Minkäkokoisen haalarin uskaltaisi ostaa ensi talvea varten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen noita aleja katsonut ja mietin, että jos löydänkin jonkun kivan haalarin tai takin ensi talveksi tuolle vähän reilun vuoden ikäiselle, niin minkä koon uskaltaisin ostaa. Nyt lapsella on koon 80 reimatec-haalari, joka on reilu ja toisena haalarina koon 74 H&M-haalari, joka on juuri ja juuri sopiva, ei yhtään reilu, mutta menee vielä päälle.
Lapsi täyttää loppuvuodesta 2.
Mun lapset eivät ole mitään vauhdikkaita kasvajia, reilu 3-vuotias isoveli on juuri siirtynyt 98-koon vaatteisiin, tosin tämä nuorempi on aina ollut hieman isompi kuin veljensä kyseisessä iässä.

Meillä täytetään 2v toukokuussa ja tänä talvena ollut Remun 86 koon haalari. Alkutalvesta oli lahkeet hiukan pitkät muttei kengät jalassa haitannut, näyttäis että nippanappa menee lopputalven, pituus ei lopu kesken mutta ympärysmitta. Meillä tyttö, mitat 1,5v neuvolassa oli muistaakseni 82cm ja reilut 10kg. Veikkaisin teille ensi talvelle 92 kokoa?

Mä itse pohdin kanssa mitä kokoo uskaltaisi ensi vuodelle... 98 varmaan?

Meillä oli viime talvena pojalla (1-v) käytössä koon 80 haalari ja tänä talvena (2-v) 92. Helmikuun alussa syntynyt.
Veikkaisin teille siis ensi talveksi kokoa 92 :)

10-12 cm taitaa tulla 1v iän jälkeen vuodessa keskimäärin. Riippuu vähän siitäkin MITEN iso se koko 80 Reimatec nyt on teillä... Meillä on 80 kokoiset nyt ihan sopivia ja ensi syksylle olen varannut kokoa 86 pari halpaa käytettyä haalaria. Varmastikaan ne ei kyllä mahdu enää lopputalvesta eli ostan vaikka sitten ensi tammikuussa alesta kokoa 92. Meillä siis lapsi nyt juuri 80cm/vähän vajaa 2v ja ne koon 80 haalarit on mukavan kokoisia, ei yhtään nafteja, mutta ei erityisen isojakaan.

no sanoisin että 92cm reimatec, jonku toisen firman haalari jopa 98. 12 cm vuodessa tulee tuon ikäiselle kasvua, joten kaks kokoa.
voithan sovittaa huvikses 86cmm haalaria, veikkaisin että se on jo nyt sellainen että sen voisi ottaa käyttöön, eli ens syksynä jo auttamatta liian pieni.

Yhteistyössä