Minkälainen välikausi asu 3veelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syyssää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syyssää

Vieras
Kertokaas kumpi olis lähes kolmevuotiaalle parempi: Välikausihaalari vai takki+housut?
Itse en osaa päättää, kumpi olisi käytännöllisempi. Lapsi on päiväkodissa, joten tulisiko sekin ulkoasua ostattaessa jotenkin huomioida?

Nyt siis kaikki vinkit ja erinäkökulmat olisivat tervetulleita.

Meillä on kaks ja puoli vuotiaalla sekä housu ja takki yhdistelmä sekä myös vk-haalari. Haalarin ostettu nimenomaan hoitoa varten ja olikin keväällä käytössä. Takki ja housut ostettiin ikäänkuin paremmiksi mutta ovat siis kosteussuojatut (ja helpot siis pitää pyyhkimällä puhtaana)ja nyt olen käyttäny vain niitä. Mietin jo että myyn haalarin pois turhana. Takin saa hoitsut tarittaessa helposti otettua pois jos aurinkoista ja lämmintä, haalarin yläosaa on hankala saada vyötärölle sidottua. Ja meillä ainkaan ei tyttö kieri ja ryömi maassa enään niin että menisi selkään tai housujen sisään hiekkaa. Talvihaalarit ostan ilmanmuuta vielä mutta musta vk-asuna kaksiosainen on kätevämpi ja monikäyttösempi

Meillä 3 vuotiaalla pojalla välikausiasuna 2-osainen puku. Ajattelin sen olevan kätevämpi käytössä kuin haalari, ajatellen esim. vessassa käymistä omatoimisesti. Ja sitten kun nämä säät tosiaan vaihtelee niin kovasti, että todellakin voi joutua kesken päivän vähentämään vaatetta, niin takin saa ainakin pois.

Talveksi hommataan kuitenkin haalari.

Meillä kaksiosainen,on takki ja henkselihousut sekä toiset vyötäröhousut.
Vedenpitävää kangasta joten on pysynyt vaatteet kuivina.
Sekä haalari on pihapukuna ihan kotosalla käytössä.

Tykkään tuosta kaksiosaisesta,sen laittaisin jos olisi päivähoidossa.

Talveksi täälläkin haalaria.

Hyviä pointteja olette kertoneet.
Olen itsekin kallistumassa kaksiosaiseen pukuun. Jos housut pvkodissa menevät kovin likaiseksi, voi ne helposti jättää laittamatta jalkaan, kun lapsen hoidosta haettua nostaa autoon.
Myös jos housut kuluvat tosi pahasti, niin uudet housut on helpompi (halvempi) ostaa kuin koko puku. Tosin taitaa nuo nykyiset haalarit aika kestäviä olla, eikä meidän lapsi hirveä möyriä ole.
Kaksiosainen Lassien välikausipuku jo on, mutta se on ohut ja kangas kovin pehmeää, ei siis kulutuksen kestävää eli siksikin uusi puku on ostettava.
Haalareita on muuten todella huonosti näin syksyllä saatavilla, kaikki alkaa olla jo toppavaatteita =(.

Osaisitteko suositella jotain hyvää kaksiosaista pukua? Ei mitään kauhean hintaista.

Toivottavasti päiväkodissa eivät kauheasti purnaa ;))).

Jonathanilla on kaksiosaisiakin pukuja, jotka eivät ole kamalan hintaisia, mutta mulla ei ole ollut kuin haalareita sieltä, joten varsinaista käytännön kokemusta ei ole. Jesper & jonathanille on myös tullut uutta syystavaraa, vaikka muualla sitä ei juuri ole.

Remu ei ole hirveän kallis ja taitaa silläkin olla kolmevuotiaille kaksiosaisia?

Mutta olen kuitenkin itse takit ostanut reimateciä, kun se menee sitten sadesäällä vaikka kurahousujen kanssa ihan täydestä.

Meillä on ollut aina 2-osaisia välikausiasuja =) Jotenkin kivampia. Talvella sitten haalari.

Voin muuten suositella Lotta ja Lassi -merkkistä pukua! Oli yllättävän hyvän tuntuinen. Pähkäilin pitkään Lassien ja Lotan&Lassin välillä ja lopulta hintaero ratkaisi. Vedenpitäviähän nämä ei ole mutta kosteutta ja likaa hylkiviä kuitekin. Meidän päiväkodissa laitetaan kurikset kaikkien päälle joten ei tarvii olla vedenpitävät.

Kovin tyttömäisiä värejä ei ollut mutta toi sinivihreä (mikäs se virallinen nimi olikaan.. =)) on ihanan pirteä. Housut harmaat. Kiva vuorikin on joten ei paljoa tarvii lahtaa vaatteita alle.

Hintaa oli Citymarketissa 29,90, Lassien 2-os puku tarjouksessa n. 47€.

Mainittakoon vielä et ennen en ole edes harkinnut Lotan&Lassin pukuja. Lieneekö laatu parantunut tms. Todella hyvä puku edullisella hinnalla.

Tulipas mainospuhe =D. Olen vaan NIIN tyytyväinen =)

Meillä tytällä Jonathanin kaksosainen puku ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä.
Lassietec on myös kestävä ja hyvä.
Reimatec tietty kuuluu sakkiin mut nuo kaks em on edullisempia.

Kaksosainen on siitäkin kiva,että voi takkia käyttää esim farkkujen kanssa.

Palasin kertomaan, että ostin lapselle kaksiosaisen Lassien välikausipuvun. Puvun kangas tuntui kestävältä ja likaa hylkivältä.
Meillä on aikaisemminkin ollut Lassien pukuja ja ollaan oltu niinhin tyytväisiä. Ja hintakin kun on kohdillaan.
Katsoin myös tuota Lotta&Lassi pukuakin ja sekin vaikutti ihan hyvältä (ja halvalta), mutta väri vei Lassiessa voiton =D.

Toivottavasti en tehnyt tyhmyyksiä tuossa puvun ostossa, kun ostin 98 kokoiselle lapselle 98cm puvun. Siinä jää jonkun verran kasvun varaa, kun taas 104cm puku olisi ollut jo liian iso.

Kiitos vinkeistä ja avuista =)))

Yhteistyössä