kasvuvaraa). Poika oli 104cm. Olisi saanut olla 116cm housut, mutta kun ei ollut niin ei ollut. Käyttö meillä on niin vähäistä ja kyllä noilla selvisi...

Mä oon vaan kokeillut joko lapselle päälle tai verrannut jalkoihin. Toppavaatteet on vaan pulleemmat eli vähemmän varaa jää kuin testatessa.

ok, kiitos infosta. :)

Ehkä mä ostan jotkut halpikset, niin ei ainakaan harmita, jos jäävätkin pieniksi ja käyttämättä. :D

Jos sinulla on jo se alle tuleva haalari, niin kuristen osto on sitten hyvin helppoa. Mittaat niiden haalareiden haara-lahkeensuu mitan ja mittaat saman kuriksista. Sen pitää olla ainakin muutaman sentin pidempi, niin hyvä tulee.

Tämä menetelmä on aina toiminut hyvin.

[QUOTE="vieras";22035900]Jos sinulla on jo se alle tuleva haalari, niin kuristen osto on sitten hyvin helppoa. Mittaat niiden haalareiden haara-lahkeensuu mitan ja mittaat saman kuriksista. Sen pitää olla ainakin muutaman sentin pidempi, niin hyvä tulee.

Tämä menetelmä on aina toiminut hyvin.[/QUOTE]

Kiitti vinkistä. :) On se haalari joo tuolla kaapissa jo.

Yhteistyössä