Minkä kokoisia asunto lainoja olette saaneet vastaavilla netto tuloilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lainaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Ehkäpä heillä on hyvät vakuudet ja takaajat. ;)
Nytkö he sen lainalupauksen saivat?

Kyllähän toiset pankit vieläkin varmaan myöntävät ylisuuria lainoja, ja jotkin hullut niitä ottaakin...

Mun kavereille oli sanottu, kun he lainaa hakivat, että lainaa saa 35-40% bruttotuloista. (siis, että kuukausi erä ois sillon tuon 35-40% bruttotuloista ) Mikä on mun mielestä ihan mieletön summa pistää lainan maksuun kuukaudessa! :o

Samasta pankista siis saivat tuon lupauksen ja samoihin aikoihin. Meillä on myös säästöjä, joten itse olemme ajatelleen että tuo 185 000 euroa olisi se maksimi. Kiinteällä lyhennyksellä ja korkokatolla olimme ajatelleet lainan ottaa ja vakuutena vanhempien talo.

Alkuperäinen kirjoittaja yhdyssana:
Oliko tämä sama juttu täällä aiemminkin, että kun "kaveritkin saivat niin ja niin ison lainan..." mutta _Osuus_ _Pankista_ ei saanut...

En tiedä. Minä en ainakaan ole asiasta tänne aiemmin kirjoittanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Ehkäpä heillä on hyvät vakuudet ja takaajat. ;)
Nytkö he sen lainalupauksen saivat?

Kyllähän toiset pankit vieläkin varmaan myöntävät ylisuuria lainoja, ja jotkin hullut niitä ottaakin...

Mun kavereille oli sanottu, kun he lainaa hakivat, että lainaa saa 35-40% bruttotuloista. (siis, että kuukausi erä ois sillon tuon 35-40% bruttotuloista ) Mikä on mun mielestä ihan mieletön summa pistää lainan maksuun kuukaudessa! :o

Samasta pankista siis saivat tuon lupauksen ja samoihin aikoihin. Meillä on myös säästöjä, joten itse olemme ajatelleen että tuo 185 000 euroa olisi se maksimi. Kiinteällä lyhennyksellä ja korkokatolla olimme ajatelleet lainan ottaa ja vakuutena vanhempien talo.
Kannattaa sitten laskeskella tarkoin, että tuleeko tuo korkokatto edulliseksi ja onko siitä hyötyä. :)

No meillä aika samat tulot, mutta vain yksi lapsi. Saatiin 220 000 lainaa ja oltais kait saatu enemmänkin. Ostettiin siis vanha talo, tai no vanha ja vanha. Niin ja pankkina nimenomaan OP. :whistle:

200 000 euroa lainaa, keskimääräinen korko 3 % (epärealistinen, toteutuu tn vain hyvin lyhyen aikaa), laina-aika 25 v. Kuukausimaksut noin 1000 euroa. Siihen päälle asumiskulut vakuutuksista sähkö- ja vesimaksuihin, luultavasti 300 euroa ei riitä. vähintään 1300 euroa yhteensä. Realistisemmalla korolla maksut on jo vähintään 1500 euroa. Pärjäätte jos olette molemmat töissä, mutta entä sitten jos toinen jää työttömäksi? Lomautetaan? Sairastuu? Lapsi sairastuu niin, että toisen on jäätävä kotiin?

meijän tulot on yht n.2000e/kk (sillon ku haettiin lainaa) ja saatiin op:sta 100 000e ihan hyvä summa meidän tuloille.... kiva maksaa omasta 550e kuukaudessa ku vuokrakämpästä 800e kuukaudessa.

Yhteistyössä