Minkälainen pulkka 1,5 vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sunna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sunna"

Vieras
Olisi kiva kokeilla innostuuko lapsi istumaan pulkassa. Viimetalvena jo katselin sivusilmällä pulkkia ja niitähän on vaikka minkänäköistä.

Kannattaako tuon ikäiselle ostaa sellainen selkänojallinen ja turvavöillä varustettu pulkka vai ihan tavallinen peruspulkka (millä voisi laskea sylissäni mäkiäkim) vai jonkun muunlainen? Vai pitääkö niitä olla kauppamatkalle erilainen ja mäenlaskuun taas toinen?

En ole mitenkään ulkoiluihminen niin ei ole tullut kiinnitettyä huomiota minkälaisia pulkkia tuonikäiset käyttävät :D

Peruspulkka. Nuo vauvapulkat on ihan susia jos tiellä on vähänkin irtolunta. Kerää kaiken sinne alle ja ei kulje mihinkään. Peruspulkassa kulkee kauppakassikin tai lapsen saa nukkuvanakin vedettyä kotiin. Kunnon talja vaan pulkkaan.

Sillä lähinnä epäilen kun tuo on varsinainen pyryharakka ja lähtee välittömästi sinne missä kiinnostavaa näkyy. Ei tulisi mieleenkään jättää sekunniksikaan istumaan tavalliselle tuolille ilman, ettei istu vieressä ja huomio ole kokoajan lapsessa. Mietin, että onko liikkuminen sitten sitä, että minä juoksen taaperon perässä pulkankanssa kun kiipeää kokoajan pois pulkasta. Olen ihmetellyt näitä samanikäisiä jotka istuvat penkillä kiltisti odottamassa kun äiti pukee itselleen ulkovaatteet perhekahviladta poislähtiessä. juu meidän lapsi ottaa ilon irti ja säntää katsomaan vielä leluja, koittaa kiivetä naulakkoon tai koittaa jo livahtaa muiden mukana ulos.

Peruspulkka on hyvä. Meillä on toiminu parhaiten sellainen malli missä on korkeampi keskiosa, mutta ahkiomallikin varmaan jees. Tietysti jos lapsi päättää ettei halua istua siinä vaan mieluummin loikkii pois kyydistä viiden metrin välein niin turvavyöllinen pulkka voi myös olla kiva.

Eteläsuomessa hiekoitetaan niin innollaasti ettei sitä pulkkaa kovin paljo pysty käyttämään. Enempi juuri pulkkamäessä sille on tarvetta.

[QUOTE="Sunna";30408218]Sillä lähinnä epäilen kun tuo on varsinainen pyryharakka ja lähtee välittömästi sinne missä kiinnostavaa näkyy. Ei tulisi mieleenkään jättää sekunniksikaan istumaan tavalliselle tuolille ilman, ettei istu vieressä ja huomio ole kokoajan lapsessa. Mietin, että onko liikkuminen sitten sitä, että minä juoksen taaperon perässä pulkankanssa kun kiipeää kokoajan pois pulkasta. Olen ihmetellyt näitä samanikäisiä jotka istuvat penkillä kiltisti odottamassa kun äiti pukee itselleen ulkovaatteet perhekahviladta poislähtiessä. juu meidän lapsi ottaa ilon irti ja säntää katsomaan vielä leluja, koittaa kiivetä naulakkoon tai koittaa jo livahtaa muiden mukana ulos.[/QUOTE]

Ostaisin sen peruspulkan silti ainakin ensin. Jossei tykkää istua pulkan kyydissä niin ei se sieltä pyri pois. Osta sitten vaikka käytetynä vauvapulkka jos tuntuu että on tarvetta.

Meillä oli vielä puolitoista vuotias viime talvena vauvapulkassa vöissä kauppareissuilla ja hiihtoretkillä. Ei siitä olisi mitään tullut, jos jokaisen metrin jälkeen olisi pitänyt hakea kyydistä karannut lapsi takaisin pulkkaan.

Mäenlaskuun sitten kunnolla liukuva peruspulkka.

Yhteistyössä