Minkä takia tuosta Naisten Paratiisi-sarjasta on leikattu pätkiä pois kun se näytetään Suomessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitähäh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitähäh

Vieras
Verratkaa:

The Paradise Season 2: Episode 4 - YouTube

Naisten paratiisi (7): 22.11.2013 19.00 | Tv | Areena | yle.fi

Molemmissa linkeissä sama jakso, eli kakkoskauden neljäs jakso joka näytettiin toissapäivänä ykköseltä.

Kelatkaa Youtube-linkistä kohtaan 04:38 ja Yle Areenan linkistä kohtaan 05:09, ne vastaavat toisiaan. Niissä on tuo räsyakka ja Denisen setä riitelemässä.

Tuohon kohtaukseen asti jaksot menevät samalla tavalla, mutta sitten Youtube-linkissä näytetään äskeisen perään kohtaus jossa Katherine, Flora ja Katherinen mies istuvat ulkona pöydän ääressä... mutta tuota kohtausta taas ei näytetty Suomessa nähtävässä jaksossa kuten Yle Areenan linkistä voi huomata, vaan siinä hypätään suoraan kohtaukseen jossa Moray ja Dudley (kirjoitinko oikein?) kävelevät rinnakkain ja Denise tulee kertomaan teekutsu-ideastaan!? :O

Olen huvikseni katsonut sarjan muitakin jaksoja Youtubesta ja huomannut paljon lyhyitä kohtauksia jotka on jätetty pois (esim yhdestä jaksosta se kuinka se yksikätinen mies yritti itsemurhaa sillalta...)

Ja ei, tämä ei ole mulle mikään maailmanloppu, mutta tämä nyt jäi mietityttämään kun tajusin asian eilen ja jäin tylsän sunnuntain kunniaksi päätin paneutua asiaan ja kysyä onko palstalaisilla tähän mitään teorioita :D

Useinhan sarjoissa näytetään pikkusen erilaisia versioita eri maissa. Ei sille monestikaan mitään kovin ihmeellistä syytä ole. Joissain maissa voi olla tiukemmat aikarajoitukset sen suhteen, että ohjelman on mahduttava just eikä melkeen siihen tiettyyn kanavapaikkaan, ja sitten on tarvinut vähän karsia jostain kohtaa.

Joistain amerikkalaisista reality-sarjoista saatetaan esim. Suomen (ja muiden tolkun maiden) versioita varten karsia sitä yletöntä toistoa ja niitä kahden minuutin välein tulevia mainostkatkon paikkoja.

Varmaan samasta syystä (mikä lieneekään), jonka takia Suomessa jätettiin eräästä toisesta sarjasta esittämättä kokonaisia jaksoja. Ostin sarjan kaksi ensimmäistä tuotantokautta Englannissa käydessäni ja niitä katsoessani huomasin, etten ollut nähnyt puoliakaan niistä jaksoista vaikken ollut missannut yhtäkään jaksoa, jotka esitettiin Suomen tv:ssä. Kaikenlisäksi Suomessa mainostettiin, että esitetään koko ensimmäinen tuotantokausi kyseisestä sarjasta = valikoituja jaksoja sekalaisesti 1. ja 2. kaudesta. :O

[QUOTE="Tilli";29252280]Katsoin tuon ohjelman "livenä", ja mielestäni tuo puutarha-istumiskohtaus näytettiin siinä.[/QUOTE]

Jaa, itse taas voisin vaikka vannoa ettei sitä näytetty, vaikka itsekin jakson ihan telkkarista katsoin :snotty: Myös pari muuta lyhyttä kohtausta oli poissa...

Äh, huomasin vasta äsken että näköjään tuo linkkaamani Youtube-pätkäkään ei enää ole toiminnassa :(

Mutta, oli miten oli tänään kyseinen ohjelma taas tulee :heart: Taidan olla koukussa, vähän niin kuin olin aikoinani koukussa Downton Abbeyhyn (vai Abbeyhin, mitenkäs tämä nyt kirjoitetaan?) :D

Uusimmat

Yhteistyössä