Minkä talopaketin haluaisit? Vielä rajauksena että max. 150 neliötä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Tasaiselle maalle, ei siis mitään rinnetaloa. Mikä olis mieluisa? Miksi? Vai jokin muu vaihtoehto, siis pitkästä tavarasta?

Mites talon rakentaneet, mitä vaihtoehtoja täällä muilla on ollut?

Kertokaas nyt ihan kaikki taas, huomenna ollaan menossa katsomaan tonttia :)

Meillä mies on niin vastaan noita pakettitaloja.
Tekee lämpökuvauksia työkseen ja sanoo että pakettitalot on ihan mahottomia.Vuotaa...
Tosin ne mitä on kuvaillut on muutaman vuoden vanhoja,ehkä talonvalmistajat on näihin jo kiinnittäneet huomiota.

Tai sitten kannattaa kuvauttaa heti kun talo valmistuu.
Ettei ole järkkyvuotoja.

Mut kaverin talopaketti,tehty v-05 ja todella isot vuotokohdat,talo liikkunut ja repeillyt.

Ootte sitten päätyneet rakentamaan vai??
:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Tekee lämpökuvauksia työkseen ja sanoo että pakettitalot on ihan mahottomia.Vuotaa...
Tosin ne mitä on kuvaillut on muutaman vuoden vanhoja,ehkä talonvalmistajat on näihin jo kiinnittäneet huomiota.

Ettei ole järkkyvuotoja.

Mut kaverin talopaketti,tehty v-05 ja todella isot vuotokohdat,talo liikkunut ja repeillyt.

Meillä mä kallistun, kirvesmiehen tyttärenä (joka oli myös tiukasti talopaketteja vastaan), pitkästä tavarasta rakennuttamiseen. Kun taas mies on talopakettien puolesta. Heillä kun isänsä rakentanut heidän talonsa paketista joskus vuonna luu ja muutenkin kallistuu vahvemmin paketin puoleen.

Ja juu, mitä suurimmalla todennäköisyydellä meillä on raksahommat edessä. Tai no, on tässä vielä ne tonttikaupat tehtävä (nyt on vasta ostolupa) ja rakennuslupa haettava jne.jne. Eli vielä jäitä hattuun ***koitan siis tätä hokea itselleni koko ajan :D ***

Yhdyn edelliseen!! Talopaketit ei ole niin "tiiviitä", kuin pitkästä tavarasta tehty talo.
Meillä edellinen talo tehtiin pitkästä, ja nyt rakennetaan hirsitaloa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Ettei ole järkkyvuotoja.

Meillä mä kallistun, kirvesmiehen tyttärenä (joka oli myös tiukasti talopaketteja vastaan), pitkästä tavarasta rakennuttamiseen. Kun taas mies on talopakettien puolesta. Heillä kun isänsä rakentanut heidän talonsa paketista joskus vuonna luu ja muutenkin kallistuu vahvemmin paketin puoleen.

Ja juu, mitä suurimmalla todennäköisyydellä meillä on raksahommat edessä. Tai no, on tässä vielä ne tonttikaupat tehtävä (nyt on vasta ostolupa) ja rakennuslupa haettava jne.jne. Eli vielä jäitä hattuun ***koitan siis tätä hokea itselleni koko ajan :D ***

Vaikea noista on mennä sanomaan...Siis paketeista,toiset todella tyytyväisiä ja toiset taas ei.
Mutta onhan niillä vastuu työstään!!
Onnea kovasti rakennusproggikseen!!Kivaa tuo vaihe kun saa valita ja katella! :D

Me ollaan rakennettu 4 vuoden sisällä 3 taloa.Kaikki pitkästä,mies ei pidä noita pakettitaloja laadukkaina.Ja lisäksi onhan niissä outoja huonejärjestyksiä yms.Ensimmäinen talo oli tiili/puu vuorattu talo 1-kerroksinen,neliöitä 176m2+autotalli 50m2.Myyntitalo oli myös tiili/puutalo 1-kerroksinen,neliöitä n.150m2.Aumakattoinen,samassa a-talli.
Nyt viime vuonna valmistunut talomme on L-mallinen 1-kerroksinen.Neliöitä 230m2.Ulkorakennus 197m2.Molemmat rakennukset rapattuja.
Kaikki talot ovat omalla suunnitellulla tehtyjä,pohjaratkaiut itselle mieluisat.

Menis ikä ja terveys jos alkaisin luettelemaan kaikkia mun suosikkejani.. niitä on kertynyt aika pitkä lista.. mä kun olen jo nelisen vuotta kerännyt kaikkien mahdollisten talovalmistajien kuvastoja.. :ashamed: mutta esim. omatalolta löytyy hinta-laatusuhteelta hyviä ja selkeitä ratkasuja.. kannattaa tutustua..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä maksaa:
lämpökuvaus?

Neliöistä riippuen.Mut saa vähennettyä verotuksessa,kotitalousvähennyksenä.

Näkee tosi hyvin ne vuotovat kohdat kyllä.

jotain suuntaa?

kilometrikorvaus on se miks aikalailla hinta heittää.Mut jos aatellaan että n.200 km tulis niin se tekee suunnilleen 100 e.
Sitten kuvaus jos sitä ei tarvii raportoida vaan ihan kuvataan,tekee n.100 e.
Ja kyse siis n.100 neliöisestä talosta.
Ja jos raportoidaan niin hinta siinä 400-500 e.

Siinä vähän haarukkaa....

Mä ostaisin tasamaan tontille tämmösen, ei tarvitsisi tehdä yhtään mitään, kun taloissa on perustuksetkin valmiina. Olen joskus nähnyt noita tiellä, hurja näky.

http://www.teijo-talot.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=26

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Palstalaisille vittuillakseni ottaisin Älvärin.

Niin... :p
Siitä tais kerran olla joku oma ketjukin jo.... :whistle:

MÄ tykkään tuosta VIhervaarasta myös.
Mut meille pieni.
Ei ole toivookaan että meille löytyis suoraan joku talopaketti.
:/

Mut meille pieni.

Ei oikeesti oo niin paljon rahaa tässä maailmassa, että rupeisin rakentaan. Ei vois oman talon rakentaminen vähempää kiinnostaa, mussa on varmaan joku vika :D

Kastelli on pitkästä tavarasta rakennettu paketti jota uskallan suositella.

Muoks* Lisään vielä että meillä sai ainakin tehdä kaikenlaisia muutoksia ilman lisä kuluja. Tietysti ns. materiaalikulut jos tulee esim. lisää ikkunoita niin lisätään hintaan. Vastaavasti jos poistat jotain niin paketin hinta pienenee.

Mut meille pieni.

Ei oikeesti oo niin paljon rahaa tässä maailmassa, että rupeisin rakentaan. Ei vois oman talon rakentaminen vähempää kiinnostaa, mussa on varmaan joku vika :D

No joo,aika hassu oot....
En mäkään siitä rakentamisesta välitä,se lopputulos olis vaan tärkee!
Että ite saa määrätä missä kaapin paikka!!! ;)

No joo,aika hassu oot....
En mäkään siitä rakentamisesta välitä,se lopputulos olis vaan tärkee!
Että ite saa määrätä missä kaapin paikka!!! ;)

En ymmärrä ihmisten hinkua asua omakotitalossa, mulla ei oo mitään pakottavaa tarvetta asua sellaisessa.

Ai jaa.
Mä olen liki koko ikäni asunut ok-talossa.Mulle se kerrostaloasuminen oli aika tuskaa.

Kai se on mihin tottuu...

Yhteistyössä