Minkälainen markkina-arvo teillä on ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusperheen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusperheen äiti

Vieras
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn ;-)

Minua peloteltiin, että on markkina-arvo laskenut sen takia, että minulla on lapsi. Kun sitten erosin miehestäni ja olin yhden lapsen yksinhuoltaja, niin huomasin, että oli oikein jono korkeasti koulutettuja miehiä, jotka olisivat halunneet kovasti perustaa perheen minun (meidän) kanssamme. Yhden heistä nappasin itselleni ja tuolla hän viihdyttää minun edellisen suhteen lastani. Kerrassaan upea mies.

Jos jotain negatiivista pitäisi sanoa noista miehistä, niin lähes kaikki varmistivat ensimmäisessä tai viimeistään toisessa mutkassa, että olenhan valmis tekemään heidänkin kanssaan lapsia. Pikkuisen tuli mieleen, että olenkohan heille vain vauvahautomo, mutta toisaalta jos ikää on jo 30+, niin toisaalta kuuluuhan tuo aika oleellisesti ihan perus arvomaailman selvittämiseen ja yhteisien toiveiden kartottamiseen.

Älyähän ei pysty mittaamaan koulutuksella.
Ihmisen äly kun ei siitä ole kiinni.
Älykkyys saattaa esim.minuunkin vaikutusta tuoda,mutta en koskaan mieti onko korkeasti koulutettu vai ei.

Mutta vastaus kysymykseen,ottajia olisi ollut tarpeeksi jopa häiriöksi asti.

Juu, yllätys oli se että miehiä tosiaan oli jonossa asti ja koulutustaso oli aika hyvä, vaikkei itselläni olekaan.
Samoin sekin oli yllätys, että nämä miehet sitten halusivat vielä yhden yhteisen lapsen, omakotionnelan jonnekin reunakunnille. Tämän he tekivät selväksi jo hyvin varhain; ei mene hukkaan yhtään kuukautta, jos en olekaan valmis lapseen ja kotileikkiin.

Ei kiitos. En halunnut enää lapsia, kun ikääkin oli jo ja ne omat lapset olivat teini-iässä.

Ja kas sitten löysin miehen, jonka kanssa tehtiin vielä se yksi lapsi ja asutaan maaseutumaisessa omakotityyppisessä onnelassa :heart: :p :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2006 klo 21:04 uusperheen äiti kirjoitti:
jos ikää on jo 30+, niin toisaalta kuuluuhan tuo aika oleellisesti ihan perus arvomaailman selvittämiseen ja yhteisien toiveiden kartottamiseen.

Ikään ja koulutustasoonko se on sidottua?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2006 klo 23:57 Vieras kirjoitti:
Niin markkinoillahan on paljon karanneita ja eronneita..Ja niiden eronneiden ikä on yleensä yli 30-v! :laugh: Eletään ns.sitä toista/menetettyä nuoruutta..

Niinhän te luulette - että kaikki kaipaa sinne nuoruuteen ja elettäisi uudelleen se nuoruus tai elettäisi "toista" nuoruutta. No, ehkä näinkin on, mutta ei pidä yleistää eikä ainakaan yksinhuoltajien kohdalla näin luulla..

Nuoret kuulevat, että elämä päättyy kun täyttää 30v. Ranteet auki, mitään ei ole enää sen jälkeen, ei ole mahdollista kokea tunteita, värejä, makuja, ei ole seksiä, ei mitään - on niin vanha ja kuollut, että sama hypätä parvekkeelta jos vielä elossa on noin vanhana.

Samoin luullaan, että seksielämä ja elämä ylipäätään on ohi, kun se ensimmäinen lapsi tehdään!: Kuka nyt ÄIDIN kanssa viitsisi .. tiedäthän.. :x :heart:
:laugh:

Eronneita muuten on myös alle 30-vuotiaissa!!!!!

En ole kuullut yhdenkään 40+ tai 50+ ikäisen kaipaavan takaisin nuoruuteen! Siihen epävarmuuteen, siihen, että pitäisi olla kuten muutenkin ja sitten kun ei olekaan, siihen, ettei mitään kivaa voi, kun "mitä muutkin ajattelee" ja itsensä ja elämänsä arvottaa muiden mielipiteiden ja ulkoa tulleiden arvojen mukaan ja kaiken lisäksi toimii elämssään sillä tavalla, nämä ulkoiset ja muiden (keiden???) määrittelemät arvot ohjeenaan....

