Minkäikäisenä teillä luovuttiin tutista, meillä vielä osittain käytössä, lapsella ikää 2v1kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä siis tutti on vielä osittain käytössä, elikkä yleensä unilla, erityisesti yöunilla.

Nyt poika ihan selvästi vieroittaa itse itseään tutista, tutti nimittäin ei mene heti suuhun kun sellaisen löytää, vaan voi sitä pyöritellä käsissä ja laittaa vaikka pöydänkulmalle. Muutaman kerran on nyt sanonutkin tuttia näyttäen pahaa.

Olenkin tässä miettinyt, että jos me tuosta kohta päästäisiin kunnolla eroon.

Meillä esikoinen luovutti 2v ja kuopus 2v4kk unitutin pois. Tätä ennen oli ollut 1v jälkeen käytössä vain unituttina. Molemmille oli puhuttu tutin luovutuksesta jo jonkin aikaa ja molemmat laittoivat tuttinsa kuoreen ja postiin muumivauvoille vietäviksi. Kuopuksen oli välttämättä saatava tehdä sama kuin isoveljensä aikanaan:) Ensimmäisten tutittomien unien jälkeen "muumit olivat tuoneet" kiitoslahjan eli molemmille uudet unikaverit. Tutittomia unia juhlimme myös jäätelöllä !

Meillä esikoinen vei tutit porovauvoille ollessaan n. 2v4kk. Sitä ennen tutti oli käytössä sekä yöllä että päivällä. kakkonen jätti tutin n. 1v11kk ikäisenä, sanottiin vaan että ei ole tuttia ja piilotettiin ne kaappiin. Samoin kuin esikoisella, tutit olivat käytössä pitkin päivää. Molemmilla tuttien jättö sujui ilman ongelmia. Jos vielä lapsia saan, jätän heiltä tutit pois 2 vuoden tietämillä, jos lapsi ei selvästi aiemmin ilmoita haluavansa luopua tuteista tai olla kokonaan ilman tuttia.

Ap:lle, pysy vain lujana. Kun tutit jätetään, niitä ei sitten oteta esiin. Joku selitys on hyvä olemassa. Tsoin meillä kakkosen kanssa tuttia "ei vaan ollut". Tsemppiä!

Meillä oli tuon ikäisenä käytössä päivä- ja yöunilla. Ensin se jäi pois päiväunilta (lapsi itse jätti), yöunilta se otetiin lopulta pois 3 v. päivän kunniaksi (tuttikeiju toi pehmonlelun tilalle)... ja lapsi mekasti useamman illan/yön tutin perään.

Meillä mä otit tutin pois kummaltakin lapselta heidän ollessaan 1 v 5 kk ikäisiä. Tutti oli ollut noin vuoden iästä lähtien käytössä vain yöunilla, ei huvituttina. Toinen lapsista ei ollut millänsäkään vaikkei saanut enää tuttia, toinen itki tutin perään kolmisen päivää aina unille mentäessä.

Yhteistyössä