Minkälaiset synttärit 7v pojalle?

Big Bang Theory

Aktiivinen jäsen
05.07.2011
9 533
5
36
Nyt tuntuu, että iskee paniikki pojan synttäreistä. Poika on ollut kutsuttuna erilaisille synttäreille esim. Huimalaan jne. ja tuntuu, että perinteiset synttärit on niin pois muodista! En enää tiedä mitä pitäisi olla? En kuitenkaan halua ulkoistaa synttäreitä, koska ne maksaa minusta aivan liikaa.

Siksi mietin, että olisiko huono idea esim. naamiaissynttärit ( poika täyttää 7v maaliskuun puolessa välissä ) asu vapaa? Mitä ohjelmaa tuollaisille synttäreille? Ajattelin ongintaa ja tuolileikki, mutta mitä vielä?

onko 2h riittävä aika. Varmaan n. 10 eskarilaista kutsutaan.

Meillä ainakin toimi vuosi sitten ihan perinteiset kaverisynttärit silloin 7- täyttävälle pojalle. Kavereita oli sen kymmenkunta ja aikaa juhlimiselle kaksi tuntia, ja olin järjestänyt vaikka mitä ohjelmaa mutta..lopulta juhlat menivät lasten omalla painollaan keskenään yhdessä leikkien ja pelaten, joten ohjelmanumerot jäivät totaalisesti väliin. Meille sattui hyvä porukka :).

Mä olin miettinyt aasin hännät, onginnat, lahjojenavaus- leikit..siinähän sitten olin miettinyt :D.

Mä kuitenkin panostaisin nykyäänkin ihan siihen perinteiseen tyyliin enkä mihinkään ulkoistettuun blin-bling-äksön-tsäksön- kouhotukseen. Mukavaa yhdessä oloa hyvien vieraiden kera, herkkuja, leppoisaa meininkiä - that's it.

Meillä on kuule ihan sama juttu, jotakin uutta ideaa kaivattaisiin!

Olisi kiva järjestää synttärit poissa kotoa, mutta ei kuitenkaan missään Mäkkärissä =)

Ulkona kodalla, kesäkeittiöllä tai jotakin sellaista.
Täytyy vain huomioida vieraiden saapuminen ja ruokahuolto.

Pojan mummin taloyhtiössä (n. 0,5 km päässä meiltä) on oikein kunnollinen kesäkeittiö/kerhotila varattavissa tilaisuuksiin, ajattelin sitä.
Mutta onko se hölmöä, kun ei ole oman kodin yhteydessä?

Kotisynttärit on mainiot. Ei sitä tarvii olla varattuna paikkaa minnekkään kodin ulkopuolelle vain siksi että muut tekee niin. Meillä kanssa on ollut hoplopsynttäreitä. Ja juu meillä niitä ei siellä vietetä. Olen kuitenkin sen verran pihi.

Naamiaset on hyvä idea. Tekemistä voit miettiä vaikka pojan kanssa yhdessä. Valmiiksi on kiva jos on varautunut erillaisiin kilpailuihin ja leikkeihin. Mutta jos lapset viihtyy ihan omissa touhuissaan niin antaa leikkiä.

2 tuntia on just passeli. Siinä on riittävästi aikaa herkutteluun ja leikkiin. Ilman että isompi porukka ns. riehaantuu tylsistymisen takia. Tai ainakin meillä on ollut toimiva aika. :)

Itsekin ajattelin, että kotona olisi kuitenkin kiva olla kun meillä on tuo 8kk ikäinen vauvakin joka voi sitten olla mukana juhlimassa myös :D Tosin jos kotona on pienet tilat niin tuo kerhotila kuulostaa oikein hyvälle. Sen kun voi käydä vaikka laittamassa edellisenä iltana valmiiksi. Meillä kuitenkin on tilaa. Pitää tosiaan alkaa miettimään pojan kanssa synttäreiden sisältöä. Taidan pitää nuo naamiaiset, koska se olisi jo sinänsä toimisi leikkinä :D

Syökö lapset enää täytekakkua? taidan varata paljon jäätelöä kun tuntuu, että se menee paremmin.

Yhteistyössä