Minkä verran teidän noin 1-vuotiaat kitisee iltaisin? ts. onko ihan "normaalia" että illat on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Että illat on kituuttamista? Nukkuu yöllä noin 11h ja päivällä 1,5-2h yhdessä erässä siis.

Illalla tulee tuossa noin klo 16 eka hankala vaihe kun ei oikein mikään ole hyvä. No ruoka on klo 16.30 maissa ja se vähän katkaisee. Joka ilta käydään ulkona lenkillä tai konttaamassa tossa puol 6 aikaan ja ollaan noin tunti. Iltapala klo 19 on aikalailla kitinää jo.

Onko tämä ihan tavallista vai meneekö muilla päivät ja illat tämän ikäisillä vähemmillä väsykitinöillä??

Varmasti on tavallista. Jotenkin tuo 1v ikä on niin hankala kun lapsi osaa jo vaikka mitä, muttei osaa vielä yhtään mitään.

Meillä on 1v (lähes tasan), ja kitiseehän tuo, kaikkea mitä haluaa, kaikkea mitä ei halua, väsymystä, nälkää, ja vaikka kakkavaippaa. Sanoja kun ei vielä ole.

Lapsesi todennäköisesti tuntee turhautumista, kun halua on enemmän kuin on taitoa! Aivot jo käskee kävelemään, muttei osaa, ärsyttävää! Tiedän jo itse mitä haluan, mutten osaa sanoa sitä muille, ärsyttävää!
Tämä turhautumisen vaihe on hyvin tärkeää kehityksen kannalta, ellei lapsi turhautuisi ei hän myöskään sinnikkäästi opettelisi uusia taitoja :)
Ja opetellahan täytyy jotta oppii!
Tämä vaihe turhauttaa paitsi lasta myös vanhempia, mutta lohdutan..menee ohi!
Mun pikkuinen/iso poika on nyt 1,5v ja alkaa olemaan niin helppo verrattuna tuohon vaiheeseen. Uskotteko etten melkeen enää muista mitä se oli vielä parisen/kolmisen kuukautta sitten :D
Jäbältä on alkanut tulemaan puhetta yhtäkkii sellasta vauhtia ettei perässä pysy, eikä hänen perässään pysy enää muutenkaan! Itsekseen menee,leikkii, juttelee, kävelee, touhuaa. Karrikoidusti sanoen käy nykyisin vain ilmoittamassa mulle kun tarvitsee palvelua, kuten "kakkapullu" kun on aika vaihtaa vaippa, "vettä nano" kun herraa janottaa, haukottelee illalla leveästi ja tuumaa"nukkumaan."

Yhteistyössä