Minkälainen sisustus on sinun mieleesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen alkanut tykätä vanhoista väreistä, sekoituksesta valkoista ja jotain sekamelskaa... Meille kotiin suunnittelen vanhahtavia lattioita ja räsymattoja, huonekaluja sieltä sun täältä ja sellaista elämänjälkeä.

Kaunista, kaunista :heart:

Onko nämä kuvat teiltä?
No ei, valitettavasti, jostain vain koneen kätköistä kaivoin nämä kuvat. Sain tänään kyllä mökiltä meille tuommoisen ison kartan, isoäitini kansakoulun vanhan. :) Olin kovin mielissäni, se tosin pitää vielä puhdistaa ja vähän korjata. Meille on myös tulossa mustavalkoinen matto virkistämään mummolatunnelmaa. Kesällä meinaan myös maalata lastenhuoneeseen kirkkaanvärisen lipaston. Joskin keltaista ajattelin.

Näitä kuvia voisin myös katsoa loputtomiin:
Parolan Asema

• Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
Katsoin tuon kotipalapelin ja tietysti Virvaliekin kuvat ja minusta kumpikin edustaa melkein suurinta sisustustrendiä nykyään eli yleisilme on vaalea ja selkeä (välillä tummakin, mutta isoja tasaisia pintoja), mausteena kirkkaita värejä, retrotyyliä ja vanhoja (erityisesti 50-60-luvun) huonekaluja. Minäkin pidän tuosta tyylistä, mutta odotan mielenkiinnolla jo seuraavia trendejä, kun tuota on joka paikassa. Itse en kyllä periaatteessa seuraa mitään trendejä, minulla oli jo nuorena tyttönä sukulaisilta pelastamiani 50-luvun huonekaluja ja muutakin ihme tavaraa minusta hyvällä maulla yhdisteltynä:) Meillä on yhdessä huoneessa koivumetsävalokuvatapetti ja makuuhuone hyvin hyvin hailukan värinen. Pyrin nykyään tekemään vähän eri näköisiä tiloja kotiin sen mukaan, mihin huoneita tai huoneen osia käytetään.

Oi minä just luin tuon kahden suora- blogin jutun siitä deko-lehdestä! Kaunis koti, mutta minulle itselleni liian kova. Tykkään vähän sirkusmaisemmasta, vanhemmasta, mummommasta. Yhdistettynä moderniin.

Minulla ei nyt ole mitään kuvia, mutta minä pidän sisustuksesta, josta näkee, että se on persoonallinen. Omassa kodissani pidän vanhasta, lämpimästä ja rauhallisesta sisustuksesta. Historian opiskelijana pidän vanhoista tavaroista, joilla on tarina. Jos tiedän tarinan, se on vain plussaa. :)

En pidä teennäisestä, ulkokultaisesta, kliinisestä sisustuksesta. Perheen persoona ja elämä pitää näkyä jotenkin.

• Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
Joo, sitä on. Mutta ei se minusta mikään valtavirta sillälailla ole, ettäkö jokakoti sellainen olisi. Jos ymmärrät mitä tarkoitan. Meillä on kotona paljon vanhoja huonekaluja, jotka ovat suvun aarteita. Niistä en luovu, vaikka muoti muuttuisikin, viihdyn vanhojen kanssa.

Kodikas, helppo. Mun kodissa tärkeitä ovat matkan varrelta kertyneet esineet, pehmeät maanläheiset värit, siisteys. Mutta tykkään että sisustus on selkeä, eikä krääsää ole siellä sun täällä, jotta on helppo pitää paikat puhtaana, ja lapset saavat elää huolettomasti, sikäli ettei ole särkyviä esineitä pitkin pöytiä.

Mä rakastan mun kotia ja sen sisustusta, vaikka tiedänkin että monet ei tykkäis, jos laittaisin kuvia. Siksi en koskaan kuvia laitakaan julkaisuun, koska en ehkä osaisi ottaa vastaan kritiikkiä mun maailman tärkeimmästä paikasta.

Tykkään värikkäästä, esim. tämä:

colorful-living-roon-in-cottage.jpg

Mä tykkään sellaisesta engantilaisesta pappila-lookista, varsinkin ranskalaiset ovet, sellainen nuhjuinen puinen kirjasto, keittiö täynnä kuparikattiloita yms.

http://www.kitchenclarity.com/wp-content/uploads/2009/10/clive-christian-via-cote-de-texas-580x446.jpg

Kaveripariskunnalla on ihana sisustus, englantilaista antiikkia. :P
(ovat kovapalkkaisia ja olleet siellä töissä vuosia)

Tätä linkkia seuraan usein, paljon on kivaa:
http://keltainentalorannalla.blogspot.com/

Minusta on kiva kun lehdissä on välillä juttuja kauniisti sisustetuista pienistä asunnoista. Ei tosiaan tarvitse olla mikään huvila tai upea 40-luvun kivitalo, että kodista saa kauniin. Toki se auttaa, mutta ei ole välttämätöntä:D

Minä katselen välillä törkeästi kerrostalojen ikkunoista sisään kun istun bussissa. Yleisilme on ankea: olkkarin katossa tököttää yleensä yksi ainoa lamppu, yhdellä seinässä on korkea kirjahylly ja muut seinät näyttävät tyhjiltä. Se on minusta yleisin sisustuksen pilaaja, että huonekalut ovat lattialla suht matalalla ja seinät ovat tyhjät tai sitten niillä on muutama satunnainen pieni kuva, mutta ei ole osattu sisustaa isoja seinäpintoja mitenkään.

Yhteistyössä