Minkä takia vastaanotoissa on aina ne kiukkuisimmat ämmät töissä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mutsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mutsi"

Vieras
Mikä ihme siinä on? Vaikka ei itse olisi ikinä ollut ystävällistä pahempi, niiltä ämmiltä saat kuulla kunniasi, ennemmin tai myöhemmin...:o Mikä niitä riivaa??!?

Olen joutunut kolmisen kertaa perumaan hammaslääkäriajan sairastelun vuoksi ja nyt sitten varasin uuden ajan viimeksi eilen ja sain se jo tälle päivälle...mutta en ihan kivuttomasti.
Koska kyse hammassärystä, aika tulee saada mahd. pian ja näin menikin. Mutta:
"auta armias, jos vielä perut tämän!!! ei ne ajat puissa kasva!!!!!"

:o :o Että näin. M-I-K-Ä niitä vastaanottoämmiä vaivaa???
Tätä samaa ongelmaa on ollut aiemmallakin paikkakunnalla, jossa asuimme.
Ja itse emme ole mitään päänaukojia, ihan asiallisesti pyrimme aina tilanteen kuin tilanteen hoitamaan.

Ja ihan kuin kohtalon ivaa tai jotain...olen flunssassa!!! :D (vaikkei paljo naurata) Keuhkoputkentulehdus ja nuha päällä, mut ei auta, pakko mennä, ettei tule tapetuksi...

Väärä ammatinvalinta.
Itse olen toista ääripäätä asiakaspalvelijana. Minulta ei mene hermot kenenkään kanssa ja jos toinen osapuoli menettää hermonsa ja sättii minut niin asiasta joka ei minulle kuulu niin ei mene hermot vaan rauhallisesti hoidan asian eteenpäin. Olen törmännyt näihin kiukkuisiin asiakaspalvelijoihinkin ja huomaan, että niin metsä vastaa niin kuin sinne huutaa. Jos pysyn itsekin rauhallisena vaikka miten ikävä asia niin ei se toinenkaan silmille hypi.

Musta ihan asiasta antoi palautetta, mutta olisi sen voinut nätimminkin sanoa.

Niin mut onko tuossa oikeasti aihetta palautteeseen, koska perumiset ovat johtuneet puhtaasti sairasteluista? Minkä sille tekee, jos on kipeä? Ei hammaslääkäritkään halua ottaa vastaan sairaita asiakkaita. Vastaanotto on kuitenkin toista mieltä. Miten tässä sitten olis? :)

Mulle on tullut monesti paha mieli työterveyden vastaanotossa, kuin olisin jotenkin siellä tahallaan häiritsemässä heitä. Ja kun olin kotona ja soitin julkisen puolen terveyskeskukseen, en kyllä jaksanut käsittää miksi siellä joskus vastasi niin elämään kyllästynyt ihminen.

Yritin olla ystävällinen aina, mutta kerran napsahti ja muistutin yhtä naista, että hänenkin työnsä on asiakaspalvelua ja että luuleeko hän, että huvikseni sinne soittelen lapsen korkeasta kuumesta, joka ei mene ohi?

[QUOTE="vieras";23783966]Väärä ammatinvalinta.
Itse olen toista ääripäätä asiakaspalvelijana. Minulta ei mene hermot kenenkään kanssa ja jos toinen osapuoli menettää hermonsa ja sättii minut niin asiasta joka ei minulle kuulu niin ei mene hermot vaan rauhallisesti hoidan asian eteenpäin. Olen törmännyt näihin kiukkuisiin asiakaspalvelijoihinkin ja huomaan, että niin metsä vastaa niin kuin sinne huutaa. Jos pysyn itsekin rauhallisena vaikka miten ikävä asia niin ei se toinenkaan silmille hypi.[/QUOTE]

Sinulla on todellista ammattiataitoa. :) Sitä puuttuu hyvin monelta asiakaspalvelijalta, valitettavasti. Sanoit, että "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa", mut tässä ei varmaan voi olla kyse siitä, sillä en aivan varmasti ole mitään ilkeästi tälle naiselle koskaan sanonut...ja olemme huomanneet, että yhtä kiukku se on kaikille muillekin...ihmettelen vain, miksi hän saa yhä istua tuolla paikalla. Ehkä valituksia ei ole sitten tehty, kuten emme mekään ole tehneet.

