Minkälaisia raskausoireita ENNEN kuin plussasitte?

  • Viestiketjun aloittaja ööööööööööööööööööö
  • Ensimmäinen viesti
**emppu**
Mulla oireena oli lämmönnousu, jo viikko oviksesta nousi lämpö yli 37 asteeseen (mulla normaali 36,5). Siis nouseehan se muutenkin oviksen jälkeen, mutta plussakierrossa nousi enemmän ja olo oli jotenkin kuumeisempi. Kun muita flunssan oireita ei ilmaantunut tein testin jo päivää ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.
 
marika3
Alavatsa turposi ja tuli painon tunnetta, pyörrytti herkästi, lämpö nousi noin puoli astetta, huulet kuivu, rinnat tuli kipeeksi, nälkä oli hirmuinen, erityisesti hedelmiä vetelin... Oireet alkoivat vajaa viikko ovulaation jälkeen, eipä ollut epäilystäkään etteikö olisi plussa tullut kun vihdoinkin tuli päivä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja testasin. Nyt on kahden kuukauden ikäinen tyttö kainalossa. :)
 
Maijustiina
Unohtu mainita että olin myös tosi väsyny ja kiukkunen. Aikasemmassa raskaudessa ehdin jo lääkäriin asti kun epäilin kilpirauhasen vajaatoimintaa kun kaikki masensi ja itketti ja väsytti ja painokin oli muka noussut. No ei niissä kilpirauhasarvoissa sitten mitään ollut ja itsekin tuli mieleen että jos tekis raskaustestin... raskaudesta ne kaikki oireet sitten johtuikin! Tässä raskaudessa osasin jo heti liittää oireet raskauteen, mutta tosiaan toi tissien turvotus tuli ihan ekana eikä oo vieläkään kadonnu. Hyvä niin ;)
 
Tuhina**
Toisessa raskaudessa eka oire oli se kun ensiapukurssilla se nukke jota elvytettiin tuoksui jotenkin voimakkaasti?!? Ei pahalle mutta kuitenkin... Toinen oire oli se kun rinnat tuntuivat oudoilta...sit kuvotti ja oli nälkä yhtäaikaa... sit plussa tiskiin rv 4+6
 
Maijustiina
Mullakin kaikki tuoksut käy nenään, pelkäsin et jään töissä kiinni jo 5. viikolla kun aloin kiinnittää ihmisten tuoksuihin huomiota ja kaikki hais vähän kummalliselta. Pomoltakin kyselin että mitä partavettä se käyttää kun tuoksui niin oudon hyvältä mitä en aikasemmin ollu huomannu. Ymmärsin kuitenkin alkaa pitämään mun hajuaistimukset omana tietona! Mies sanoo et mä oon vihanen vainukoira! hih.
 
Laura79
ei oireita, paitsi menkkaoireiden puutuminen. Testi kun menkat muutaman päivän myöhässä, asenteella testataan nyt vaikka se on ihan varmasti nega niinkui aina ennenkin. Mulla oli monessa ei plussa kierrossa erilaisia oireita, joskus rinnat tosi kipeet ja turvonneet, joskus lämmöt tosi korkealla, väsymystä jne
 
Mammaus
ei mennyt viina päähän.. huom. en yrittänyt tulla raskaaksi vaan niin kävi.. menkat pari viikkoa myöhässä ja olin vklopun juhlimassa ihmetellen kun ei nouse päähän.. maanantaina sitten tein testin ja plussahan se oli..

kakkosesta sama juttu.. vappua juhlittiin ja ei oikein noussut päähän.. ajattelin vitsinä että näinkös taas on käynyt ja niinhän se oli..

kumpikin onneksi terveitä lapsia.. onneksi ei se vielä noin aikasessa vaiheessa vaikuta sikiöön.. nyt kaikki pidätte minua huonona äitinä mutta pitäisikö sitten aina tehdä raskaustesti ennen kuin menee juhlimaan? kalliiksihan se tulisi ja kyllähän ne apteekissakin ihmettelisivät jos joka viikko siellä ravaisi..
 
inka
Olen 18-vuotias ja tein pe 23.11 ovulaatiotestin mikä näytti vahvaa plussaa. Tämän jälkeen ukon kanssa peitot heilui ja nyt on mennyt viikko tästä. Muutamia päiviä tässä on ollut pahoinvointia, nännit arat, alavatsassa nipistelyjä, yhdyntäkipuja ja tänään huomasin omituista valkoista paksua vuotoa, mitä ei mulla yleensä ole. Joten mitä mieltä olette, kuulostaako raskaudelta? Jätin e-pillerit puoli vuotta sitten pois.
 
Aija
Rinnat pysyivät kipeinä "menkkojen" jälkeen, ja 4+1 baarireissulla tuli siidereistä niin huono olo että oli pakko käydä halailemassa pönttöä. Yleensä mulla on sentään vähän parempi toleranssi, mutta nyt nuo miedotkin juomat teki niin pahaa että huhhuh. Mitään raskautta en osannut ees epäillä, mutta kun sitten tein 4+2 illalla hetken mielijohteesta positiivisen testin niin alkoipa lopulta palaset loksahdella paikoilleen :)
 
Toiveikas
Täällä odotellaan kuumeisesti, menkkojen pitäis alkaa 4 päivän päästä ja nyt pari päivää ollut aivan käsittämätöntä väsymystä ja palelua. Kierukan poistamisesta aikaa 6 kk ja hartaana toiveena ensimmäinen lapsi. Toivotaan että tällä kertaa eivät ala..
 

Yhteistyössä