Minkäikäisenä omaan huoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Mietiskelen että millon sais aikaseksi siirtää pojun omaan huoneeseen, ikää 1v 3kk. Alkuyön nukkuu omassa sängyssä, mut herää joskus 1-2 aikaan ja nostan viereen. Kauhia miten sitä sit jaksaa hypätä toisessa huoneessa sit, huoh!

Likka on 5½v. eikä hänellä ole vieläkään mun luona omaa huonetta...eikä kyllä omaa sänkyäkään. :whistle: Isänsä luona hänellä on ollut hetken aikaa oma huone.

esikoinen oli meillä vajaa 5v kun siirtyi omaan huoneeseen ( sillon rassu vasta sellaisen sai ) ja tää kakkonen on nyt kohta 8kk ja ei viel kiirus ees miettiä.
varmasti teillä ihan hyvin muutto sujuu =)

Meillä oli molemmat puolivuotiaita omaan huoneeseen siirrettäessä. Esikoisen kohdalla samaan aikaan loppuivat yöheräilyt, mutta kuopus jatkoi niitä kunnes oli 1v4kk. Liikkui öisin paljon, eikä osannut enää itse panna päätä tyynyyn, vaan tarvitsi siihen apua. Oli kuitenkin parempi, että nukkui omassa huoneessa, koska mä en käytännössä pystynyt nukkumaan samassa huoneessa, kun havahduin kaikkiin lapsen sängystä kuuluviin ääniin. Yksilöllistä siis, riippuu paitsi lapsesta, myös vanhemmista, missä vaiheessa lapsi siirtyy eri huoneeseen nukkumaan.

siirtyi 6kk iässä, kun oli jo pari kk nukkunut yöt heräämättä. On toiminut meillä tosi hyvin ja itse olen nukkunut sittemmin erittäin hyvin, kun en ihan joka ähinään herää. Nukahtaa omaan sänkyyn ja nukkuu sen 11h.

meillä siirtyi omaan huoneeseen 6 kk ikäisenä, jonka jälkeen unet rupes paranemaan merkittävästi. Ennemmin hyppäsin toisessa huoneessa pari kertaa yössä kuin 10 kertaa samassa huoneessa. Kaikki nukkuu nyt paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Mietiskelen että millon sais aikaseksi siirtää pojun omaan huoneeseen, ikää 1v 3kk. Alkuyön nukkuu omassa sängyssä, mut herää joskus 1-2 aikaan ja nostan viereen. Kauhia miten sitä sit jaksaa hypätä toisessa huoneessa sit, huoh!

Meillä siirrytty alle vuoden ikäisenä.Ja ajattelepa niinpäin,että kun muutamana yönä vähän viiveellä huoneessa hyppäät niin sitten saattaa loppua yöhulinat kokonaan.Meillä ja monilla muilla on ainakin käynyt niin =)

kuopus oli 6kk koska minä en osannu nukkua vaan heräilin tuhinoihin ja yninöihin ja unenpöpperössä tungin vauvalle tuttia suuhun johon se sit heräsi. :ashamed:

Siirron jälkeen tilanne korjautu PALJON!

Meillä ei aikaisemmin ollut niin ruhtinallista tilannetta, että olisimme voineet lapsille oman huoneen tarjota, joten nukkuivat samassa kanssamme. Sittemmin tilanne muuttunut ja juipit nukkuvat huoneessaan, vauva vielä meidän huoneessa... Ja nukkuvat ja "nukkuvat", ainakin keskimmäinen pomppii kiitettävästi yön aikana huoneiden välillä, ollaan jo melkosen kypsiä tilanteeseen - junnu 2.5-v.

Esikoinen muutti omaan huoneeseen n.1v5kk kun keskimmäinen syntyi..vaikeaa oli varsinkin nukkuminen yksin.Vauvasta asti oli perhepedissä..harvoin omassa sängyssä.

Keskimmäinen siirtyi omaan huoneeseen n.2vuotiaana ja ongelmia oli myös..välillä vieläkin.

Kuopus nukkui omassa huoneessa syntymstään lähtien,eikä ole mitään ongelmia ollut koskaan nukkumisien kanssa.

Yleensä kuitenkin leikkivät pitkin tupaa=)

Lapsi nyt 1,5-vuotias eikä ole vielä edes suunnitteluvaiheessa omaan huoneeseen siirtäminen. Koskaan ei ole valvottanut meitä yöllä eli ei tarvitse kaikkien osapuolten parempien yöunien toivossakaan siirtää muualle nukkumaan.

Meillä esikoinen siirtyi kolmevuotiaana. Ilman mitään ongelmia.
Kuopus on nyt 1v3kk enkä vielä ole edes harkinnut siirtämistä esikoisen kaveriksi toiseen huoneeseen. Tuhisee ihanasti minun vieressä omassa pinnasängyssään.

8kk oli tyttö kun meni siskon kanssa samaan huoneeseen. Silti piti siellä vielä hypätä mutta ei se mielestäni eronnut siitä nousenko omassa makkarissa hyssyttelemään vai kävelenkö naapurihuoneeseen...

Toiset ei tietty halua/jaksa eikä ehkä saa enää unen päästä kiinni...

Yhteistyössä