[QUOTE="vieras";23783966]Väärä ammatinvalinta.
Itse olen toista ääripäätä asiakaspalvelijana. Minulta ei mene hermot kenenkään kanssa ja jos toinen osapuoli menettää hermonsa ja sättii minut niin asiasta joka ei minulle kuulu niin ei mene hermot vaan rauhallisesti hoidan asian eteenpäin. .[/QUOTE]

Niin mäkin. Mut en olekaan terveydenhuollossa töissä. Uskon, että ne ihmiset on joskus uransa alussa olleet ihan erilaisia.

Itsellä ei olis kyllä pokkaa pyytää kiireellistä aikaa enää jos olisin noin monta kertaa joutunut perumaan, vaikka sitten miten syystä. Sun takia kolme muuta ihmistä on joutunut kärsimään särkynsä, kun eivät ole saaneet aikaa...

[QUOTE="vieras";23783993]Niin mäkin. Mut en olekaan terveydenhuollossa töissä. Uskon, että ne ihmiset on joskus uransa alussa olleet ihan erilaisia.

Itsellä ei olis kyllä pokkaa pyytää kiireellistä aikaa enää jos olisin noin monta kertaa joutunut perumaan, vaikka sitten miten syystä. Sun takia kolme muuta ihmistä on joutunut kärsimään särkynsä, kun eivät ole saaneet aikaa...[/QUOTE]

Pakkohan minun on aika säryn vuoks saada. En varmaan ole ainoa, joka joutuu aikoja joskus perumaan? Mielestäni ihan normaalia, vaikka ei välttämättä positiivista.

No, oli ikävästi sanottu kyllä, enkä noin tekisi tai sanoisi itse... ainakaan vielä. Itse oon hammaslääkärissä töissä vastaamassa puhelimeen ja kun PÄIVITTÄIN kuulee huorittelua, tappouhkauksia ja huutoja, kiroiluja ja haukkuja niin kyllä tässä kovilla on. Moni on lähtenyt pois ja itsekin haen toista työtä, että joskus soittajat voisivat miettiä että toisessa päässä ihan tavallinen kansalainen jonkun tytär, jonkun äiti tai sisko, ihminen joka ei voi jonoille mitään tai pysty palkkaamaan lisää henkilökuntaa vaan on itse perheineen niissä samoissa jonoissa eli miks pitää niin paljon haukkuja ja uhkailla, että joudumme nimettöminä ja salaisessa paikassa työtämme tekemään ja niin paljon haukkua, että tätä työtä ei ihmiset jaksa. Nytkään ei saada uusia ihmisiä kun ei kukaan halua tänne puhelimeen ja tosiaan itsekin oon stresistä jo uneton joten toista ttyötä haen, kiitos teille soittajat :(

[QUOTE="vieras";23783993]Niin mäkin. Mut en olekaan terveydenhuollossa töissä. Uskon, että ne ihmiset on joskus uransa alussa olleet ihan erilaisia.

Itsellä ei olis kyllä pokkaa pyytää kiireellistä aikaa enää jos olisin noin monta kertaa joutunut perumaan, vaikka sitten miten syystä. Sun takia kolme muuta ihmistä on joutunut kärsimään särkynsä, kun eivät ole saaneet aikaa...[/QUOTE]

Tämän takia juuri.

Olen miettinyt kyllä ihan samaa. Siis etenkin julkisella puolella tunnutaan olevan sitä mieltä, että heidän ei tarvitse palvella ketään eli voi aukoa sitä päätään tai olla muuten vain tosi tyly. Mulle on sanottu aikaa varatessa että se pitää ottaa se aika mikä nyt annetaan (samalle päivälle) kun kysyin eikö olisi myöhempää aikaa. Uskoi se kyllä sitten kun kerroin etten mitenkään ehdi vartissa sinne kun lapsikin vielä syömättä aamupalaansa ja matkaankin jo menee enemmän kuin se 15 minuuttia, mutta silti jatkoi sitä tosi tylyä käytöstään vaikka sieltä niitä myöhempiä aikoja löytyikin. Ärsytti tosi paljon, etenkin kipeänä sitä ei itse haluaisi alkaa kiistelemään mistään.

