Minkä miesten/naisten työn teit viimeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siripiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siripiri

Vieras
Siis jos ajatellaan niitä töitä, mitkä jaotellaan perinteisesti ns. "miesten ja naisten töihin"?

Mä autoin tässä yksi päivä mun miestä laminaattien lattiaan laitossa.

Oli kyllä niin hankala homma saada nurkkapaloja paikalleen, että mielelläni annan miesten hoitaa jatkossa sen homman.;)

En kyllä muista mitä "miesten hommia" tein viimeksi... Luultavasti jotain huonekalun kunnostusta. :) Teen kyllä paljon kaikkia kunnostusprojekteja, laitan autoa ja pihaa ja lisäksi vielä niitä akkojen hommia, kuten leipomista, virkkausta jne. ja tänään viimeksi ompelutöitä. :)

Ainakin töissä ollessa tulee tehtyä aika puhtaasti naisten töitä. Työpaikan sukupuolijakauma kun on yksi mies (minä) ja 43 naista. Joku ehkä arvaa mikä ala on kyseessä...

Veikkaan, että viimeksi vähänkään miesten töiltä haiskahtavaakaan taisi olla takkapuiden kantaminen pihalta yläkertaan. Mies on lellinyt mut niin pilalle, että en kyl enää taivu oikein mihinkään "miestentöihin". Ihana mies ?

Tyttären autosta kuului kolinaa joten korjasin sen. Tyttären isä oli keikalla monen sadan km päässä, joten ei ollut vaihtoehtoja, mun piti paikantaa ja korjata kolina. Muutenkinmn täytyy osata noita teknik-juttuja kun mies saattaa olla pitkiä aikoja poissa

- Eilen kävin rautakaupassa hankkimassa remonttitarvikkeita.
- Tänään tein ruokaa

Meidän perheessä tosin tuo remonttitarvikeosasto on tavallisesti enemmän minun hommaani ja ruoanlaitto miehen, joten miten nyt tuon naisten ja miesten työt ottaa....

En mä kyllä muista, kun en mä osaa jaotella miesten- ja naistentöitä, ei oo mitään kokemusta sellaisesta kulttuurista.

Tai noh, sen verran on kyllä, että esimerkiksi tilanteessa jossa auto hajoaa ja kyydissä on lapsia + pariskunta, pidän luontevana ja aika automaattisena juttuna, että mies rupeaa selvittelemään auton tilaa ja nainen huolehtii sillä aikaa lapsista.
Mitään remonttihommia tai vaikkapa lumenluontia en pidä miesten työnä, sillä lapsuudenkodissani nuo hommat teki lähes aina nainen.
Noh, "naisten töistä" olen ainakin viimeksi tehnyt ruokaa tänään, sen mä muistan. :D

Yhteistyössä