Minkäikäisen antaisit katsoa/lukea HARRY POTTERIA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko teillä minkäikäiset alkaneet lukemaan tai katsomaan HP:a? =)

Minkäikäisen antaisit katsoa/lukea, minkäikäisen et missään nimessä?

Minkäikäiselle Harry Potter sarja ei ole enää liian jännä?

Kyllä ykkönen ja kakkonen on ihan lapsille suunnattuja. Ehdotin 2-luokkalaiselle että alottais Potterien lukemisen, varmaan lukis ton ykkösen nyt 8-vuotiaana ja kakkosen 9-vuotiaana. Siitä eteenpäin kirjat jännenee mutta samallahan tuo lapsi siitä kasvaa ja ikää tulee että jos kutosella sitten lukee sen viimesen niin ei varmasti ole liian jännä.

Minusta :D .

Mun pikkuveli oli kymmenen kun se eka leffa tuli. Vein katsomaan ja siitä tasaiseen tahtiin ollaan sitten käyty aina katsomassa ne kun ovat elokuvia niistä tehneet.
Kirjoja alkoi saada samassa iässä, ne ensimmäiset sopii tuon ikäiselle vielä, mutta ne viimeisimmät jättäisin vähän vanhemmalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko 9 vanha liian pieni? Pelkääkö muiden tuonikäiset? :)

Meillä Seniori luki ensimmäiset Potterinsa ekaluokalla. Oppi tosi pienenä lukemaan ja ahmi siitä lähtien kaiken mitä löysi, ja luettava oli aina loppu vaikka sitä kirjastosta kannettiin reppukaupalla. Hieman epäilytti kun tuo alkoi ensimmäistä Potteriaan pyytämään, mutta lopulta myönnyin ja ostin.

Ei käynyt kuinkaan, ja siitä lähtien meille on Potterit hankittu heti ilmestyttyään. Nykyään tyttö tasapainoinen kuutosluokkalainen. Mutta toki on tapauskohtaiasta, toiset lapset ovat herkempiä kuin toiset, ja luettu/nähty fiktio ei aina täysin erotu reaalielämästä.

Elokuvat oli mun mielestä liian jännittäviä ala-astelaiselle, muistaakseni niiden rajakin oli 12-v mutta vaikka kirjakin on jännittävä niin ei ehkä tunnu niin pelottavalta.

Meillä luki 8v:na ykkösen ja nyt melkein 10v:na lukemassa kakkosta. Filmeissä ollaan oltu aika tarkkoja ikärajan suhteen, kun kirjoissa kuitenkin saa itse kuvitella tapahtumat sen mukaan, mitä aivot haluaa vastaanottaa.
K-11 filmejä saa katsoa vanhempien kanssa, mutta ollaan noita pottereita katsottu ensin itse läpi, ja jos on ihan hurjaa menoa, niin ei katso, luki siinä filmissä mitä hyvänsä...

Meillä 10-vuotias luki kaikki Potterit kesällä. Viimeisistä osista sanoi, että olis kannattanut lukea vasta myöhemmin, sen verran kovaa teksti oli. Yhden elokuvan on nyt katsonut, kun tuli telkkarista, sanoi, että pikkusiskon (8v.) ei pidä sitä katsoa. Muita elokuvia säästetään ikärajan täyttymiseen. Tosi hankala kyllä ottaa itse kantaa, kun en ole Pottereita lukenut enkä halua elokuvia katsoa. En ehkä olis antanut vielä, mutta miehestä pojan piti totta kai saada Potterinsa jo nyt. Onhan lukeminen hyvä harrastus...

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä 10-vuotias luki kaikki Potterit kesällä. Viimeisistä osista sanoi, että olis kannattanut lukea vasta myöhemmin, sen verran kovaa teksti oli. Yhden elokuvan on nyt katsonut, kun tuli telkkarista, sanoi, että pikkusiskon (8v.) ei pidä sitä katsoa. Muita elokuvia säästetään ikärajan täyttymiseen. Tosi hankala kyllä ottaa itse kantaa, kun en ole Pottereita lukenut enkä halua elokuvia katsoa. En ehkä olis antanut vielä, mutta miehestä pojan piti totta kai saada Potterinsa jo nyt. Onhan lukeminen hyvä harrastus...

Joo, unohdin sanoa, että tämä uusin Potter, kun teinit luki sen ensin 15 ja 16 v.t, enkä ollut itse lukenut sitä, olen lukenut vain kaksi ekaa. Niin tytöt sanoi, että on sellasta tekstiä, että ei voi antaa meidän 12 v.n lukea sitä vielä ja se sitten odottelee tuolla pojan kasvamista.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Joo, unohdin sanoa, että tämä uusin Potter, kun teinit luki sen ensin 15 ja 16 v.t, enkä ollut itse lukenut sitä, olen lukenut vain kaksi ekaa. Niin tytöt sanoi, että on sellasta tekstiä, että ei voi antaa meidän 12 v.n lukea sitä vielä ja se sitten odottelee tuolla pojan kasvamista.

Joo, ei tosiaan ole 12-vuotiaalle ehkä sopivin kirja. Itse olen lukenut ja hyvä se on, mutta tosiaan aikas raju jo. Enemmän nuorison/aikuisten fantasiaa.

Yhteistyössä