Minkälainen paikka Vaasa onm synnyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Synnytys olisi toivottavasti edessä tuolla muutaman kuukauden kuluttua ja nyt kyselisin jos jollain sattuisi olemaan paikasta kokemuksia.

Minkälaiset tilat synnyttäjien/synnyttäneiden osastoilla on? Oliko kätilöt mukavia/osaavia ja saiko puudutteita jos halusi? Saiko käydä vieraita ja mntako päivää osastolla piti olla.

Itse olen synnyttänyt vaasassa ja seinäjoella. Vaikka seinäjoelle oli juuri silloin rakentunut uusi synnäri, se ei kyllä millään muotoa korvannut sitä ihanaa lämpöistä vastaanottoa, jota taas sain vaasassa. Seinäjoella äitiä ja lasta hoidettiin "erillisinä" paketteina, omat hoitajat vauvoilla ja omat äideillä. Lastenhoitajat saattoi vain tulla ja viedä vauvan vauvalaan, enkä silloisena ensisynnyttäjänä oikein tiennyt että kuuloko se mennä noin. Omat kokemukset kätilöistä ja lastenhoitajista oli epämiellyttäviä. Minulle sattui just se tiukkapipoinen kätilö ja lastenhoitaja ei arvostanut minua äitinä, varmaan johtui minun nuoresta iästäninkin (olin tuolloin 21)

Vaasassa ei edes ole vauvalaa, ja äiti ja vauva hoidetaan yhtenä pakettina. Vauva punnitaan ja hoidetaan samassa huoneessa, jossa asustelette synnytyksen jälkeiset päivät. Kätilöt ja hoitajat olivat mukavia, tosin jotkin hoitajat puhuu ruotsia äidinkielenään, niin jotkut kommentit voi kuulostaa "töksäyttävältä". Mutta siis jos saisin valita noiden synnäreiden väliltä, niin ehdottomasti synnyttäisin uudelleen vaasassa. Siellä oli lämmin henki.

Heh, saman huomasin minäkin, että joskus hoitajat vähän "töksäytteli", mutta pistin tosiaan huonon suomen kielen taidon piikkiin. :) Muuten kaikki kätilöt ja hoitajat oli oikein mukavia ja kannustavia. Synnyttäneiden osastolla huoneet aika pieniä kahden hengen huoneita, mut kyllä siellä nyt sopi olemaan. Nykyään ei ilmeisesti saa käydä muita vieraita kuin vauvan isä ja sisarukset, mutta kun itse synnytin 2009, oli erillinen vierailuaika. Mutta siihen tosiaan vissiin tullut joku muutos. Synnytyksen aikana sain kyllä puudutteita ihan hyvin. Me oltiin 4 päivää osastolla synnytyksen jälkeen. Muistaakseni kolmantena päivänä varovasti kyselivät, että ootko ajatellut kotiinlähtöä millon.

aiemman vastaajan kanssa. pienehkö ja lämminhenkinen osasto. ja ne hoitajat todella ovat suurimmaksi osaksi äidinkieleltään ruotsinkielisiä, sen tulet huomaamaan ;) olo on hieman kuin ei suomessa olisikaan ;) tai toki he suomea suomenkieliselle äidille puhuvat, mutta silti se on jännä tunne. vaasan keskussairaalassa muuten opastekyltitkin ovat ensin ruotsiksi ja sitten vasta suomeksi, tai ainakin 3v sitten asia oli näin :O

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä