Minkälaiset tajottavat on tarpeeksi hienoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lenor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lenor

Vieras
esim. ristiäistarjottaviksi? Tai vaikka syntymäpäiville? Entä mitkä on juntteja? Tuli tuosta yhdestä toisesta ketjusta mieleen, kun siinä ei yhdelle kelvannut nuo tarjoiluehdotukset. En tiedä onko tuo hieno hyvä sana, mutta tarkoitan siis sellaisia sivistyneitä tarjottavia :D

[QUOTE="Vieras";28368129]Jokainen päättää itse mitä tarjoaa.
Makuasioista ei saa kiistellä.

Ei ole olemassa mitään huonoa tai tylsää tarjottavaa.
Jokainen valitsee mitä syö.[/QUOTE]

Mielipiteitä saa silti kysyä ja kertoa :)

Oikeasti en ymmärrä tuollaista. Aina olen juhlissa löytänyt syömistä, enkä koskaan ajattele onko joku "junttia" vai ei. Juhliin sopii hirvikeitot, voileipäkakut, pasteijat.salaatit, ihan mitä vaan. Omannäköistä ruokaa omannäköisiin juhliin! Mun mielestä SE on junttia ettei ymmärrä kuin omaa tapaansa tehdä asioita.

No voi hemmetti, kai sitä nyt kysyä saa, varsinkin kun on ensin ehdotettu vaikka minkälaisia herkkuja ja sit joku tulee hihittelemään että apua mitä ehdotuksia taas.

Haha, kyllä on nyt solidaarista.

Mun mielestä tarjottava ku tarjottava on tarpeeks hieno kun se on tehty huolella. Eli vaikka ihan perus suklaapiirakka, kunhan se on tajuttu vaikkapa pakastaa ennen leikkaamista, ja niin että kaikki palat on tikun tarkkaa samankokoiset.

Aika usein tulee käytyä juhlissa, joissa kaikki leivonnaiset on huonosti tehtyjä, erikokoisia ja nuhjuisen näköisiä. Laatikossa liiskaantuneita. Itselleni ei kelpais, mut näyttää monelle kelpaavan.

Juhlaleivonnaisiin on kaks kriteeriä : näkö ja maku.

Kummankin on pakko olla kohdallaan, muuten en kyllä laittais juhliin. Häissäkin on joskus nähnyt niin järkyttäviä ja järkyttävän rumasti esillelaitettuja tarjoiluja et huhhuh. Eikä ne häät niistä tarjoiluista oo kiinni, mut tekee kyllä paljon juhlavamman ja arvokkaamman tunnelman kun kaikki on kohdallaan.

junttia = en osaa perustella, eikä minulla ole munaa sanoa, että tämä on oma subjektiivinen näkemykseni, koska minusta on pelottava ajatus jäädä vähemmistöön, joten leimaan asian X juntiksi.

Meillä on melkein aina ristiäisissä ollut täytekakku, voileipäkakku, paria laatua piparia, sitten jonkinlainen suklaa-kuivakakku, pullakranssi ja tytöillä vaaleanpunaisia marenkeja ja pojalla fatserin sinisiä konvehteja :) On saattanut olla myös joku juustokakku...ehkä. tai sitten ei. Yleensä äidin voimien mukaan on leivottu :)

En sanoisi, että mikään yksittäinen tarjottava on junttia. Mutta se mielestäni on junttia, että ostaa valmiina ja väittää itse tehdyiksi. Myös soisin, että tarjottavien esillepanoon ja ulkonäköön nähdään edes hiukan vaivaa. Se samainen mokkapalan voi tarjoilla joko juntisti tai erittäin houkuttelevasti.

Itse pitäisin junttina lähinnä sitä, ettei huomioida kenelle tarjottavia tehdään. En nyt meinaa sitä, että pitäs huomioida kaikki kuumimmat ruokavaliotrendit ja vääntää jotain paleoleivonnaisia, mutta jos sukua tulee pitkän matkan takaa niin minusta on paikallaan tarjota myös lämmin ruoka, esim. keittoa tai kiusausta. Meillä syksyllä nimiäiset toivon mukaan ja kun osalla matkaa meille 500 km, niin pidän ruoan tarjoamista aivan välttämättömänä osana tarjoilua.

Yhteistyössä