Minkä verran teidän noin 1,5-vuotiaat syövät, entä mitat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesco harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pesco harmaana

Vieras
Onko meidän poika jättiahmatti? Tässä normaali päivän saldo:

Aamupala: 2dl tai 2,5dl nesteeseen tehty puuro, päälle leipää jos pyytää

Lounas: 2 perunaa+kastike tai pari kauhallista laatikkoruokaa tai iso annos keittoa (annoskoot ovat siis valtavia, samankokoisia kuin minulla.... :D )

Välipala: pari leipää, pari jogurttia tai rahkaa, lautasellinen vihanneksia tms

Päivällinen: saman verran kuin lounaalla

Iltapala: sama kuin aamulla

Meidän lapsi on siis syönyt tällaisia annoksia jo pitkään. Kokoa silti vain 83cm ja noin 11kg. Paino menee nolla-käyrän alapuolella, kuten aina on mennytkin, pituus on plussalla...

Melko samanlaiselta kuulostaa mitä meilläkin. Poika saattaa syödä vaikka 3 isoa perunaa ja kerran söi keittoa kaksi isoa lautasellista, en olisi itsekään jaksanut niin paljon. Tai pari grillimakkaraa. Hoidossakin puhuvat että syö hyvin ja mielellään. Mittoja en tiedä, mutta 11-12kg kotivaakan mukaan ja sellanen hoikka on. Ja poika siis 1v 4kk.

Meillä kanssa 1,5vuotias syö aika samanverran ja varmaan enemmänkin jos antais, kova poika syömään. Painaa nyt varmaan just ton 11kg pituus selviää parin viikon päästä. On myös ollut aina tosi hyvä syömään mutta melkoinen kirppu, esikoiseen verrattuna (joka paikoi 6kk iässä jo 10kg) Eli erilailla kasvaa. En ole huolissani, on touhukas lapsi ja tyytväinen. Eli mitään allergiaa tm. en epäile. Neuvolassa jossain kohtaa painoa kontrolloitiin.. Älä ole huolissasi :)

muutaman lusikallisen ruokaa, sitten rupeaa sylkemään ruoan suustaan. Maitoa juo jonkin verran. On pirteä ja iloinen, aktiivinen. Ei vaikuta ollenkaan kiinnostuneelta ruoasta, syö vain silloin kun on kova nälkä. Kolmevuotiaamme taas syö mielellään ja paljon. Hoikkia/normaaleja molemmat.

eek, aika isoja annoksia teillä, meillä noi leivät ja jugurtit puuttuu, ehkä x1 pv leipää, puuroa syö aamuin illoin yhtä paljon, kuin minä, herkkuja (rahkaa tms) muutaman x vkossa ja 88,5cm ja 12kg, poika 1,5v

no ei syö meillä poika noin paljoa, ruokailun kanssa on ollu takkuamista siitä asti kun sitä on ruettu syömään :P aamulla menee yleensä pieni jogurtti ja maitoa, lounaaks eilisenpvn ruokaa parhaimmillaan semmonen ison pilttipurkin kokonen, joskus vaan pari lusikkaa, välipalaks annan leipää, kurkunpalan, juustoa jne tai hedelmiä, leivästä syö yleensä pari "haukkua" ja sit juustonsiivut menee kokonaan ja kurkkua vaan maistetaan. viinirypäleet maistuu melkeen aina kaikki mitä tarjotaan :D päivällisellä menee samanverran ku lounaalla vaihtelevasti. iltapalaks vetäsee 1desiin vettä tehtyä 4viljanpuuroa ja sinne sekaan semmonen pieni marjapiltti, harvemmin syö lautasen tyhjäks. painoa oli 11,1kg ja pituutta 79,1cm 1,5v neuvolassa, nyt tulee kuun lopussa 1v7kk täyteen

Rahka ei ole meillä herkku, vaan annan niitä juurikin siksi, ettei olisi kokoajan nälkä. Ovat hyvin täyttäviä. Ja siis ihan tavallista rahkaa hedelmäsoseella, ei mitään höttömöttöä. :)

Meillä 80,5 ja 12 mitoilla poika ja melko samoja satseja menee, ehkä vähän vähemmän. Mit joo, verrattuna tohon esikoiseemme, joka oli tyttö, toi vetelee jättiläisen annoksia.

Tyttö saattois ysödä pikku jugurtin aamulla, ruoaksi noin desin verran ruokaa tai pienen pilttipurkin jne jne. Hyvin kasvoi sekin :)

Meillä poika syö tosi vähän mutta kasvaa silti hyvin.
Aamu: n 2,5 dl suht paksua velliä
Aamupäivä: 1/4 leipää,juustoa,kurkkua,maitoa
Lounas: Ison pilttipurkillisen verran ruokaa, harvoin menee sitäkään määrää
ja iltapäivällä ei sitten juuri mitään syökkään, maitoa ottaa vähän ja vettä
Illalla: Paksuhkoa velliä n 2,5 dl

pituus 86cm ja paino12kg

Tää poika on ihan samanlainen syöjä kun mun tyttö pienenä,mut tyttö oli paljon pienempi kooltaan

poika nyt 1v8kk ja ei tosiaan syö noin paljon, syö sellasia pikkulinnun annoksia mutta kooltaan samaa kokoa siis kuin ap:n painoa on 11,5kg ja pituutta . vaikea määritellä tarkkoja annos kokoja mutta veikkaisin että puolet ap sun esittämästä listasta olis meidän pojan annokset. paitsi että ei enään puuroa syö joten aamusin saattaa ottaa vain leipää ja jotain juomista, joskus ei halua edes sitä leipääkään.. hyvin jaksaa silti touhuta koko päivän. samanlainen nirsoilija siitä tuli kuin minä pienenä olin vaikka kuinka oon yrittäny ettei näin olis.

Aikalailla samanlailla syö meidän tyttö. Puuroon sekoitan myös puoli purkkia hedelmäsosetta. Mutta leipää ei hirveesti syö ja välipalalla annan jugurtin tai pari pikkurahkaa,ehkä riisikakun lisäksi. Joskus banaanin. Nyt painaa noin 11,5kg ja on noin 82cm pitkä.