Minkä verran lapsenne ovat pitäneet kesällä yhteyttä koulutovereihinsa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä 10-vuotias poika, joka on pari kertaa pyytänyt kaveria kylään koko kesän aikana. Muita kavereita on tavannut myös satunnaisesti. Olen tyrkkinyt häntä soittelemaan luokkakavereille mutta poika ei ole innostunut. Eikä häntä sen paremmin ole kyselty mihinkään, hiljaa on känny saanut olla.

Onko tämä enemmän äidin ongelma? Pelkään että tuntee syksyllä itsensä ulkopuoliseksi jo muut ovat tapailleet toisiaan pitkin kesää. Poika kyllä odottaa koulun alkua ja on mielellään aloittamassa uutta lukuvuotta. Koulussa kavereita on ihan kivasti mutta vapaa-aikaisin eivät juurikaan soittele ja kysele poikaa, eikä poikamme ole itsekään heitä tahtomassa kovin usein. Joskus kuitenkin.

Ei meilläkään pojat paljoa ole koulukavereitaan nähneet, vaikka suurin osa tässä samalla kylällä asuu. Me ollaan jonkin verran reissattu ja kun poikia on useampi, viihtyvät he keskenäänkin. Nyt olen ollut ihan tyytyväinen, kun tänään lähtivät jo toiseen kertaan tällä viikolla jalista koulunpihalle pelaamaan, niin ei kouluunmenokaan niin paljoa jännitä, kun on jotain yhteyttä kavereihinkin.

Äkkiä se koulunkäynti asettuu uomiinsa, ei siellä luokissa ihan helposti jää ulkopuoliseksi kun hirveän monet opettajat nimenomaan siihen yrittää panostaa, että ryhmäydytään ja tullaan taas kesän jälkeen tutuiksi.

Aika harvat koululaiset tapaa koulukavereita lomien aikana jatkuvasti, jos ei ihan seinänaapureina asuta. Se on ihme homma, että koulussa vietetään paljon aikaa yhdessä, mutta vapaa-ajalla ei välttämättä niinkään.

Mä toivon, että teidän tapauksessa on kyse vaan äidin ongelmasta. Eikö se ole tosi hyvä merkki, että poika on mielellään aloittamassa koulun? Siellähän näkee kavereitakin. :)

Yhteistyössä