Minkäikäisen voi laittaa alkeis ratsastus leirille?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :OS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannattaa kysellä leirien järjestäjiltä! Eri paikoissa on eri tasoisia ryhmiä, noilla leireilläkin. Varmasti löytyy joku paikka, jossa kokemattomampikin pärjää.
Ehkä kannattaa kuitenkin lapsi edes kerran istuttaa hevosen selkään, jotta näkee pelkääkö ja miten muutenkin kiinnostus riittää. Leireillä on kuitenkin aika intensiivistä tuo heppasten kanssa touhuaminen.
 
Soveltuu hyvin ihan aloittelijoillekkin..siellä opetellaan hevosen hoitoa, ja miten hevonen valjastetaan....siis suitset, satula,,..yms yms ..kokeillaan vähän ratsastamista ja taluttajatkin tulevat mun mielestä paikalle..mun mielestä ihan hyvin joku ekaluokkalainen esim vois jo mennä..t. heppatäti :D
 
Mun tyttö oli viime vuonna ekan kerran viikon putkeen (ekaluokan jälkeinen kesäloma), ennen ekaluokka oli sellaisella päiväleirillä vietiin klo 8 - 9 ja haettiin pois 15-16

Tuolla on ainakin nimikkeellä yleisleiri, niin että sinne osallistuu kaiken ikäisiä ja tasoisia ratsatajia, kokeneemmat sitten auttelee ja opastaa, ratsastavat oman tasonsa mukaan jaetuissa ryhmissä.
 

Yhteistyössä