minkä ikäiselle polkupyörä?

  • Viestiketjun aloittaja Kevätkukkanen
  • Ensimmäinen viesti
Ainoinen
Alkuperäinen kirjoittaja plussa..:
Myös minä kaipailen lisää tietoa näistä potkupyöristä! Minkä pituinen tuollaisella voi ajella? Meidän 1,5v tyttö on tosi kiinnostunut pyöristä, mutta ei vielä pysty pyörällä ajamaan. Tämmöinen potkupyörä vaikuttaa kivalta.
Minä tilasin omani tuolta www.pukysuomi.fi - verkkokaupasta. Tosi kivan näköisiä pyöriä ja olen kuullut juuri tuosta saksalaisesta PUKY merkistä, että on erittäin laadukkaita ja kestäviä.
Sain jo vastauksenkin, että pyörä on tulossa minulle postissa.
Meilläkin on vajaa 2v. poika, joten juuri sen ikäiselle tuo potkupyörä olis juuri oiva vaihtoehto.
 
mimmi
Ostin lapselleni 12" työntöaisalla olevan Nopsan lapsen ollessa 1 v 10 kk. Lapsi oppikin pian polkemaan, ja siitä lähtien meno on ollut hurjaa. Kiinnitin työntöaisaan koiran ohuen talutushihnan, jolloin pystyin jarruttelemaan hieman alamäkiajoa. Apupyörät otimme pois lapsen ollessa 2 v 10 kk, eli vuosi sitten huhtikuussa. Nyt lapsen ollessa taas vuoden vanhempi on harkinnassa ostaa hieman isompi pyörä, eli 16". Polkupyörällä ajamaan oppiminen ja siitä yleensä kinnostuminen ovat hyvin yksilöllisiä. Kerroin oman tarinani siksi, että hyvin pienikin lapsi voi ajella jo lenkillä mukana.
 
Earlyrider 1v 10kk
Baobabbaby


Me saatiin tuollainen potkupyörä lahjaksi, ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä alkuhämmenyksen jälkeen, ei siis tiedetty potkupyörästä ennen. Ei sitten ostettu ollenkaan pyörää apupyörillä, koska tuossa oppii tasapainon ja voi myöhemmin siirtyä apupyörättömään pyörään. Suosittelen siis.
 
Tytöt 06 ja 08
Meillä esikoinen sai 12 tuumaisen apupyörineen viime keväänä n. 2,5-vuotiaana, mutta silloin oikeastaan vasta kunnolla hoksasi polkemisen edelliskesänä hankitulla kolmipyöräisellä. Kolmipyörä veikin voiton kiinnostuksesta alkukesäksi, "oikeaa" pyörää ei suostunut edes kokeilemaan, eikä osannut polkea, kun polkutekniikka hiukan erilainen kuin kolmipyörässä. Loppukesästä tyttö halusi kokeilla kaverinsa pyörää ja hoksasikin sitten tekniikan yht'äkkiä vajaa 3v:nä.

Tänä keväänä pikkusisko 1v7kk mielellään istuskelee isosiskonsa pyörän päällä, kun työnnetään, mutta jalat ei vielä yllä polkimille. Isosisko pyöräilee jo vauhdilla. Tosin jarruttaminen alamäissä ei ihan vielä ole sujuvaa, kun jarruissa on tytön ajellessa vain on- tai off-vaihtoehdot...
 
vieras
poikamme täyttää toukokuussa 2 v ja itse olin ajatellut että ensi keväänä eli vajaa 3 v saisi pyörän kun kaverin lapsikin siinä iässä kuulema oppi pyöräilemään. No mies alkoi intoilemaan että naapurien lapset on kuulema 2 v aloittanut pyöräilyt että se pyörä voitais hommata nyt.

minkä ikäisenä teidän lapset on alkaneet opetella pyöräilyä ja minkäkokoisella pyörällä? Bilteman luettelossa pienin oli 12 tuumaa ja vähimmäispituus 90 cm. 1,5 v neuvolassa oli 80 cm joten en tiedä onko voinut kasvaa 10 cm. Ja vaikka löytyis sopiva pyöräkin niin silti hirvittää kun kävellessä ja juostessakin on meno kuin päättömällä kanalla joskus. Ei toki heti mennä yleisille pyöräteille tms. mutta silti...[/Q mulle laitettiin aikuisten pyörään apupyörät en pysty pyöräilemään normaalilla kaksi pyöräisellä en pysy pystyssä enkä koe appareita yhtään hävettäviksi päin vastoin uskaltaa pyöräillä turvallisesti ja minähän pyöräilen paljo ja pysyy pystyssä katukivetysten yli apupyörillä
 

Yhteistyössä