Minkälaisesta miehestä tulee pedofiili tai kaappipedofiili?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onko tutkittu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onko tutkittu

Vieras
Onko tutkittu mikä tekee miehestä pedofiilin tai kaappipedofiilin? Mikä vetää miestä lapsiin?

Olen joskus funtsinut, että tuleeko perheen ainokaisesta herkemmin pedofiili, koska sellainen ei ole lapsena nähnyt esim. siskoaan alasti ja häntä jää kiinnostamaan esim. mitä tytölle tapahtuu puberteetin aikana. Toisaalta lestadiolaispiireissä perheet ovat suuria ja pedofiliaa silti ensiintyy, mutta siellähän on varmaan aika tiukkaa sen suhteen saavatko pojat ja tytöt nähdä toisiaan.

Aikuisia naisiahan kyllä löytyy jo netistäkin, mutta nuo kuvat ja videot eivät vastaa pedofiilin kysymyksiin.

Itse näin poikasena miten isosisko kehittyi, kun näin hänet saunassa ja joskus huoneessan alasti tai ilman paitaa. Kylpylässä olen joskus nähnyt vastaavan ikäisiä ja kerran tyhjällä uimarannalla. Pikkusysterin näin, kun olin itse jotain 15 vee.

En oikein ymmärrä miten joku mies voi pitää alaikäisiä puoleensa vetävänä?
Hakeeko hän vain nuorena kokematta jääneitä hetkiä?

Kyllä naisen pitää olla oikea nainen ennen kuin kelpaa.

Onko tutkittu mikä tekee miehestä pedofiilin tai kaappipedofiilin? Mikä vetää miestä lapsiin?

Olen joskus funtsinut, että tuleeko perheen ainokaisesta herkemmin pedofiili, koska sellainen ei ole lapsena nähnyt esim. siskoaan alasti ja häntä jää kiinnostamaan esim. mitä tytölle tapahtuu puberteetin aikana. Toisaalta lestadiolaispiireissä perheet ovat suuria ja pedofiliaa silti ensiintyy, mutta siellähän on varmaan aika tiukkaa sen suhteen saavatko pojat ja tytöt nähdä toisiaan.

Aikuisia naisiahan kyllä löytyy jo netistäkin, mutta nuo kuvat ja videot eivät vastaa pedofiilin kysymyksiin.

Itse näin poikasena miten isosisko kehittyi, kun näin hänet saunassa ja joskus huoneessan alasti tai ilman paitaa. Kylpylässä olen joskus nähnyt vastaavan ikäisiä ja kerran tyhjällä uimarannalla. Pikkusysterin näin, kun olin itse jotain 15 vee.

En oikein ymmärrä miten joku mies voi pitää alaikäisiä puoleensa vetävänä?
Hakeeko hän vain nuorena kokematta jääneitä hetkiä?

Kyllä naisen pitää olla oikea nainen ennen kuin kelpaa.

Onko pedofiili aina mies, joka on kiinnostunut pikkutytöistä ?
Eikö nainen voi olla pedofiili ?
Entäs mies, joka on kiinnostunut pikkupojista ?

Viimeksi muokattu:
Pedofilia on aikuisen yksilön (miehen tai naisen) seksuaalisen tarpeen suuntausta alaikäiseen (poikaan tai tyttöön). Jos aikuisen libidon kohteena on teini-ikäinen, voidaan puhua myös hebefiliasta (tai efebofiliasta).

Varsinainen seksuaalinen tarve herää hormonien käynnistämänä teini-iässä, joka erinäisten tekijöiden (joista ei olla aivan yksimielisiä) seurauksena kiinnittyy tiettyyn tai tiettyihin kohteisiin.

Lapsilla ei siis vielä ole varsinaista seksuaaliviettiä, vaikka toiminnallisesti pystyvätkin kokemaan mielihyvää, saamaan erektion ja jopa orgasmeja. Henkisesti hän ei kuitenkaan ole valmis sukupuoliseen toimintaan, ja itseään unnuttava lapsi ei ensi sijassa etsi seksuaalista tyydytystä (vaikka sen voi saavuttaakin), vaan ilmentää läheisyyden ja turvallisen huomion puutetta.

Mikä sitten on syynä, että aikuinen ihminen kokee seksuaalista halua alaikäistä kohtaan? Jos lapsi saa tervettä huomiota, turvaa, läheisyyttä ja hellyyttä aikuisilta, hän varttuu tyytyväisenä ja pystyy aikuisena aikanaan kehittämään toimivan ja tyydyttävän seksuaalisuuden, ja myös kohdistamaan sen ongelmitta luonnollisella tavalla vastakkaisen sukupuolen samanikäiseen edustajaan. Mikäli lapsi ei tätä saa, hän on altis erinäisille tunne-elämän häiriöille.

Käsittääkseni suurin syy pedofiliaan on siksi jonkintasoisesta laiminlyönnistä johtuva aikuisen oma henkinen kehittymättömyys: hän ei kykene seksuaalisesti kohtaamaan toista aikuista ihmistä samalla tasolla, vaan joutuu turvautumaan heikkoon lapseen tunteakseen miehekkyytensä tai naiseutensa. Hän on siis henkisesti (ainakin sukupuolisessa merkityksessä) jäänyt kehitykseltään kesken, vaikka hänen fyysinen kehonsa on kehittynyt aikuiseksi.

En tällä yritä sanoa, että pedofiilin uhri itse varttuisi pedofiiliksi. Luullakseni se on pikemminkin päinvastoin, sillä pedofilialle altistuminen on lapselle sekä pelottavaa, nöyryyttävää että käsittämätöntä. Tämä tuskin kannustaa häntä itse "harrastamaan" sitä aikuisena (paitsi mahdollisesti alitajuisesti "kostaakseen" kokemansa nöyryytyksen, tai jos se jää hänen ainoaksi tavakseen ilmentää seksuaalisuuttaan), mutta varmasti vaikuttaa hänen kykyynsä kokea ja nauttia seksistä tulevaisuudessa, puhumattakaan miten se vaikuttaa hänen ihmisarvon tunteeseen.

Teoriassa hellyyttä ja läheisyyttä kaipaava lapsi voi olla aikuisen vieteltävissä "yhteiseen leikkiin", mutta silti yhtä tuhoisin seurauksin: lapsi kaipaa turvallista aikuista eikä kiimaista itsekeskiötä. Lapsi silloin ehkä suostuu ja saattaa jossain määrin jopa nauttiakin aikuisen lähentelystä, mutta hän joutuu maksamaan hellyyden ja läheisyyden tarpeestaan hinnan, jota hän ei mitenkään ole valmis kohtaamaan.

Aikuinen, joka on valmis saattamaan lapsen tähän asemaan on akuutin hoidon tarpeessa.

Yhteistyössä