Minkälainen sitten on hienostunut sisustus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Wilma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"Wilma"

Vieras
Mulla nyt ei ole varaa vielä omakotitaloon, mutta sisustuksia tykkään suunnitella erilaisiin pohjiin :)
Koska tälläkin palstalla on tänään ollut sisustus aiheena, niin aloitan minäkin oman ketjun.

Jos puhutaan keskikoisesta olohuoneesta tai tupakeittiöstä, niin minkälainen on mieletäsi hienostunut

a. maalaisromanttinen sisustus
b. klassinen sisustus
c. moderni sisustus

Sellaisia tyylejä, joihin sopivat kilut ja kolut löytää ihan Suomesta. Esim. linkkejä ruokailuryhmiin, sohviin, kaappeihin, tekstiileihin tai linkkejä olkkarin kuviin yms.

Vepsäläisellä on hieno slogan..

Elämänkumppaneita - tositarkoituksella

En nyt tarkoita tällä sitä, että kaikki sielläkään olisi niin henostunutta ja toisiinsa sopivaa. Itseasiassa rahalla ei saa tyylitajua, mutta ajaton sisustaminen on hienostunutta.

Nuo sun vaihtoehdot ovat aivan turhia, ne eivät kerro yhtään mitään mistään.

Minusta sellainen melko pelkistetty, ajaton, klassinen. Kotimaiset klassikot ovat kuitenkin pitäneet pintansa. Mua jotenkin ällöttää tämä maalaisromantiikka, josta näkee, että se on hetken päästä menneen talven lumia. Hirveesti muka kulunutta tavaraa, joka on ostettu uutena ja valmistettu vinkuintiassa polkuhintaan.

Enkö sanonut jo, etten mä ole sisustamassa? Mä kyselen muiden mielipiteitä ja näkemyksiä. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, miten mahdollisesti joskus itse aion sisustaa.
Kuten aloituksessani kuuluu, mielesTÄSI, SINUN mielestäsi. Ihan mielenkiinnosta siis haluan nähdä, millaisia makuja ja mielikuvia ihmisillä on.

En jaksa luokitella. Etsin meille tämän tyylistä pöytää:

Modern-White-Round-and-Oval-Glass-Dining-Table-3.jpg
Tykkään, se on minun makuuni.

[QUOTE="Wilma";28995307]Enkö sanonut jo, etten mä ole sisustamassa? Mä kyselen muiden mielipiteitä ja näkemyksiä. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, miten mahdollisesti joskus itse aion sisustaa.
Kuten aloituksessani kuuluu, mielesTÄSI, SINUN mielestäsi. Ihan mielenkiinnosta siis haluan nähdä, millaisia makuja ja mielikuvia ihmisillä on.[/QUOTE]

Ethän sinä sitä kysynyt. Kysyit minkälainen on hienostunut sisustus.

Minä vähän kyseenalaistaisin aloittajan käsitettä "hienostunut sisustus" varsinkin jos puhutaan omasta kodista. Hienostunut kun kuulostaa sellaiselta, joissa ei saa näkyä lika eikä ylimääräiset lelut ja kaikki on viimeisen päälle aseteltua. Kannattaako tällaiseen edes pyrkiä?

[QUOTE="xyz";28995344]Minä vähän kyseenalaistaisin aloittajan käsitettä "hienostunut sisustus" varsinkin jos puhutaan omasta kodista. Hienostunut kun kuulostaa sellaiselta, joissa ei saa näkyä lika eikä ylimääräiset lelut ja kaikki on viimeisen päälle aseteltua. Kannattaako tällaiseen edes pyrkiä?[/QUOTE]

Kannattaa. Silmä ja sielu lepää kun ei tavarat tursua sieltä täältä. Ja leikkikaluja saa tuoda olohuoneeseen kyllä, mutta kun leikki loppu niin ne kerätään pois toisen leikin tieltä. Tai viimeistään illalla ennen nukkumaanmenoa. Mutta kukin tyylillään. Toiset sietää enemmän epäjärjestystä kuin toiset. :) itse en kärsi toisten kotien sotkuisuudesta - vain omani. Mutta likaista (siis oikeasti p*skaista) ei saa olla.

Nämä sisusasiat on vaikeita....on niin monia mielipiteitä. Me kuljemme miehen kanssa näissä sisustushommissa omia polkuja, mutta ymmärretään, että suurin osa ei pidä meidän tavastamme sisustaa. Kyllä sen huomaa, kun joku tulee kylään, eikä saa mitään myönteistä sanottua. Asutaan vähän taajaman ulkopuolella ja porukka täällä suosii maalaisromantiikkaa.

Meillä kaikki on hyvin modernia, keittiö on kiiltomusta, paljon lasia ja hyvin minimalistinen tyyli. Moni varmaan ajattelee, että meidän kotimme ei ole kodikas vaan steriili. Meille se on kuitenkin kodikas ja se riittää.

Mulla nyt ei ole varaa vielä omakotitaloon, mutta sisustuksia tykkään suunnitella erilaisiin pohjiin
Koska tälläkin palstalla on tänään ollut sisustus aiheena, niin aloitan minäkin oman ketjun.

Jos puhutaan keskikoisesta olohuoneesta tai tupakeittiöstä, niin minkälainen on mieletäsi hienostunut

a. maalaisromanttinen sisustus
b. klassinen sisustus
c. moderni sisustus

Sellaisia tyylejä, joihin sopivat kilut ja kolut löytää ihan Suomesta. Esim. linkkejä ruokailuryhmiin, sohviin, kaappeihin, tekstiileihin tai linkkejä olkkarin kuviin yms.

Minun mielestä hienostunut maalaisromanttinen sisustus on esimerkiksi tällainen, kuin täällä https://kruunukaluste.fi/tuote/lundbergs-mobler-wilma-ruokapoyta/

Hienostunutta klassista tyyliä löytyy esimerkiksi Rowicon tunnelmakuvista

Ja oma unelmien sisustus, jos lottopotti osuisi kohdalle, löytyy Artwoodilta 😍 (sitäkin saa tuolta Kruunukalusteelta) https://www.artwood.se/

Mulle hienostunut sisustus olisi luonnonmateriaaleista tehtyjä tuotteita.

Villaa, silkkiä, pellavaa, nahkaa, puuta, siis ihan oikeaa kokopuuta, kiveä, savea ja ripaus hammpua, kaislaa tai vastaavaa.

Se ois selkeä, yhteensointuva ja juuri kyseiseen tilaan tehty.

(siis turhan kallis)

Yhteistyössä