Hae Anna.fi-sivustolta

Minkä kanssa syötte mämminne?

Viestiketju osiossa 'Juhlaruoka' , käynnistäjänä mämmiä, 27.03.2016.

1. mämmiä Vierailija

Siinäpä se kysymys on jo otsikossa eli minkä kanssa syötte mämmiä? Kerman, maidon, vaniljakastikkeen vai jäätelön kera?

Minä syön kuten lapsesta asti olen tottunut: maitoa ja hiukan sokeria päälle. Nykyään maito on rasvatonta, koska en viitsi punaista maitoa mämmiä varten ostaa. Hyvältä maistuu.

2. kunnollista kermaa Vierailija

Kerman kanssa ehdottomasti ja tietty sokeria reilusti päälle :). Mämmiähän syödään vain kerran vuodessa, joten silloin ei visuilla.

3. valinta Vierailija

Minä teen mämmijäätelöä siten että otan vaniljajäätelöpakkauksen hetkeksi pehmenemään huoneenlämpöön, sekoitan joukkoon jonkin verran mämmiä ja panen jäätelön uudelleen pakastimeen.

4. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Jos olisin täksi pääsiäiseksi mämmiä ostanut olisin ostanut sitä imellettyä ja vatkatun flora vanillan kanssa olisin sitä syönyt. Tänä vuonna jätin mämmin väliin.

5. mahdotonta Vierailija

Mitä muuta mämmiä luulet olevan kuin imellettyä?

Wikipedia:
    "Mämmi on imellytettyä puuroa, joka valmistetaan vedestä, ruismaltaasta, ruisjauhosta ja suolasta. Mukana voi olla myös pomeranssinkuorta tai hillottua appelsiininkuorta."

6. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Aika momen mämmin valmistusaineluettelossa on myös sokeri tai siipappi yhtenä valmistusaineena. Eli siis tarkoitan sellaista mämmiä, jonka makeus on saatu aikaiseksi imellyttämällä ei sokerilla tai vastaavilla.

7. Meri Vierailija

Täysmaito tai sitten ostan pakastettua valmiiksi maustettua, suklaa on hyvä

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus