Minkäikäiset lapset yksin kotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
minkä ikäiset lapset jätät yksin kotiin, kun...

Käyt isossa kaupassa ja olet tunnin pois?

Käyt ystävän kanssa kahvilla/leffassa ja olet muutaman tunnin pois?

Menen treffeille ja saatat mennä toisen luo, muttet yöksi?

Koko työpäivän ajan?

Käyt kaupassa/apteekissa/treffeillä/baarissa SELVINPÄIN, kun lapset nukahtaneet?

Olet koko yön pois?

Juot alkoholia humalaan asti (olettaen, että osaat kohtuu käytön)?

Ps. Mulla ei ole sen ikäisiä lapsia, jotka voisin jättää, mutta mielenkiinnosta kysyn. Saa myös vastata täysi-ikäisinä, jos ei jättäisi.

minkä ikäiset lapset jätät yksin kotiin, kun...

Käyt isossa kaupassa ja olet tunnin pois?
Ekaluokkalainen
Käyt ystävän kanssa kahvilla/leffassa ja olet muutaman tunnin pois?
Kolmasluokkalainen?

Menen treffeille ja saatat mennä toisen luo, muttet yöksi?
Seiska/kasiluokkalainen

Koko työpäivän ajan?
14-v

Käyt kaupassa/apteekissa/treffeillä/baarissa SELVINPÄIN, kun lapset nukahtaneet?
Seiska/kasiluokkalainen

Olet koko yön pois?
15-v? Jos tulisi lapsen kaveri yöksi

Juot alkoholia humalaan asti (olettaen, että osaat kohtuu käytön)?
Vaikea määritellä. Jos jotkut juhlat on, saatan kekkulissa olla. Mutta olen jo sen ikäinen, että tiedän rajani, enkä ikinä juo niin paljon, että tulisi tappokrapula. Tai että olisi ihan tolkuttomassa kunnossa.

Ps. Mulla ei ole sen ikäisiä lapsia, jotka voisin jättää, mutta mielenkiinnosta kysyn. Saa myös vastata täysi-ikäisinä, jos ei jättäisi.

Mä en voinut vain pikaisesti piipahtaa kaupassa koska sinne oli matkaa, eli lapset olivat ekaa kertaa yksin kotona yli kymmenen minuuttia vasta kun olivat kouluikäisiä.

Illaksikaan en noita ole yksin jättänyt kun mihinkäs sitä sit menisi just silloin kun lapset ovat mulla taas, niiden seurassa kun on kiva olla.

Ja viisitoistakesäinen haluaa harvoin viettää yön yksnään (tai siis luokkatoverin kera) meidän talvikämpässä ja sen toki suon.

Nii ja se humala. Meillä oli eksän kanssa tapana että toinen sai juoda koko viinipullon ja toinen hörppi vain ruokajuomalasillisen ja sit seuraavana päivänä toisinpäin. Taisivat olla liki kouluikää ennen kuin yksin vetovastuussa ollessani paria enemmän nautin.