Yksityisellä puolella palvelu kuuluu asiaan, joten tuon tyyppiset henkilöt ei varmaan pitkään olisi siellä töissä.

Tämän takia juuri.

Mutta kai tuo ilmiö on kuitenkin ihan luonnollinen osa terveydenhuoltoa? Aikoja varataan, aina ei pääse ja joutuu perumaan. Toisella kerralla luultavasti sitten pääsee, mutta minulla on nyt ollut aivan käsittämättömiä sattumia, että olen kolme kertaa sairastunut juuri silloin, kun on ollut aika...ei kai tälle oikeasti mitään voi, vaikka olisi kuinka ikävä asia? Toki se nolottaa minuakin, mut minkäs teen..?

[QUOTE="Hmm";23784036]No, oli ikävästi sanottu kyllä, enkä noin tekisi tai sanoisi itse... ainakaan vielä. Itse oon hammaslääkärissä töissä vastaamassa puhelimeen ja kun PÄIVITTÄIN kuulee huorittelua, tappouhkauksia ja huutoja, kiroiluja ja haukkuja niin kyllä tässä kovilla on. Moni on lähtenyt pois ja itsekin haen toista työtä, että joskus soittajat voisivat miettiä että toisessa päässä ihan tavallinen kansalainen jonkun tytär, jonkun äiti tai sisko, ihminen joka ei voi jonoille mitään tai pysty palkkaamaan lisää henkilökuntaa vaan on itse perheineen niissä samoissa jonoissa eli miks pitää niin paljon haukkuja ja uhkailla, että joudumme nimettöminä ja salaisessa paikassa työtämme tekemään ja niin paljon haukkua, että tätä työtä ei ihmiset jaksa. Nytkään ei saada uusia ihmisiä kun ei kukaan halua tänne puhelimeen ja tosiaan itsekin oon stresistä jo uneton joten toista ttyötä haen, kiitos teille soittajat :([/QUOTE]

Minä olen vartijana ollut monessa eri tämän alan työssä ja tottunut siihen, että päin naamaa tulee sellaista tekstiä ettei tosikaan. Sitä ei kannata eikä pidä ottaa henkilökohtaisesti, vaan olen huomannut että omalla rauhallisuudella ja esimerkillä se toinenkin rauhoittuu,poikkeukset erikseen tietysti. Puhelimessa ehkä eri juttu, mutta miten se rauhallinen ja asiallinen soittaja on ansainnut tiuskimiset itselleen? Ei mitenkään.

[QUOTE="mutsi";23784071]Mutta kai tuo ilmiö on kuitenkin ihan luonnollinen osa terveydenhuoltoa? Aikoja varataan, aina ei pääse ja joutuu perumaan. Toisella kerralla luultavasti sitten pääsee, mutta minulla on nyt ollut aivan käsittämättömiä sattumia, että olen kolme kertaa sairastunut juuri silloin, kun on ollut aika...ei kai tälle oikeasti mitään voi, vaikka olisi kuinka ikävä asia? Toki se nolottaa minuakin, mut minkäs teen..?[/QUOTE]

No sitten on syytä ottaa palaute vastaan ja selittää ja vielä pyytää anteeksi siitä että näin onnettomia sattumia on ollut.

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";23784056]Olen miettinyt kyllä ihan samaa. Siis etenkin julkisella puolella tunnutaan olevan sitä mieltä, että heidän ei tarvitse palvella ketään eli voi aukoa sitä päätään tai olla muuten vain tosi tyly. Mulle on sanottu aikaa varatessa että se pitää ottaa se aika mikä nyt annetaan (samalle päivälle) kun kysyin eikö olisi myöhempää aikaa. Uskoi se kyllä sitten kun kerroin etten mitenkään ehdi vartissa sinne kun lapsikin vielä syömättä aamupalaansa ja matkaankin jo menee enemmän kuin se 15 minuuttia, mutta silti jatkoi sitä tosi tylyä käytöstään vaikka sieltä niitä myöhempiä aikoja löytyikin. Ärsytti tosi paljon, etenkin kipeänä sitä ei itse haluaisi alkaa kiistelemään mistään.