Ja se tärkein: nuoremmat tulee perästä! Minä olen jo elänyt ikävuoden 25, tai 32 , sinä tulet siihen, perästä!!! Ja olet sitten samanlainen kalkkis nuorempiesi mielestä :laugh: :laugh: :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 13:26 hohhoijaa kirjoitti:
En ole kuullut yhdenkään 40+ tai 50+ ikäisen kaipaavan takaisin nuoruuteen! Siihen epävarmuuteen, siihen, että pitäisi olla kuten muutenkin ja sitten kun ei olekaan, siihen, ettei mitään kivaa voi, kun "mitä muutkin ajattelee" ja itsensä ja elämänsä arvottaa muiden mielipiteiden ja ulkoa tulleiden arvojen mukaan ja kaiken lisäksi toimii elämssään sillä tavalla, nämä ulkoiset ja muiden (keiden???) määrittelemät arvot ohjeenaan....

Ja se tärkein: nuoremmat tulee perästä! Minä olen jo elänyt ikävuoden 25, tai 32 , sinä tulet siihen, perästä!!! Ja olet sitten samanlainen kalkkis nuorempiesi mielestä :laugh: :laugh: :kieh:

Hmm..mun mielestä tuo analyysi sopii paremminkin murrosikäisen kuvailemiseen. Ja oli kuvaus sitten ihan minkä ikäisestä tahansa, oli se tosi tökerö yleistys.
Oli miten oli, ensinnäkin ikä isoina numeroina ei ole mikään todiste älystä tai elämänkokemuksesta.
Ja mitä tulee tuohon "mitä muutkin ajattelee"-ajatustapaan, enpä usko että se on vain nuorten ihmisten ongelma. Useimmin minä olen tosielämässä kuullut juuri yli kolmekymppisten todistelevan työpaikalla olevansa ah niin kokeneita, viisaita, vanhempia ja väheksyvän nuorempia, "Eihän tuo tyttönen voi mitään osata..." tai kun puhutaan lapsen saanti-iästä, muistaa yli kolmekymppinen aina mainita kuinka HÄN on juossut juoksunsa eikä haikaile mihinkään niinkuin (muka) kaikki nuoremmat..Ikäänkuin ihmisen pitäisi iästä 18 ikään 29 juosta baareissa ja harrastaa irtosuhteita ja sitten vasta olet kypsä perustamaan perheen, ottamaan toisen huomioon ja kartoittamaan yhteisiä elämänarvoja ja toiveita. Kyllä se kertoo huonosta itsetunnosta ja jonkun asteisesta epävarmuudesta jos kokoajan täytyy todistella olevansa muita "vanhempi ja viisaampi" Tai niinkuin ketjun jo aloituksessakin tulee ilmi että kysymys ei ollut vain siitä, onko muilla ollut markkina-arvoa, vaan siitä, että ap:n piti päästä sanomaan, että kyllä minun perässä on KORKEASTI KOULUTETTUA miehiä juossut...ja kuinka paljon parempia ihmissuhteita sitä pystyykään rakentamaan vasta maagisen kolmenkympin rajan ylitettyään, sitten kun itsekin on fiksu. Siihen asti voi vaan katsella itseään vanhempia ylöspäin ja toivoa kumpa minäkin joskus..
:o
Ulkoisista arvoista vielä. En tiedä mitä tarkoitit tekstissäsi ulkoa tulleilta arvoilta, mutta minä käsitän ulkoiset arvot ulkonäköön keskittyvinä arvoina ja väitänpä että se on ihan harhakuvitelmaa, ettei yli kolmekymppiset miehet muka katso naisessa laisinkaan ulkonäköä. Ihan takuulla katsoo! Se ei varmaan ole elämänkumppania valitessa numero 1 mutta ihan varmasti vaikuttaa siihen markkina-arvoon...miksi me muuten kukaan enään kiinnittäisimme huomiota pukeutumiseemme tai käyttäisimme kosmetiikkaa..kun kerran ikä ja äly korjaa puutteet ulkonäössä sataprosenttisesti.

Kiitos vastauksestasi, edellinen :laugh:

Ulkoisilla arvoilla en tarkoita ulkonäköä, vaan sellaisia elämänarvoja, jotka eivät ole oikeasti "omia", vaan muiden luomia.
Esim. harrastetaan tiettyjä asioita koska ne ovat trendikkäitä. Ostetaan tietyn merkkistä pullotettua vettä koska se on "muotia" ja sitten kuljetetaan siinä pullossa hanavettä.. :laugh:
Mutta totta joo, kyllähän muodin perässä ravaaminen on näitä ulkoisia arvoja, ulkonäkökin menee siihen samaan piikkiin. Mikä sitten on itsestä huolehtimista, mikä "pissis"-juttua, olkoon nyt ilmaisut teinimäisiä ja vähemmällä älykkyydellä laadittuja :laugh:

Yhteistyössä