Minkälainen se "persoonallinen" työhakemus sitten on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hallatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hallatar

Aktiivinen jäsen
27.10.2005
2 242
0
36
Kun aina sanotaan, että pitää tehdä "muista poikkeava" ja "massasta erottuva", persoonallinen työhakemus, niin mitä se sitten käytännössä tarkoittaa? Laitanko kuvan (en itsestäni, hyvänen aika, vaan jonku aiheeseen liittyvän), tai jonku runon, tulostanko värilliselle paperille (ei räikeä, vaan joku hillitty) vai valitsenko jonku erikoisen fontin... Entä kuinka "persoonallista" kieltä voi käyttää, etten nyt aivan hullulta vaikuta vaan juuri oikealta tyypiltä siihen hommaan?
Miten mä erottuisin joukosta edukseni ja saisin sen unelmien työpaikan?

Riippuu varmaan työpaikasta. Tosin työnhaku on sen verran rasittavaa puuhaa että taidan laittaa itsekin seuraavalla kerralla sellaisen hakemuksen jossa lukee 100kertaa ANTAKAA MULLE TÖITÄ!!!

mun mielestä työhakemuksen pitää ehdottomasti olla ennen kaikkea hakijan näköinen, jos et hallitse kapulakieltä, älä käytä sitä, jos et ole mikään runosielu, älä tosiaan mitään runoja laita..
ja myös täytyy ottaa huomioon haettavan työn edellytykset, jos hakee esim päiväkotiin, voi mun mielestä hakemus olla"hauska", värikäs ym, mutta jos haet nokian toimitusjohtajan paikkaa, niin en välttämättä mitään pellehermanneja laittais mukaan :D

Niin, se runo on minustaki liioittelua, mutta JOTAIN pitäis keksiä, ettei mun paperi huku satojen muiden joukkoon! Haen kuiteski kulttuurialan töitä, eli pitäishän mun osoittaa olevani luova persoona... Eli siinä mielessä voisin vähän revitelläkin.

Huumorintajulla tuskin kannattaa pelata sillä minusta ainakin tuntuu, että sellaista ominaisuutta suurimmalla osasta ihmisiä ei ole. Itse jos palkkaisin väkeä niin kiinnittäisin ko. luonteen piirteeseen huomiota ja kuinka asiansa esittä, pieni hassu sanavalinta jää mieleen, kiva lukea oivaltavia juttuja. Persoonallisuus on mitä olet, tee itsesi näköinen hakemus.
Muistui mileen viimeviikolla lähettämäni hakemus.. Muutama lause: (kyseessä kylmävarasto) "Viihdyn kylmässä", "Varastoinnista ja keräilystä ei ole työkokemusta, mutta se tuntuu olevan verissä.." Ja ihmettelen miksi minun vitsiin iei vastattu millään tavalla :whistle:

Kirjoitanko tän vielä monta kertaa uusiksi, ei nimittäin ole mennyt läpi pariin kertaan..

Tulosta se hakemus värilliselle paperille ja laita vaan oma kuvasi mukaan.
On kiva tietää minkänäköinen ihminen on hakemuksen takana.
Kerro itsestäsi ranskalaisin viivoin, otsikoi et näin;

Jos otatte minut töihin, saatte työtoverin joka on...
- iloinen
-reipas
-valmistunut sieltä ja sieltä

Ymmärsitkö? Siis ei perinteisiä lauseita siitä millainen olet!

Yhteistyössä