Yksityisellä puolella palvelu kuuluu asiaan, joten tuon tyyppiset henkilöt ei varmaan pitkään olisi siellä töissä.[/QUOTE]

Miten väärässä voitkaan olla! Jaksanko edes vastata.... kun julkisella ei aikoja ole, pitäiskö niiden valehella sulle, että on aikaa jos ei ole! Niin on pakko sanoa että ota tai jtäät jos muuta ei ole antaa. Kuinka pölöjä te ihmiset oikeesti olette? Kuinka hienoa onkaan yksityisellä palvella kun aikoja on antaa ja ihmiset tyytyväisiä.... Mä oon tk:n työtä thenyt ja vaikka kuinka ystävällisesti sanoo että ei ole muuta aikaa, niin se saa ihmiset suunnitaan ja haukkuvat palvelua. Ihan älytöntä... siis se, että ihmiset luulee että me ilkeyttämme sanotaan ei. JOKAINEN MEISTÄ HALUAISI ETTÄ AIKOJA OLISI, TÄMÄ TYÖ OLIIS ÄÄRIMMÄISEN MUKAVAMPAA JOS AIKOJA OLISI ANTAA, LUULETTEKO ETTÄ HUVIKSEMME KUUNTELEMME TAPPOUHKAUKSIA JA HUUTOJA? En vielä niin outoa ihmistä ole tavannutkaan joka haluaa päiväkaudet huutoja kuunnella, joten miettikää ihmiset hiukan ja menkää itseenne. Ja valittakaa päättäjille, ei niille jotka ei asialle mitään voi. IHanko oikeasti sinä tahallaan tekisit työn niin että sut uhataan tappaa? Eli mieti hiukan nyt itsekin mitä krijoitat. JOkainen haluaisi varmasti saada ystävällisen vastakaiun asiakkaalta, työhän oliis helpompaa silloin, miksi luulet että joku tahalaan vaikeuttaa omaa työtään ja oloaan.

[QUOTE="hmmmmm";23784077]Minä olen vartijana ollut monessa eri tämän alan työssä ja tottunut siihen, että päin naamaa tulee sellaista tekstiä ettei tosikaan. Sitä ei kannata eikä pidä ottaa henkilökohtaisesti, vaan olen huomannut että omalla rauhallisuudella ja esimerkillä se toinenkin rauhoittuu,poikkeukset erikseen tietysti. Puhelimessa ehkä eri juttu, mutta miten se rauhallinen ja asiallinen soittaja on ansainnut tiuskimiset itselleen? Ei mitenkään.[/QUOTE]

Ei tietenkään mitenkään, olenko ikinä koskaan missään sellaista väittänyt? En ole, enkä väitä. Ja olet nyt kyllä ikävästi hakoteillä... rauhallisuus ei saa toista rauhalliseksi, jos joudut rauhallisesti ja kauniisti sanomaan ettei aikaa ole, niin raivoava henkilö on raivona niin kauan kun ajan saa ja kun sellaista ei vaan ole tyhjästä taikoa niin huuto ja kiroilu jatkuu ja jatkuu...

[QUOTE="Hmm";23784149]Ei tietenkään mitenkään, olenko ikinä koskaan missään sellaista väittänyt? En ole, enkä väitä. Ja olet nyt kyllä ikävästi hakoteillä... rauhallisuus ei saa toista rauhalliseksi, jos joudut rauhallisesti ja kauniisti sanomaan ettei aikaa ole, niin raivoava henkilö on raivona niin kauan kun ajan saa ja kun sellaista ei vaan ole tyhjästä taikoa niin huuto ja kiroilu jatkuu ja jatkuu...[/QUOTE]

Nyt oli kyse kai heistä, jotka kiroavat ja ovat ilkeitä niillekin, jotka eivät mitään pahaa siinä puhelimessa sano?

Kyllä, rauhallisuus on minulla auttanut. Mutta toisaalta sinun pitää ymmärtää oma työsi ja sen syyt ja seuraukset, miksi sinulle asiakkaat raivoavat. Se ei ole sinun vikasi, mutta se ei oikeuta sinua olemaan ilkeä kaikille. Käsitätkö?

