Minkälainen oli työnhakuilmoituksesi jolla pääsit töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Eli jo otsikossakin mainittu kysymys: minkälainen oli työnhakuilmoituksesi jolla pääsit töihin?

Jos kehtaat/voit/haluat/uskallat/viitsit kirjoittaa työnhakuilmoituksesi, jonka perusteella sinut on valittu haastatteluun ja sitä kautta olet päässyt hakemaasi työpaikkaan, niin kirjoittaisitko sen tänne. Tai ainakin kuvailisit minkälainen hakemuksesi oli. Voit muuttaa/poistaa tittelin/työtehtävänimikkeen jne., jos haluat?

Kiinnostaisi nähdä minkälaisilla hakemuksilla ihmiset töihin pääsevät ja erottautuvat joukosta? Itselläni on vakkarityöpaikka, mutta hoitovapaan jälkeen en sinne haluaisi palata -ainakaan pitkäksi aikaa-. Ajattelin ruveta katsomaan muita paikkoja, jopa vaihtaa alaa, mutta en ole kovinkaan montaa työhakemusta eläissäni rustannut. Mulla on käynyt hyvä tuuri aina, melkeinpä on kotiovelta tultu töihin noutamaan... :) Nykyiseenkin paikkaani pääsin työharjoittelupaikan pomoni suosituksen kautta suoraan. Eli ideoita mahdollisiin tuleviin työhakemuksiin haussa?

(Todennäköisesti yhtään vastausta tähän aloitukseen ei tule, koska työhakemukset ovat melkeinpä tabu kaikissa keskusteluissa... mutta kiitos etukäteen, jos joku viitsii vastata. :) )

Mulle sekä työnhakijana että työntekijöitä hakiessa on ollut tärkeää hakemuksessa mm. se, millaista kieltä käytetään. Oman äidinkielen hallitseminen antaa hiukkasen paremman kuvan kuin yhdyssanavirheet ja epäselvät sepustukset. Persoonallinen mutta asiallinen tapa kertoa itsestään ja taidoistaan kiinnittää paremmin huomion. Huomiota saat myös tyylikkäämmällä tekstin layoutilla niin hakemuksessa kuin CV:ssä - comic sans ei ole mitenkään tyylikäs fontti, enkä muutenkaan tarkoita mitään fonteilla kikkailua. Lisäksi CV:ssä kannattaa olla kuva, mielellään vielä värillinen. Anna sellainen vaikutelma, että olet nähnyt vaivaa ja olet myös huolellinen.

Ja oon päässyt aina ilmat mitään työhakemuksia! Kävelen suoraan pomon juttusille :)
Reipas kättely ja esittää asiansa fiksusti, niin sillä sitä on päästy - vakipaikka mullakin.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ja oon päässyt aina ilmat mitään työhakemuksia! Kävelen suoraan pomon juttusille :)
Reipas kättely ja esittää asiansa fiksusti, niin sillä sitä on päästy - vakipaikka mullakin.

Kaikkialla ei vaan onnistu, kun on muutenkin aika tarkkoja ehtoja siitä, miten ja millainen hakemus pitää toimittaa. Mutta esim. pienemmissä yrityksissä tuo on todella hyvä keino.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Mä kans ja kerran pelkällä puhelin soitolla :D

Liian pitkä hakemus on pahin ei jaksa lukea, ja toiseksi pahin on kirjoitusvirheet ja epäolennaisten asioiden sepittäminen.
Mieti mitä työnantaja haluaa työntekijältä ja korosta näitä asioita. Kuva, jossa olet pukeutunut ja meikannut työhön sopivasti. Ainakin, jos ihmistenilmoilla työskentelyä.

Hei, hyvä idea, kuka rohkenee laittaa?? Olis kiva nähdä esimerkki. Itseäni ei ole onnistunut työnhaussa, joten kaikkea on tullut epäiltyä syyksi, myös hakemusta.. Mallejahan netistä löytyy pilvin pimein, mutta ne on jotenkin kamalan tylsiä ja kliseisiä, sellaisia joita luulen työnantajien lukevan yhtenään....

Kiitos vastauksista!

Jep, nämä em. kikat on periaatteessa kyllä tiedossa, mutta käytännössä useinmiten vaikea toteuttaa. Tai lieneekö se sitten mielikuvituksen puutetta?

Olisi vaan niin kiva lukea oikeasti sellainen "voittajahakemus", joka täyttää nämä edellä mainitut hakemuksen laatimiskriteerit ja samalla on persoonallinen ja massasta erottuva.

Yhteistyössä