Minkä puhelimen olette ekaluokkalaiselle hankkineet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaluokkalaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekaluokkalaisen äiti

Vieras
Olisi aika ostaa tulevalle ekaluokkalaiselle puhelin, mutta mietin vaan, että millainen olisi sopiva. Lapsi ei ole puhelinta koskaan käyttänyt, kun ei suostu edes siihen puhumaan, eikä muutenkaan toi puhelimen käyttö ole ollut ajankohtaista vielä.

Ainakaan meillä ei ole ollut yhdelläkään lapsella puhelinta vielä ekalla luokalla. On sovittu etukäteen milloin tulevat kotiin ja aika katsotaan rannekellosta.

Meillä tarttee sen vuoksi, että voin esim. aamulla soittaa ja varmistaa, että lapsi on herännyt ja lähtee kouluun. Olen itse töissä, joten lapsen on selvittävä ekan parin viikon jälkeen ihan itsekseen.

tuolle hankittiin samsung galaxy, alle 100e uutena. Netti ei ole aktiivinen joten soittaa ja viestittää sillä. Oma puhelin on ollut paikallaan kun ekalla ei sunkaan aina ketään ollu kotona kun sen piti lähteä ja kun se tuli kotiin kerhosta. Sai aina yhteyden meihin ja me lapseen. Kellonajankin se katto ja opetteli siitä.

Voiko tuota prepaidia jotenkin kotona ladata? Asutaan maalla eikä oo ihan lähellä mitään kioskeja tms. -ei ap
Kaikkia voi nettipankin kautta ladata. Ainakin dna:lla ja soneralla on vielä mahdollisuus liittää numero, mihin voi soittaa lyhyen puhelun saldon loputtuakin. Kannattaa varmaan hankkia saman operaattorin kuin mitä vanhemmilla on, koska niihin saa usein saldoa lisätessä lisäaikaa saman operaattorin puheluihin. Kannattaa tarkistaa R:n prepaid tarjoukset, sieltä niitä saa yleensä edullisimmin.

Ja itse puhelin voi olla minkälainen vaan, lapset oppivat kyllä hetkessä käyttämään mitä vaan ja kaverit neuvovat lisää :D Jos älypuhelimeen päädyt, niin kannattaa olla sitten dataprepaidkin, sillä perusprepaid kuluu hetkessä, kun puhelin tekee päivityksiään.

Yhteistyössä