Minä monesti ihmettelen, että miten samoille ihmisille osuu aina ne vittumaiset aspat. Itse olen asunut kymmenellä paikkakunnalla ja asioinut kaikissa mahdollisissa virastoissa ja laitoksissa. Sen lisäksi käyn ulkona suömässä usein, ja matkustan aika paljon. Kokemusta on siis monista aspoista ja ikääkin on jo 40. Silti muistan vain muutaman aspan joka on ollut ehkä hieman töykeä, oikein töykeä tai epäasiallinen ei ole kukaan ollut koskaan. Voiko kyse olla vain tuurista??

[QUOTE="vieras";23784279]Minä monesti ihmettelen, että miten samoille ihmisille osuu aina ne vittumaiset aspat. Itse olen asunut kymmenellä paikkakunnalla ja asioinut kaikissa mahdollisissa virastoissa ja laitoksissa. Sen lisäksi käyn ulkona suömässä usein, ja matkustan aika paljon. Kokemusta on siis monista aspoista ja ikääkin on jo 40. Silti muistan vain muutaman aspan joka on ollut ehkä hieman töykeä, oikein töykeä tai epäasiallinen ei ole kukaan ollut koskaan. Voiko kyse olla vain tuurista??[/QUOTE]

Minäkin muistan vain muutaman, ja he ovat nimenomaan terveydenhuollosta. Siis se sama aspa siellä työterveydessä, ja se nainen kuka vastasi puhelimeen. Huonot kokemukset muistaa hyvin, paremmin kuin ne hyvät. Ja jos joutuu tekemisiin samojen ihmisten kanssa, kuten pienellä paikkakunnalla joutuu, niin minkäs teet?

[QUOTE="Hmm";23784036]No, oli ikävästi sanottu kyllä, enkä noin tekisi tai sanoisi itse... ainakaan vielä. Itse oon hammaslääkärissä töissä vastaamassa puhelimeen ja kun PÄIVITTÄIN kuulee huorittelua, tappouhkauksia ja huutoja, kiroiluja ja haukkuja niin kyllä tässä kovilla on. Moni on lähtenyt pois ja itsekin haen toista työtä, että joskus soittajat voisivat miettiä että toisessa päässä ihan tavallinen kansalainen jonkun tytär, jonkun äiti tai sisko, ihminen joka ei voi jonoille mitään tai pysty palkkaamaan lisää henkilökuntaa vaan on itse perheineen niissä samoissa jonoissa eli miks pitää niin paljon haukkuja ja uhkailla, että joudumme nimettöminä ja salaisessa paikassa työtämme tekemään ja niin paljon haukkua, että tätä työtä ei ihmiset jaksa. Nytkään ei saada uusia ihmisiä kun ei kukaan halua tänne puhelimeen ja tosiaan itsekin oon stresistä jo uneton joten toista ttyötä haen, kiitos teille soittajat :([/QUOTE]

Tämä on tietysti karmeaa, mikäli näin on. Mutta tässä sitten koko kansa saa maksaa siitä päänaukojan käytöksestä, eikä sekään ole ihan mukavaa.

Ja se, miksi olen itse saanut todella usein törmätä huonoon asiakaspalvelijaan, johtunee ehkä siitä, että olen asunut enimmäkseen pienillä tai pienehköillä paikkakunnilla...?

ap.n viesti on kiukkua tàynnà, mutta mun on pakko sanoa ettà tàmmònen alotus josssa kaikki on àmmià ja niità ja vaikka mità... niin kuka se huonostikàyttàytyvà loppujenlopuksi onkaan? kuka heittàà ensimmàisen kiven?

niin ja kovasti yleistystà siis. kuitenkin piakaista paranemista :)

ap.n viesti on kiukkua tàynnà, mutta mun on pakko sanoa ettà tàmmònen alotus josssa kaikki on àmmià ja niità ja vaikka mità... niin kuka se huonostikàyttàytyvà loppujenlopuksi onkaan? kuka heittàà ensimmàisen kiven?

niin ja kovasti yleistystà siis. kuitenkin piakaista paranemista :)

No tämä oli vain tällainen virtuaalipurkautuminen, koska sain niin huonoa kohtelua aamulla. Ei tämä tarkoita suinkaan, että tällaisia puhuisin jollekin "oikeasti". :xmas:
Kyllä tuo virkailija on mielestäni on ihan ämmä, koska sillä näkyy jääneen kiukku päälle.

Yhteistyössä